torsdag 6 augusti 2015

Flow time

Underbara 4 dagar tillsammans med Flow innan vi skjutsade han till flygplatsen. Vi har chillat i solen, checkat ut olika stränder, hikat, letat efter solnedgången, lagat fett god mat i parken, käkat känguru, åkt ut med båt till reafen. Världens största reaf här utanför Cairns. Jag som är dörätt för vatten kände att det var dags att utmana det hela. Jag dök!!!!! Och snorklade!!!! Och såg en haj!!!!! Jag trodde dock att jag skulle vara mer rädd än vad jag var när jag såg den. Snorklade med Flow en bit bort från båten och han såg den först och pekade helt hysteriskt haaha. En låååång men smal än. Fett coolt. Dock försökte vi simma efter den men båten ropade in oss för att vi skulle dra vidare. Buuhu.
Vad mer? Efter vi vinkade av Flow så stack jag och Kindrit tillbaka till Cairns och stannade där en natt till tror jag. Drog sedan vidare till Mareeba för att leta jobb. Inte jätte aktivt letande kanske då vi mest satt på donken och nallade wifi för att "söka online" hehe. Alla farmer står ju stilla nu i någon månad till så det suger ju. Stannade iallafall en 5 dar där och nu är vi tillbaka i Cairns igen.
Cairns är typ bästa stället i världen för hemlösa, ändå finns det typ inga hemlösa här. Men gratis camping finns ca en mil utanför staden. Men vi har parkerat mitt i downtown och sovit i vanen där utan problem.. Sen finns det bbq grillar överallt i parken, gratis toa och dusch varje dag, gratis gym och exercise classes, vattenpark och ja.. Vad men kan man begära?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar