torsdag 7 april 2016

3 länder senare hehe

Inte världens bästa snorkling jag varigt med om men helt ok ändå. Stannade på 3 olika ställen och de sista stället kryllade av små maneter. Okej tänkte jag eftersom att de ändå lät oss hoppa i men icke sa nicke det brändes ju som fan haha.
Anyways. Vi gjorde ju självklart ingen dykning.. (Snyft) och jaa.. Just nu sitter jag på en strandbar på andra sidan ön. Mycket lugnare här. En banana milkshake i handen och brisen i håret.. Ni vet hur det är.
Skulle egentligen hakat på en party boat idag men på något jävla vänster så kände jag inte för det. Vad hände med mig liksom?!!! Jag dricker juicer och milkshakes istället för alkohol och jag föredrar öde stränder istället för partsvenskar. Uh. Jävla trökmåns jag blivit men jag har faktiskt kul utan att vara full och jag känner mig så mycket bättre när jag inte är bakfull varje dag hehe. Och ni vet när man är nykter och alla andra är kalasfulla. Wtf. Ibland blir jag nästan rädd hur vi beter oss när vi dricker i mängder haha.. Och jag tvivlar inte en sekund på att jag blir likadan när jag dricker. Uh, fy på det. Menmen. Nu är det inte så att jag kommer att bli nykterist eller något sådant. Bara ni vet.. Göra vad jag känner för. Dricka när jag verkligen känner för det och vill och inte för att känna att jag måste eller för att känna att det hör till i samhället. Avundas alla nykterister där ute dom går på fester och helt enkelt bara tackar nej men ändå har fett kul. Well done people!!!




When I am with you, theres no place I rather be.. Låten är fast i mitt huvud. Guess what, har tänkt himlans mycket på just kärlek det sista. Himlans kneping det där. Så mycket jag vill skriva här och dela med mig av (inte bara om kärlek) men om typ allt. Tänk vad fett det hade varigt om jag kunnat skriva ner precis allt jag gjorde i mitt liv här, fan va ball det hade varigt att läsa men fan vad folk hade judgat sönder mig. Folk hade ju typ blivit rädda haha.. Missförstå mig inte nu bara.. Men vi lever ju faktiskt i ett samhälle där vi vet att även vänner och familj dömmer en.
Anyways.. Tillbaka till kärlek, lite granna iallafall. Ibland undrar jag om det någonsin kommer komma till mig. I mitt huvud har jag typ en kärlekshistoria uträknad. Precis som i film. Efter många om och men så får jag tillsist min prins. Men det skrämmer mig fett mycket. Och om det inte går enligt min plan vad händer då? Jag vill ju typ inte ha det på något annat sett.. Jag kommer ju typ dö ensam och för jävlig i så fall haha.
Och ibland tänker jag att allt händer av en orsak. Det är ju typ lättare att tänka så. Men ibland känns det även som att livet sätter stopp för mig med en del saker. Speciellt nu det senaste. Så många signs som gjort att jag typ insett att jag inte borde göra vissa saker eller så är det helt enkelt bara ett stort fett NEJ. Fan vad jag babblar


Efter Gili islands drog jag tillbaka till Bali och fick bo hemma hos Wandi i Sanur. Första helgen drog vi ett gäng till Amed och campade uppe på en utkiksplats över stranden. Fett nice. Party och tillsist somnade jag i min nya hammock med en fett fin utsikt morgonen därpå. Dagen efter spenderades på stranden med snorkling. Det finns ju ett tempel där ute i havet så det kikade vi allt in.
Vad mer gjorde jag under veckan då? Jag drog typ på dagsturer över ön, jag och en brud från Ryssland lånade Wandis moped en dag och körde i en timma och sen där mitt i trafiken gick bromsarna sönder. Det bar ju mindre roligt. Kraschade en baklampa på en bil och välte hehe. Blödde en del men gick väl okej ändå. En kille från bilen kom ut och hjälpte oss och typ torkade mitt blod haha, kändes lite fel. Sen fick jag ju pröjsa en miljon rupia för lampan där också. Yeeh!!
Menmen, vi tog oss till monkey forest och hälsade på alla apor, kom till ett vattenfall och senare en svart strand där vi badade näck och hoppade i vågorna. Fett nice!!
Har skrivit en historia om lite av min resa till mamma också. Mammas jobbarkompis är ju änna lärare då va och har berättat för sin klass att jag rest en del och frågade nu om jag kunde skriva lite om länderna jag varigt i och en del extra om djur och mat. Det gjorde jag allt och ett par timmar och en hel drös med sidor och bilder senare så fick jag ett svar och en fråga om de kunde sprida min info till resten av skolan. Johorå. Så det var lite kul.
Wandi har typ känts lite som en sugar daddy.. Han tar ut oss alla tjejer på middag och grejer och ordnar skjuts åt oss och allt vad vi nu kan behöva. Min tele dog och han fixade en kille som kunde lösa problemet på bara en kväll. Dock fick jag en vit tele tillbaka istället för svart haha. Menmen. Fett snäll är han men känner mig dum när han pröjsar för en hel del åt oss.
Anyways.. Nu i helgen drog vi äntligen upp till MT Batur. Vi körde dit under lördagen, hikade upp på kvällen och campade uppe på toppen. Feeett kallt och vi var 5 pers i ett 3 mannatält. The fuck. Sov ju inte en blund men var fett värt det då soluppgången var helt magisk. Jag och 2 andra vänner gick runt vulkanen och sedan försökte vi koka ägg i ångorna men gick ju sådär när alla apor försökte sno allt haha.
Kom hem söndag kväll och vi alla var galet trötta. Ändå hamnade vi på fest hos en polare. Poolparty Booyah!!

Idag vaknade jag upp och drog på en massage och sen var ju planen att gå och shoppa och kanse testa på surfing igen i Kuta för att sedan träffa en polare jag bodde hos i Australien som nu bor på hotell i Semiyak. Vi hade ju änna tänkt att käka middag och dricka öl men efter massagen där så tänkte jag att det kanske är bäst att dubbelkolla mitt flyg inför i morgon. Rätt som det var insåg jag att det är ju inte i morgon. Det är ju ikväll jag flyger. Thefuck!!! Jag som var fett taggad för att träffa min polare och allt!!! Så jävla surt. Så istället fick jag få tag i en taxi. Dra till Sanur och packa allt och dra in i en ny taxi och dra till flyget. Väl i flygplatsen tänkte jag iallafall avnjuta en sista gudomligt god balikäk men icke sa nice det fanns ju inte och allt annat var galet dyrt så allt jag hade råd med var en torr brownie. Ball!! E!!! Sen när jag väl gått ombord planet så kommer personalen och frågar om min biljett och visum och grejer och ville väl helst att jag skulle kliva av då jag inte har något visum eller en flygresa ut ur fiji men jag stanna allt kvar. Tro det eller ej men idag är nog första gången jag sitter vid ett fönster med någon ball person bredvid mig. Sitter ju typ alltid i mitten med 2 tjockisar vid sidan av mig. Yeeh. Story of my life typ. Nu sitter jag bredvid 2 tyska unga killar som ör lite pratglada iallafall.
Anyhow.. Nu bär det av mot Brisbane och sedan landar jag förhoppningsvis i Fiji i morgon!! :D


Alla undrar hur jag kom in i landet utan att ha en flygbiljett ut ur landet. Dont know. Hade ju lite problem där men det gick ju ändå. Det finns alltid en väg runt saker ;)
Landade i Fiji och tog taxi till min nya host. Kom fram till ett hus där 3 hundar kommer galopperandes och skäller som galningar. 3 killar kommer efter och säger att det är lugnt.
Visade sig att de nästkommande 4 dagarna spenderades rätt lugnt i huset där 5 pers bor men 20 pers vistas i mer eller mindre.
Första kvällen hängde jag med ett gäng av killarna till hamnen där de skulle ha kava ceremoni och dansuppvisning. Fett ball, typiska danser från öarna här och avslutades med fire dance. Kom hem igen och blev typ chillfest.
Andra dagen tog en kille, William med mig till Nadi city för lite sightseeing. Köpte även en klänning och fick rabatt då det var ett litet hål i den hehe.
De andra dagarna gjorde jag int ett piss haha. Drack cava med killarna och chillade mest. En annan tjej från japan kom och hon och jag drog iväg till en mudpool med naturlig källa. Fett nice. I väntan på bussen hem fick vi typisk fiji lunch sov vi käkade med händerna sittandes på en matta. Fett gott!!! Fisk och spenat och någon rotgrej med coconutsås.
Har lärt mig en hel del om att man inte ska lita på killarna här i fiji. De är bra att ha som vänner men inte förhållanden har tjejerna i huset berättat för mig. Ändå har de alla en pojkvän från Fiji. Tjejerna är från irland, OZ och england. Nu vet jag ju ingenting, hade det dock varigt jag så hade jag inte haft några förväntningar på killarna då det är ganska obvious att de inte är något bra material och sen hade jag slutat vara så jävla tjejig och lipig om jag var tjejerna. Fan va de klagar och har stora förväntningar och grejer. Det är stor kulturskrock men de vill ju vara med sina pojkvänner 24/7 och killarna vill ha sitt space. Jag hade också gått i taket om jag hade en partner som inte lät mig göra vad jag ville och hängde fast vid mig hela tiden. Wellwell.. Tjejerna lipade ju järnet när killarna stack iväg till Suva så en tjejkväll anordnades för att muntra upp dom en del. Gick la både bra och dåligt. Kvällen började bra på en nattklubb som verkade helt ok, lite folk bara med var fortfarande rätt tidigt på kvällen. Men istället gick vi till White house och sjöng karaoke och sen dansade en del. Eller aa.. Jag försökte dra upp alla och dansa men 2 av dom satt mest och deppade haha. Jag hade roligt iallafall, fett dålig musik där inne dock. Hur dansar man till hawaiiansk musik på en nattklubb liksom? Ändå blev det fullt där inne och vi kom hem vid 4 tiden på natten. Ska precis lägga mig då jag hör att folk börjar skrika på utsidan. Dee, den irlänska bruden som typ äger huset har en liten liten beundrare som tydligen alltid kommer dit när han är full men ingen vill ha honom där så alla försökte jaga ut honom, dock gick det inte så bra då "vita tjejer inte kan förolämpa en kille här så då måste han visa sin power" typ så.. Slutade med att Dee fick in ett par smällar på honom och sen jagat ut honom med kniv. Himlans liv. Tänk er en liten 20 årig kille som set ut som 12, ha en crush  på Dee med irlänsk dialekt a la 37 med en utslagen tand, megastora pattar och ganska kort och med rastaflätor. Lite ironiskt. Wellwell, jag fick nog en timmas sömn innan alarmet gick av och det var dags att dra till bussen som tog mig till hamnen. Så nu är jag ute på äventyr ute på öarna här i fiji. Har inte sett så mycket än då jag vart fett trött hela dagen och typ bara legat i hängmattan och sovit haha. Ikväll hade vi buffe med folket från hostlet och slutade med dans och tävling och cava. Nu äntligen ska jag sova!!!!    


Jag ligger typ och degar hela dagarna i hängmattorna haha. Typ det och käkar massa mat och dansar bula dans hehe. Ikväll hade vi brasa på stranden.. Ganska händigt i och med att cyclonen varigt här så finns massor med träd att göras av med!!!
Insett även att jag väldigt gärna vill vara riktigt sjukt jävla bra på något. Inte för att kunna skryta över det men att mest bara kunna dra fram min skill i rätt läge så att alla kan sitta och bli helt chockade och ba wooow faaaan va bra hon är. Haha. Som att vara kung på gitarr och att kunna sjunga.. Hur händigt hade inte det varigt!! ;)

Är på 3dje ön nu och woow. En liten rund ö med strand runt hela chollavippen. Det är inte alls lika personligt som de andra öarna men det är fett lyxigt om man jämför haha. En pool precis vid stranden men även havet är fett fint! I morse efter frullen drog jag ut med paddleboarden och slutade med att jag paddlade runt hela ön. Sååå nice! En liten morgon workout typ. Kan inte ha tagit mer än en halvtimma for sure. Drog sedan ut längre ut från stranden och det var som att stå ovanför ett akvarium! Så galet nice! Kommer lätt dra ut och snorkla här! Nu sitter jag och chillar framför poolen! Havet och the mainland i bakgrunden. Fjärillar i magen när jag ser vyn hehe.. Happy girl!!! :D



Går ju änna bara sämre och sämre här på bloggen haha. Menmen, efter bounty hamnade jag på Mana Island, Mana Magic! Så jävla nice och härligt backpackerställe. Ett litet hostel mitt bland the village med lokalborna från Mana. Dock har TV-serien Survivor från USA ockuperat hela ön så vi kunde inte gå någonstans vilket sög. Däremot kom de och drack med oss ett par ggr och jag blev änna bundis med chefen över security. Ham lovade att ta med mig ut och dyka med hajar men sen bangade han då han var för bakfull. Jävla Britt!!
Så ja, 11 dagar på Mana och jag bestämde mig sådär spontant att ta mitt dykset vilket jag gjorde på 4 dagar. Såg 8 sköldpaddor och en liten haj på ett av dyken. Sista dyket lovade han massor med haj men lång historia kort så var vi 4 pers som skulle dyka sista dyket. Var själv på alla de andra. Men nu då vill ledaren att jag ska hoppa i först, cool som jag tror att jag är låtsas jag att jag kan klara det men innerst inne så höll jag ju på att sketa ner mig. Så han räknar till 3 och ingen hoppar då inte jag hoppar, han räknar igen och på 3 hör vi ett pistolskott!!! Kille nr 2 i tur på hoppkön, hans regulator sprack och hans luft bara flyger ut. Så kan man säga att min rädsla räddade liv? Vi drog iallafall tillbaka med båten allesammans för att hämta ett nytt och väl tillbaka så såg vi ju då inga hajar.. Tråkigt. Kul dykning ändå eftersom att dte var min första dykning utan instruktör.. Fick mer eller mindre göra vad jag ville, ändå höll jag mig så nära de andra jag bara kunde haha.
Även om Mana var helt magisk och jag träffade helt underbara människor så hade jag en liten breakdown där på slutet. Allt krånglade sig med pengar. Jag ville ju helst inte ens röra min telefon men istället satt jag i sååå många telefonköer med min bank och med flygbolag och hela tjoflöjten. Bosscow or Boss som han kallas som sköter om stället såg änna att jag bröt ihop och efter det tog han fett bra hand om mig haha. Så jävla skön snubbe. Alkis dock. Bigtime! Han bjöd med mig med på fest med the locals och ägaren av ön vilket var fett kul, alla shotar öl tillsammns när de dricker, han bjöd med mig och fiskade och tog mig till the sandy island helt gratis, de andra fick betala 20 fiji dollar hehe. Han bjöd med mig för att dricka kava med folket och typ checkade in on mig ständigt. Söt är han. Han bjöd även med mig till hans hem på mainland men det blev aldrig av.
Vad mer då? Jo jag blev magsjuk en dag. Fuckat. Drog till castaway island där de spelade in filmen castaway. Snorklade och såg en haj. Drog till en bar mitt ute i havet, Cloud 9. Så jävla coolt. När jag blir rik så ska jag bjuda med alla polare dit och fira min födelsedag hehe.



Nu äntligen är jag i SINGAPORE!!!! Så jävla fett!!! Har haft sånt jävla oflyt för att komma hit dock!!
Mina sista dagar på the mainland i Fiji bestämde jag mig för att sätta mig på bussen och dra till Suva för en natt. Den natten slutade på sjukhus. Himlans trevligt. Vet inte riktigt vad som hände med mig men jag fick röda utslag över hela kroppen och alla mina delar av kroppen gjorde ont och mina jointar slutade typ att fungera. Checkade in på ett hostel och mådde sådär. Kom in på mitt rum och la mig i sängen och trodde jag skulle dö. Berättade för mamma som ringer upp och skriker på mig.. Eller aa.. Hon storgrät och hennes jobbarkompisar fick skrika på mig och säga åt mig att ta hjälp och åka till sjukan. Efter några om och men så tog jag mig dig i taxi och fick sitta där och vänta. Storgrät typ helatiden haha. Skämdes så hårt. Tänk er lilla jag. Ända vita personen i hela staden och där sitter jag och lipar på ett sjukhus. Anyways, de tog mig in och satte mig på dropp och tog blodprov. Fick ligga under natten och sen visar det sig att inget är fel på mig. Hmm.. Vette fan, så nu går jag typ runt och tror att jag kommer dö hela tiden. Vaknade upp i morse och trodde jag hade hjärnblödning, hela bakhuvudet kliade och det kändes som när en vattendroppe rinner ner under huden typ. Weird feeling. Lever gör jag ju dock än iallafall så so far so good. Men vi får se. Jag är fett nervös om jag ska vara ärlig haha. Och jo, alla mina ärr blev svullna och truned in to en lila färg istället för en vit! The fuck? De är fortfarande lila!!!!
Nu ska jag fortsätta min promenad men sedan jag jag berätta vidare om min flygresa hit!!


Tiden går fort när man har roligt. Nu sitter jag redan på mitt flyg till Cambodia. Vad fan ska du göra där frågade mamma. "Där finns väl bara en massa knäppjökar och droger?" Jadu morsan, jag har ingen aning, har liksom aldrig varigt där så lite svårt att säga. Men alla jag träffar älskar det så något nice måste ju finnar där. Plus att jag kommer träffa Jamie i morgon. Fett taggad!!!!! Planer för inatt har jag dock inte. Snubben som sitter bredvid mig på planet frågade vad min plan är och visade sig att vi båda är ganska lika. Båda backpackar i våra Ospray ryggar. Ingen av oss vet vad vi ska göra när vi går av planet. Ingen vet vart vi ska bo. Det är typ det. Så nu har jag nog hittat mig en vän för de nästkommande 24 timmarna. Yeeh!!
Anyways, lovade ju att berätta om mitt förra flyg, joni, i Fiji sa de att min incheckade väska skulle åka hela vägen till Singapore och sen skulle jag hämta upp den där. Det vet även om att jag inte har något visum till Australien. Allt går fint ända fram tills jag mellanlandar i Sydney. Ska checka in igen vid Gaten som jag blivit tillsagd. Då säger den jävla ballebruden att jag måste gå och hämta min väska och sen checka in den igen.. Fast aa.. Det har jag ju inte tid med nu för nu är det alldeles för sent. Jag förklarar vad jag blivit tillsagd och säger även att jag inte har ett visa, jag kan inte ens ta mig ut för att hämta min väska. Hon ber då att jag sätter mig ner och efter att flyget mitt har gått så kan hon ta reda på vad jag måste göra med min väska och sen måste jag ändå boka nytt flyg. Jag bönar och ber att få borda mitt plan med en risk att min väska kanske inte är på planet men det får jag inte göra. De säger att de inte har min väska och att det är för sent att göra något åt saken nu. En himlans lång historia kort så kommer en tjej från fiji airways och hjälper mig, vi springer över hela flygplatsen i timmar och försöker lösa problemet och hitta min väska. Jag får helt enkelt också boka ett nytt flyg. Vet ni vad jag fick reda på sedan då?? Job,in väsla var allt på det första flyget. Kul va??! Haha så jövla ironiskt och irriterande och uuuuh. Idioter. Fett otrevliga var de där på scoot också.

Hade iallafall det himlans bra i Singapore och jag hade hemskt gärna stannat där i en vecka till! Dock hade jag en host där som visade sig vara en psykopat av ett eget slag. Vad har hänt med min tur nu förtiden? Bara otur det senaste haha. Omg. Min host kickade iallafall ut mig då jag inte var villig till att ligga med honom. Jävla kukhuvud. Mina händer skakade av typ anger och rädsla när jag lämnade hans ställe. Kom till den punkten att jag slutade argumentera då jag kände att det bara kommer winda upp oss båda två och han var redan fett aggressiv och sa att han kunde göra vad han ville med mig. Fan är det för fel på folk. Tog mina grejer och bara slängde ner det i väskan. Gick och sket på hans toa och sen stack jag utan att ens titta på honom. Äckel.
Checkade sedan in på ett hostel och tog mig in till city igen. Hade tänkt att gå runt så mycket jag kunde min sista dag. De säger nu även "when you loose a friend, you will gain a new one", tog mig bara någon timma, inte ens, sen hade jag en ny vän från india. Han hakade änna på mig hela dagen där och ville bli min vän. Han följde mig hela vägen tillbaka till hostlet innan han gav mig den längsta kramen jag någonsin fått och sen sa han med hjälp av google translate att jag är hans gud och han kommer aldrig glömma mig. Jahaja, tackar och bugar. SÅÅ BORDE NI ALLA JÄVLA KILLAR BEHANDLA EN TJEJ!! Så trött på killar just nu. Sluta tro att jag vill ha er. Nej. Stick. Vill du bli min vän så kom gärna hit. Inget annat.
Nu landar jag här snart så måste lägga ifrån mig all elektronik ni vet. Seeyaaah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar