söndag 22 februari 2015

På vift


Sitter just nu i ett tält på en camping i en surfingort utanför Geelong.
Vad har hänt sen jag kom hit?
Jo jag har varigt på begravning. Jävligt rolig historia det där.. Kanske inte men om man ser det från min sida så var det lite ironiskt kanske. Efter begravningen bar det av till "parmanight" med min date och alla hans vänner. Middag där. (Vi är fortfarande i mansfield btw) sen kom jake och ännu fler folk och det slutade med barrunda och efterfest hos något gäng vi träffade på vakan. Sen sov jag i ett garage. Det var typ där vi fick plats. Men ni behöver inte vara oroliga. Garaget var inrätt som ett vardagsrum. Så soffa fick det bli. Mötte upp jake dagen efter och glodde serier hos hans polare hela dagen.
Fredagen gick jag upp kl 6 för att se soluppgången en sista dag hos jaked föräldrar uppe på berget. Passade på att skypa med min aussie vän i Oslo. Fett nice. Vid 8 var det av tillbaka till Melbourne igen.


Den fredagen blev inte alls som planerat om man säger så. Jake skulle köpa bil men ägaren svarade inte så vi satt mest och väntade på det. Kollektivtrafiken existerar inte så bra här så vi kunde inte ta oss hem heller. Vid 8 på kvällen kom Matt och hämtade upp oss. Och vid 10 svarade bilägaren som dessutom är polis. Så vi stack in till melbourne och köpte den. Eller aa.. Jake köpte den. Jag blev lycklig av att se honom lycklig.

Lördag för tidig morgon med planerna att åter igen ta mig in till melbourne för att träffa en tjej från polen och en snubbe från indien. De bjöd med mig på deras lilla roadtrip. Fett nice. Vi hyrde bil och det bar ner söder mot Torquay. Jag blev kär! Kär i byn och kär i alla stränder som fanns runt om. Kändes som att vara tillbaka i Hawaii igen. Surferdudes och skatebutiker överallt.
Och gissa vad....,,,, mina nyfunna vänner skulle surfa och jag bestämde mig för att ta tag i min panikrädsla över vatten och samtidigt gå en surfkurs!!!!
Jag var typ yr redan innan jag kommit till stranden.
Väl där var det bara att dra på sig sin nya snygga outfit våtdräkten och bli coachad. Mina knän skadade under upplänningen och efter kursen var slut så skakade knäna av utmattning hahah!
MEN!!... Jag höll mig till gruppen och tänkte att fuck u hajar och annat skräp i vattnet och sen var jag jävligt glad att stranden var långgrund och vi inte behövde gå ut mer än till midjan/axlarna hehe. Sjuuuuukt jävla roligt och sjukt jävla svårt! Men sååå värt det! Typ det ända jag går runt och tänker på numera, känslan av att stå i en våg hehe. Lyckades allt stå på brädan utan att välta några få gånger men glad för det var jag allt ändå.. Kände mig som ett proffs men såg garanterat ut som ett miffo hehe. Stolt är jag i vilket fall.
 4 timmar i vattnet gjorde än riiiiiiktigt trött. Men vi stack ut och festade på kvällen iallafall. Riktigt kul med mycket folk.

Idag har jag kört bil i australien för förstagången. Riiktigt bakfull. Och här är vänstertrafik som gäller. Känn på den ni. Och lever gör jag än! Iallafall så har vi kört igenom "the great ocean road" idag, stannat på många olika platser och sett koalas och blivit dränkta av regn och stekts av sol. Sjukt fint är det här. Blir bara mer och mer kär i australien.
Vi landade tillslut i en liten by där vi hittade boende.. Eller aa, jag och kaisa sover i tält medans nik sover i bilen hehe. Alkohol har intagits och nik är helt brundransvärd över alla sätt jag kan uppna hans öl på utan öppnare.. Helt normalt för en svennebanan att använda sig av omgivningen, men helt fenomenalt för en indie som bara dricker med sina vänner en gång i månaden för att de jobbar alla andra dagar. Kom till skandinavien så ska du få se tänkte jag.
Så nu är vi, 3 vännerna och jerry, jerry kan få vara alla koalabjönar vi sett idag, som kaisa är helt förälskad i. Öldrickande svennebananen, vindrickandes polskan och så våran käre coladrickandes indie. Ikväll har vi också snackat religion och åsikter från våra länder. Sjukt läorikt med tanke på ens eget synsätt på länderna.. Min uppfattning och judgment är helt ändrat. Inte helt, men lagom nog så att säga.
NU.. Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar