måndag 16 februari 2015

Mot Mansfield ovh vidare..

Första morgonen i Australien, MELBOURNE!! Vaknade vid halv 7 i morse av att det lät förjävla mycket utanför fönstret. En flock med någon form av fåglar, monsterfåglar befann sig utanför och festade loss. Nu sitter jag vid fönstret 2 timmar senare. Har fått mitt egna rum här hos jake ovh hans kompis. De kom och hämtade mig på flygplatsen.. Mitt sista flyg var dock försenat och det tog en evighet att stå i kö till passkontrollen.. Jag som inte hade haft wifi på hela resan på 30h hade äntligen lyckats få det nu i kön.. Jake hade dock inte svarat på mina meddelanden så jag blev lite halvnojjig att han inte skulle hämta upp mig. Dock kom jag ut efter att ha plockat upp min väska.. Ser alla människor som står där ute för att hämta upp folk och sen ser jag ett par händer som flyger upp och Jake som skriker över hela flygplatsen "JAAAANNIII".. Sen sprang vi genom hela folkmassan och kramades. Kändes som att det var igår vi såga senast haha!

Flygresan gick väl helt ok också. Gick upp 5 på morgonen den 9feb i swe. Tog taxi till flyget då familjen är på skidsemester. Flyg till stockholm först och sen flyg till Dubai. När jag gick på andra flyget så kom jag in i flygplanet, sån där lugn thailändsk happy hulahula musik var på och sjukt mycket parsonal med fina arabiska outfits stod och välkomnade alla. Jag kände mig så jävla glad att äntligen vara på väg. Jag kände hur mitt flin bara växte och jag kände mig rätt dum som gick där och försökte hitta min plats i flygplanet med världens största smile! Menmen.. Smilet försvann några timmar senare.. Jag brukar aldrig ha några problem med turbulens.. Tvärt om så brukar jag tycka det är rätt gött men jag har heller aldrig varigt med om att det varigt så mycket som nu heller..  Jag tänkte flera gånger att jag skulle dö!! Vet inte hur många ggr personalen blev ombedd att spänna fast sig också. Men vi överlevde.
I Dubai fick jag byta till det sista planet som tog en 14h. Fett jobbigt men satt bredvid 2 unga tjejer som var rätt trevliga så vi snackade en del. Ena tjejen var från Melbourne men vart i Frankrike i 3 månader. Sen andra tjejen skulle till aussie i 1 månad från Tyskland. De båda två började dock lipa för att de lämnat sina boyfriends.. Där satt jag och inte riktigt visste vad jag skulle säga.. Är väl van vid att vara borta från folk man gillar haha :)

Anyway. Nu väntar jag på att de andra ska vakna. Har fett tråkigt och har velat gå ut och upptäcka landet sen jag vaknade i morse. Kl 7 i morse var det 17 grader ute hehehe.. Kommer nog bli en 36 som det ser ut som mest idag 😁 ooyeeh!! Vette fan vad vi ska göra idag dock men i morgon blir det nog parteeey som det ser ut.. Uuuuh vad jag måste pinka!!! En dusch hade suttit fint också.

Min första dag i Melbourne, eller rättare sagt Mernda som ligger lite utanför stan..  Matt skjutsade mig och Jake till Jakes universitet där han börjar om 2 veckor. Kollade runt lite där innan vi vandrade vidare till ett mall 1,5h bort. Tog lite längre tid än vad vi hoppats på. Lyckades bränna mina axlar på den tiden haha.

Kvällen spenderades med Matt och Jake på restaurang som senare slutade på en bar med biljard och sen hem och kolla film. Fett nice! :)

Igår åkte vi hem till Jakes kusin och degade lite innan vi åkte hem till Jakes vän Sara och förfestade innan det bar av till en Gay club i Melbourne. På riktigt, vill aldrig mer på gay club i Australien.. SÅÅÅÅ SNYGGA KILLAR överallt och ingen vill ha en haha. Och alla tjejer raggar på en.. Lite awkward.. Men vi hade fett kul ändå och vi träffade på en kändis och hans tvteam där.. Vem han nu är haha. Jake blev förälskad i honom iallafall ;)

Jake väckte mig vid 9 i morse och vi var tvungna att dra. Drog hem till hans kusin igen innan vi stack in till Melbourne. Fett nice dag.. ÄLSKAR det här landet redan.. Sjukt fint och staden är såå mycket större än vad jag trodde.

Nu sitter jag fett bakis i Saras bil med Henne och Jake dock. Tror jag kommer somna snart.. Vi har 3h bilresa framför oss till Mansfield. Typ ett ställe på landet som jag fattar det som där dom växte upp i. Men ska bli kul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar