söndag 1 mars 2015

Just nu i Geelong

Vad har hänt sen sist nu då? Joho ni.. En hel del må jag säga. När vi kom tillbaka från roadtripen hade jag inte riktigt några planer alls. Jag försökte hitta ett cafe eller liknande med wifi för att kunna hitta boende för kvällen. Kom in på donken och står där med alla mina väskor mm.. Uterliggaren a la mr knarkarkung kommer in och vill ge mig en sympatikram för att dela våra sorger i denna grymma värld. Så vart har du ditt place? Frågar han. Ehm.... Eeeh..


Anyways, lyckades hitta ett boende hos 4 killar. Shit de lär du droga mig och gruppvåldta mig men wtf, vad vore livet utan chansningar? Så jag satte mig på en spårvagn och drog dit. Kommer in och där sitter 7 muslimska killar. I början var jag lite smånetvös men det visade sig till att bli enav de trevligaste kvällar jag haft här. De följer sin kultur till punkt och pricka och de berättade och lärde mig massor om varför de har alla regler och varför de ber och så vidare. Fett intressant!!!
De var ett gäng på 15 pers från deras hemland som flyttade hit och alla har bra jobb eller pluggar hårt. De dricker inte men röka på är helt ok för dom så jag satt och drack mitt vatten och de rökte sitt weed. De blev rätt roliga faktiskt haha. Ena killen gav mig hans säng och sen gick han och la sig en av deras bönemattor.
Till frukost kom de och knackade på min dörr och frågade om jag ville ha frulle innan de erbjöd sig att köra mig till tåget.

Denahär dagen stack jag och fikade med ett gäng innan jag kom hem till min nya couchhost.
Vi började med att gå en lång promenad runt en damm inne i stan. Sjukt fint! Han verkade fett trevlig i början, som alla gentlemän i new york typ.  Onödigt med tanke på att jag inte har några som helst avsikter att dejta någon tänkte jag. Allt var helt ok fram tills att han ska hålla om mig och grejer.. Där började jag fundera på en excuse till varför jag inte vill något.
Kvällen gick iallafall och vi lagade bbq på hans balkong och drack vin. Hade fett trevligt fram tills att han FRÅN INGENSTANS ska pussa mig!!!!! Jag backar snabbt och ser troligtvis helt chockad ut. "Whats wrong".. Frågar han och jag får av någon anledning bara ur mig "iiiiiiee.., dont like boys!!"
Jaha, och nu då janni??.. Ja jag får la spinna på och säga att jag är lebb. Ett litet tips till alla tjejer där ute. Gör inte det till en kåt kille. Nu fick jag under resten av kvällen alla möjliga frågor om hur det är att vara lebb. Hur fan ska jag veta?

Menmen, har nog aldrig ljugit så mycket på en och samma kväll förut haha. Fett jobbig kille.
Morgonen därpå flydde jag haha. Stack hem till Matt i Murnda igen. Vaxade hans ben så att han skulle vara fin för din tjej när hon kom hem ;D sov där i 2 nätter och sen bar det av till Melbourne igen.

Lördag kom och jag stack till La Trobe där jakes uni (universitet) ligger. Mötte upp honom och sen kom Sam och Megan, vi alla lärde känna varandra i Boston. Fett kul att se dom igen. Käkade lunch på Nandos och sen lämnade vi flickor Jake och stack hem till Megan som borde några mil bort. Förfest för fulla muggar innan vi tog taxi till en nattklubb i city. Tydligen skulle några deltagare från  Jersey shore vara där och festa. Ska jag vara ärlig så har jag aldrig sett programmet men hade fett kul ändå. Det jag älskar med att vara utomlands är all uppmärksamhet man får haha. Jävla attention whore kanske jag är. Who knows ;)

Tidig morgon skjutsade sam mig till en parkeringsplats där en annan snubbe från cs skulle hämta upp mig. Tror vi båda två fortfarande var fulla. Anyways, Shane hörde av sig till mig för ett tag sedan och sa att han var ny med det här med couchsurfing. Jag var lite halvnojjig med tanke på att han inte hade några referenser sen tidigare, men efter att vi snackat en del och han ändå verkade som en vettig kille tänkte jag ge det en chans och fortfarande tro på mänskligheten. Han hade lyckats få tag i gratisbiljetter till en Airshow i Geelong. Sparade mig 60 dollar! Wooho!! Det blåste som var men var sjukt kul ändå, även om jag var bakis. Tydligen var det Shanes födelsedag också så han bjöd på öl. Fett nice. Däremot jobbar han som security på olika event och nu senast på Drake konsert.. Vilket resulterat i att han tappade rösten haha. Så det blev lite halvsvårt att förstå varandra men det fick gå ändå :) Sen kom vi hem till honom och degade lite. Han visade mig runt och visade alla grejer han odlar i tomten och även ett annat hus han köpt för att renovera om där andra folk från cs kan få flytta in ibland. Damn I live humanity.
Anyways, han lagade mat och då vi båda bränt fejjan så gick vi och la oss rätt tidigt. Jag fick eget rum med madrass. Fett nice. Dock har grannen en jävla tuppjävel som skrek hela natten haha.

Nu är Shane och jobbar och jag sitter här och gosar med hans 2 hundar och planerar inför nästa resa på Torsdag :)        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar