onsdag 13 maj 2015

Byron Bay Baby!!!

Nimbin! Sjukt rolig helg i den lilla hippiestaded. Egentligen behövde man köpa biljett för festivalen men vi lyckades ta oss in gratis ändå. En hel festival för att få röka på lagligt. Inte för att jag bryr mig om det precis men det var ball att vara där iallafall. Fullt med hippies och maja överallt haha. Poliserna var fett trevliga också. Blev änna bundis med en av dom.
Fredagen blev fylla hela dagen och dans mitt på gatan innan vi drog in på en nattklubb där vi också lyckades smita in utan att betala hehe. Vaknade upp dagen efter efter 3h sömn. Kokande hett tält och min kropp mådde inte bra. Dansade i 9h under fredags kvällen/natten och även om jag drack fett mycket vatten så var jag helt slut. Typ kröp till vår kylare för att hitta något att. Få i mig snabbt. Sjukt kul kväll iallafall och folk kom fram till mig under hela kvällen ovh frågade vad jag tagit och vad det än var så ville dom ha det också... "Alcohol man, you should try it sometimes, its good shit". Vilket verkade förvåna folk. Menmen, jag var nöjd och lycklig. Stötte även på en kille som var helt random!! Kände igen honom som fan och det visade sig vara en kille som skjutsade mig från Melbourne till Sydney once. Har inte pratat med honom sedan dess. Fett kul att se honom igen helt random!
Dagen efter var det iallafall parad och världsrekord i "how many people can smoke on the street". Hela stan var full!!
Vi sov den natten i vår sista free camping tillsammans med vår lilla familj. Fet vattenfall vid sidan av campingen. Tidigt morgonen där på bar det av till vår final destination, BYRON BAY!! Det har varigt målet för alla sedan Melbourne.
Nu är vi här och det är sååå nice än så länge! Vi har äntligen nått solen och det känns som sommar igen. Legat och glassat på stranden och hoppat i vågor och festat på hostlet, är som en stor festival här varje dag! Vi campar i djungeln som det kallas haha, där hittade de även en stor pyton orm häromdagen. OCH.. Jag stötte även på en typ 10 år gammal vän till mig. Hur random? Fett kul ändå! :D

Ikväll hamnade vi på en restaurang där de sålde käk för 5 box.. Helt ok mat och helt klart värt pengarna, vi hamnade även på en nattklubb för att enbart sjunga happy b day för en tjej som jobbade i baren.. Blev efter det inbjuden för en gratis surf kurs i morgon men hänger hellre med mina polare på stranden.. Kanske en annan dag.
Men.. Vart bor jag egentligen?? Jo ni.. I djungeln som folk kallar det här. Mellan Melbourne och Sydney flyttade jag in i ett tält med beardy, luftmadrass och 2 sovsäckar med typ 5 filtar och även efter det svinkalla nätter har vi nu kommit till värmen och behöver nu bar 1 filt med 2 sovsäckar. Om ens det.. Anyhow. Här hittar de ormar och ödlor och kalkoner på marken medan hundratals med fladdermöss flyger ovanför oss i skyn. Så fräckt!! De är faktiskt riktigt coola och inte alls så läskiga som jag trodde!! Woooooow är ordet jag har när de alla flyger omkring i solnedgången :)



13 maj
Galet hur fort tiden går! Just nu sitter jag uppe på ett berg i Nimbin med havsutsikt ut över Byron Bay. Ett helt galet fint hus! Paradise!
En vecka gick i Arts factory, stället vi bodde på i Byron. Fett nice hostel/camping men är man van att bo gratis så är 100 dollar i veckan ganska mycket. Vi hängde på olika stränder varje dag och fest varje kväll och en dag gick vi upp 2 på natten för att åka till mount Warning, ett högt berg ca 1h bilfärd ifrån. Hikade upp på ca 50 min varav de sista 10 var bergsklättring haha. Fy faaan va slutkörd jag var i kroppen men vi ville inte missa soluppgången på toppen så det var bara att klättra hika på. I vanliga fall står det att man är ok snabb om det tar 1,5h haha. Soluppgången var helt magisk och jag är glad att dela den stunden med vår lilla familj. Nervägen var kul den med. Beardy och jag fick för oss att springa ner hela vägen. Tog oss 20 min. Väntade på de andra där nere i 35 min. Kändes galet bra.
I lördags tog vi en heldag på våran hemliga strand.. Dit man får gå genom djungeln för att hitta, i högvatten så är det en å med saltvatten där och i lågvatten så är det sjövatten som kommer fram. Så galet fint! Vi hade dagsfylla, byggde sandslott, badade och hoppade från sandbar till sandbar. Kvällen slutade med eld på stranden och ligga och kolla på stjärnorna i timmar. Såg 4 stjärnfall! Magiskt! Saknat campfires och stjärnorna galet mycket den här veckan haha..
Anyway, jag saknar vårt lilla gäng redan men jag, Beardy och Flow bestämde oss för att åka dit vi är nu, flows polare från Tyskland har en hippiefarsa som bor här och vi var mer än välkomna. Som sagt helt magiskt ställe, hela familjen röker dock på konstant haha, även sonen på 18 år. Känns lite fel men det är deras livsstil haha. Bor i ett as fett hus uppe på berget och de lagar galet bra mat till oss varje dag. De odlar allt möjligt i trädgården och det känns bara allmänt lyx med allt haha. OCH, vi får sova i riktiga sängar!!! :D
Klockan är nu 6.10 och solen kommer upp i horisonten vilken minut som helst. Who needs drugs when u have mother nature who deliver the feelings for you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar