tisdag 6 oktober 2015

1 månad här snart på lördag!!!!! :)

Tänk dig mig.... Med slitna kläder, halvdan inbakad fläta i håret, svart jack daniel keps på huvudet, gummistövlar täckta av kobaj, Hela jag nersplaschad i koblaja.. En röd plastpinne i handen, viftandes med pinnen över huvudet, 150 galopperande kossor framför mig, och lilla jag med 4 män springandes bredvid mig.
Det du!... Det är min framtid nu i hela 85 dagar framöver. Och tror du att jag kan överösta en man? Nej! Inte när jag är ny och inte riktigt känner något. Pinsamt. Är jag själv och ropar kommandon så är jag helt ok om du frågar mig. Annars är jag en riktig tjej.
Idag jobbade jag mer än 13 timmar. Men till frulle var det fika för alla som jobbade här.. Gratis var det dock inte, tanterna som jobbar på kontoret hade bakar för fulla muggar för en insamling för röda korset. Då donationer till det och kakor på köpet, mer eller mindre. 7 dollar och jag käkade kakor tills jag sprack.
Ååh.. Btw, jag har fått lära mig att ta hand om de sjuka korna. Har gett säkert 100 sprutor nu. Eller drogat ett par kor. Det kan man ju också kalla det. Hoppas de fick en fin tripp. Känner mig som en redig veterinär hehe. Wellwell. 8.45. Dags för sängen snart!!
Åh, btw again!!.. Vi åkte juboch handlade mat igår, och jag fick service på telen igen. Fett stressad dock för att kunna ringa en 100 samtal och handla mat på samma gång. Njöt inte alls lika mycket som jag trodde haha. Wellwell, mina vänner vet om att jag lever nu iallafall :)
Gonatt!!!



Soo, hows life everbody? My lifes great. Loving it. Best time of my life. Strålande Sickan.
...mmh.. Så det så!
Det är precis vad jag hade sagt om jag inte levt livet som jag gjort fram tills nu haha. Jag är fast här i 88 dagar!!!!! Eller 80 dagar kvar i morgon hehe. Men jag vette fan om jag kommer klara det. Fett jobbigt. Min kropp gör sååå ont. Bär 1000 kannor med mjölk varje dag och jagar kor och matar kor och bär rundor med hö och ogräs och krattar och soppar och moppar och går upp 3.50 varje morgon och går och lägger mig runt 9 varje kväll.. Kroppen hinner liksom inte med. Finns ingen tid att vila. 13 timmar jobb. Uuh. Kommer nog kännas bättre när lönen kommer men jag kommer ju ändå inte kunna spendera ett skit mer än mat på IGA vilket är fett dyrt. Och folket här är inte jätte peppande precis vilket smittar av all dålig energi på mig. Kommer li fett skönt när folket lämnar och det kommer in nytt folk. Ny energi typ.
Anyways.. Nog om klagomål.
Idag såg jag 5 nya kattungar som föddes. Inte för att jag gillar katter speciellt mycket men allltid kul. Fler varelser att råka trampa på hehe. En ny kalv som var precis nyfödd såg vi också. Inte jättevackert att se kanske och tvivlar på om han kommer överleva men vi får väl se.
Jag saknar mina vänner. Jag saknar musik. Jag saknar camping livet.



20 september.
Månaderna går fort men just nu står tiden stilla typ. Vill bli klar med mitt farm jobb och dra på semester igen haha. Uuh. Har jobbat en vecka nu. 98 timmar. Ohyeeh. Berättade jag att jag min axel är fett sönder och gör svinont hela tiden. Bestämde mig för att bli vänsterhänt för att lätta lite på trycket från höger. Livet som lefty är rätt jobbigt men jag kämpar på. Är inte alls lika stark i vänstern har jag märkt och det flyter inte riktigt på men det ska det jobbas på. Borsta tänderna är nog värst haha.
I går kväll hade vi cards night men alla roomies vilket var kul. Vi körde på svenska regler också hehehe. Gillar folket som är här men vissa är en pain in the as att jobba med. Direktioner från höger och vänster och förklaringar på saker jag redan kan. Dessutom när jag hjälper till att mata kalvarna på morgonen/kvällen.. De förbereder ca 20 buckets per feed. Vi gör 3 feeder då vi har 3 grupper av kalvar att mata. De alla får dricka hur mycket det vill och det slutar alltid med att vi får göra mer mjölk.
Min tid på donken lärde mig att köra stenhårt på offence och veta exakt hur många hamburgare vi borde förbereda utan att behöva waista några och utan att behöva hamna i underläge och bli försenade.
Mjölken nu då... Den börjar ta slut och jag gissar på att vi behöver minst 3 buckets till men tjejerna vägrar att göra så mycket mjölk åt gången då kossorna kan sluta dricka när som. Så en bucket görs.. Sen en halv till.. Sen en till och en till... Det slutar med 4 extra buckets som görs separat. Vi hade kunnat spara sååå mycket tid om vi gjorde alla på samma gång. Fett irriterande. Menmen. Min tid som "erfaren i andras ögon" kommer i sinom tid haha. Längtar.
Måndag i morgon!!! Wooohoo!!! Vad ska alla göra i morgon? Saknar er fett mycket! Snälla alla ni som läser min blogg, send me a text on facebook or someting and tell me whats going on in your life :D framför allt allt tråkigt som händer i era liv.. Vill helst inte känna mig ensam med att ha tråkigt så lets share and be miserable together! Oohyeeh!! Wooho :|



Vad är det nu? 3 oktober tror jag. Sitter nu i mitt nya rum som jag fick när Lianne flyttade här ifån. Katten Bossie och jag bor här. Han är fett jobbig just nu då han prompt ska gå i vägen för min ipad. Anyways, en tjej drog och igår kom en ny. Hon är trevlig men ingen woow tjej än så länge. Hon är fett långsam när det gäller jobb så blir lite irriterad ibland haha. Men hon är snäll. Steven drog igår också btw. Vette fan om det kommer komma någon ny för honom eller inte men får se.
Sorry om jag inte skriver så mycket här ändå. Jobbat 14 timmar om dagen nu det senaste så är klar vid 6-7 tiden. Helt slut, ibland hittar vi på saker efter jobb men helst vill jag bara gå och lägga mig haha. Så en vanlig dag ser ut som såhär:
Vaknar 3.50, klockar in 4.30. Matar kalvarna, jobbar i stock med grabbarna fram till 3.30pm så det är matdags igen för kalvarna. Klar runt 6-7. Hem och duscha, släng in en tvätt, fixa gammal tvätt, middag och sova. Det är en normal dag. Sen upp och göra samma sak igen. Menmen. Ibland hittar på på saker med folk som bor här så är lite kul ändå.
Tror chefen fått en fling på mig haha. Han är tydligen rykten om att han vänstrar med folk bakom frugans rygg.. Men rykten går att hon vet om det ändå. Han har också vart på en del backpackers och han har nu börjat smsa mig en del. Kallar mig vacker mm. Fett skum snubbe. Får se vart det leder.. Mig får han inte pilla på dock haha.
Anyways.. Klockan är snart 9 och jag kan knappt hålla ögonen öppna.
Night friends!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar