måndag 25 februari 2013

Hur vet man att man är gammal?

Tjola hopp tjola hej alla gubbar gummor och ungar.
(Tönt)

Min morfar har alltid sagt att den dagen han inte längre kan böja sej ner för att knyta sina skor.. den dagen har han blivit gammal. slutsats: Janni 20 år har blivit gammal! *.*

I åre fick jag sjukt ont i knäna av att åka snowboard och det höll i sej även på kvällarna så jag gick och köpte en knätejp för att tejpa knäna med. sjukt skönt att ha något som stödjer upp. sen kom jag hem och det blev bättre. det har inte blivit helt som förut men ändå bättre. förutom idag på jobbet när jag fick för mej att torka rent grillens framsida när jag för en gångs skull fick någon minut över. men då vet ni. för att göra detta på bästa sätt måste man sätta sej på huk eller vad man nu kallar det. (belasta knäna med sådär.. all vikt) vilket jag gjorde. torkade rent och fint och sen skulle jag ställa mej upp igen. vilket inte gick. vet inte hur men mina knän höll bara inte för det haha. och just då var jag ensam i köket så där satt jag som en boll och visste inte vad jag skulle göra. så för att inte se helt mongolid ut fortsatte jag att torka en redan skinande ren grill. efter någon minut kom en jobbarkompis in och jag kunde lite lätt pinsamt be om hjälp haha. tänker aldrig mer sätta mej på huk igen. kan det vara borttinade muskler tro? jag har ju faktiskt inte tränat sen i höstas!? men det känns ju bara sjukt oball. då skyller jag hellre på att de är utslitna eller nåt haha. "jag blev attackerad av en björn som hoppade sönder dom" så ska jag säga. låter sjukt ball!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar