tisdag 2 augusti 2011

Hammarrundan

Gömorgon!
jobb vid 4 men först tänkte jag dra iväg till stan en snabbis. har ett presentkort som går ut denna månaden.

snackade med min kusin från jönköping i går och efter lite misstankar kom vi på att jag är ju fan inte hemma den helgen som den årliga hammarrundan håller till! en cykeltävling i jönköping (Taberg/monsarp) där huvudsaken inte är att vinna. du kan åka ett, 2 eller 6 varv. jag har åkt 2 varv sen jag var liten och det är världens tradition för familjen ahlgren. janni och emil har de senaste åren cyklat på den röda tandem. sen vinner typ en 4del av deltagarna priser som lottas ut. as kul. (janni vann 1pris 2 ggr. en cykel och ett paket diskmedel, typ 10 kg eller nåt haha!)men nu kommer jag befinna mej på cypen och ha det jävligt gött istället. lite tråkigt men kommer ha det gött ändå!

(bild från året innan när vi skulle cykla ut cykeln från jönköping till taberg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar