fredag 24 juni 2016

OZ and back again

Sitter just nu på en strand på koh samui i thailand. Klockan är aldeles förtidigt för alla partynissar att vara uppe. Perfekt för mig som inte dricker längre.
Känner mig fett ensam om jag ska vara ärlig. Men det är okej. Jag måste öva på det. Idag sa jag till och med nej tilläventyr. En snubbe frågade om jag ville hänga med honom till ett vattenfall och utforska ön. I vanliga fall hade jag varigt sååååå på! Men jag behöver nog vara ensam. Det lutar ju sig mot slutet av min resa och jag har galet mycket tankar och känslor snurrandes runt i mitt huvud. Speciellt efter att ha lämnat australien igen. Så ensamtid är nog vad jag behöver. Lite jannetid fan. Do nothing. Slappa på en beach och läsa en bok. Tror typ inte jag hargjort det alls under mitt ett och halvt år som jag rest sedan jag var hemma sist. Galet. Konstigt det där med ensamhet är det inte? Jag tror nog att vi alla har ett oar spökande demoner inne i oss. Nu ver jag ju typ inte ens orden på svenska.. Men osäkerheten som kickar in, alla tankar man får som poppar upp. Tycker vi människor om att tycka synd om oss själva eller what? Jag måste typ säga åt mig själv rätt ofta att sluta tycka synd om mig själv. Har jag ett problem så är det ju bara jag som kan fixa det. Men ändå så är det rätt svårt att få sig själv till att göra det. Konstigt detdär. Anyways. Jag hade 3 riktigt galet bra veckor i Exmouth i Australien nu. Jag simmade med valhajar. Andra hajar (bla leopardhaj) som är riktigt fina faktiskt. Såg mantarays och valar och sea snakes och delfiner och sköldpaddor och massa massa mer. Helt galet. Stränderna är även gudomligt fina över där. Försökte lära mig surfa men gick ju sådär. Jag är nog mer av en paddleboard chey. Det gillar jag som fan.
Vi lagade även kladdkaka och chokladbollar varje dag haha! Galet. Men det var jag fan värd. Gick ner 4 kg efter asien så nu har jag väl säkerligen gått upp de kilorna igen. Wellwell. Jag är nöjd ändå. Nu börjar det bli fett varmt så nu ska jag nog lägga mig och sola och sen ta ett dopp i vattnet för mig själv hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar