fredag 17 april 2015

Studentliv

Okej nu var det ett tag sedan sist igen.. Men om jag ska kortfattat berätta om det sista som har hänt så:

Torsdagen - efter skydivingen så drog vi upp till Rotaurua för att bada i en river med 45 grader varmt vatten.
Fredagen - om ner till Wellington för att ta färjan över till south island.
Lördagen - hälsade på hos Sams vän och sedan drog vi upp till Lake Nelson. Det ska tydligen vara världens klaraste sjö. Tvek på det haha. Det var iof molnigt så man såg inte ett piss.. Aja, vidare längst med kusten till pancake rocks. Under kvällen bestämde vi oss för att dra ut. Hittade ett gänk kiwis som var fett trevliga.
Söndagen - arthurs pass, hika genom skogen för att hitta vattenfall. Körde sedan ner till Hikitika för att se en annan sjö/river med helt galet turkost vatten! Sov hos en farm under natten och träffade folk som gjorde upp en stor brasa där vi grillade korv! :)
Måndag - Queenstown!!!! Utekväll där vi slog på stort, blev arresterade då vi kanske tog lite väl mycket vatten över huvudet..
Tisdag - då polisen beslagtagit våra nycklar till bilen för 12h så försenade detta våra resplaner rätt hårt, vi hade bokat färja som vi missade så fick ta och boka en ny. Kom tillbaka till north island ca 12h försenat vilket gjorde att vi missade vår sista hike. Menmen.. Vi får skylla oss själva haha.
Onsdagen drog vi istället hela vägen upp till Auckland för att träffa folk från dagarna innan. Pårad kväll det med. Torsdagen spenderade vi 3h för att städa bilen, sen stack vi hem till Luke och hans familj/vänner som vi träffade första dagen i NZ. 4 på morgonen skjutsade de oss till flygplatsen.
Väl tillbaka i Melbourne så visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Drog till flinders station och funderade på att boka hostel för att sova i 2 dagar. Men Jake hörde av sig och sa att jag mer än gärna får bo här igen :) sagt och gjort. Bott här i 6 dagar nu och försökt att ta det lugnt, vilket jag behöver haha. Men har ändå festat en del. Går kom jag in på en studentklubb utan student ID. Vilket alla sa att jag inte kan göra hehe. Har sina fördelar att vara svennebanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar