lördag 14 mars 2015

Tassie


Kom till tassie runt 7-8 på mörra. Hade ingen aning om hur jag skulle ta mig till hostlet då jag var ensam och först på plats så att säga. Men det gick bra ändå. Delade taxi med 2 st från Melbourne som visade sig vara medlemmar i något ball band. De var på turné och skulle spela på en festival i Tassie. Kult. Kom till hostlet och det visade sig att jag inte fick checka in förens vid 2. Jag som inte sovigt på hela natten var sådär glad. Efter några timmar lämnade jag mina grejer och bestämde mig för att kolla in stan i Hobart. Började gå och 10 min senare knackar någon på min axel. "Jag såg dig från hostlet där borta, så jag tänkte kolla vart du är på väg?" Uuhm.. "Ive been walking for 10 minutes and ure stoping me now??"

Anyhow, det slutade med att han gick med mig och köpte vin. Sen ville jag tillbaka till hostlet och sova! På vägen dit frågade han om jag vill hänga med till stranden i stället. Jag var fett trött men tänkte att va fan varför inte, det var fett fint väder och sova kan jag göra när jag dör. Han var dock fett weird så jag är nästan glad att jag var så trött för det mesta han sa blev rätt roligt ändå. En snubbe från Brasilien, det mesta han snackade om var alla japaner han dumpat och alla droger han testat. Han erbjöd mig lite LSD bara sådär men jag kände att jag överlever nog att stå över haha.
Vi satt vid hamnen och drack vin och snackade om allt och ingenting och njöt av solen. Några timmar senare kom jag äntligen till hostlet. Tror jag råkade säga till snubben att jag bara skulle lämna mina grejer och sen komma tillbaka ut igen. Det gjorde jag dock inte. Råkade somna och sov i 2 timmar haha.

Fick ett sms från ena killen som skulle med på vår roadtrip. Han satt på en bar med 2 andra killar från hans hostel. Stack dit och hade riktigt trevligt. Senare mötte vi upp kaisa och en till snubbe Troy som skulle med på resan också. Fett rolig kväll.

Vaknade upp tidigt fredag mörra för att ta båten över till MONA. Ett välkänt museum. Fett konstigt ställe. Senare hyrde vi bil och stack till port arthur, fängelset dit alla engelsmän sändes till. Sedan vidare till Swansea där vi spenderade natten.
Lördag stack vi vidare till wineglass bay och en del andra ställen, även bay of fire. Stannade i st helen för ett pannkaks ställe min polska vän blivit rekommenderad. Ägaren blev snabbt bundis med henne eftersom att han också var polsk. Han hade restaurangen öppet längre för vår skull och bjöd på vin.
Natten spenderades i Laurnsestern eller vad fan namnet nu var haha.
Söndag blev det hike i crage mountains, sjukt fint!! Kvällen blev det vin som alla andra kvällar. Hostlet var fett nice och jag pch kaisa delade ett 3 rum och jag fick dubbelsäng hehe. Booyah!
MEN.. Jag öppnade dörren och sen lämnade jag min nyckel medans Kaisa tog med sin. När vi senare skulle öppna dörren igen inser vi att vi fått fel nyckel. Vi bor på 3dje våningen och reseptionen är stängd. Fuck. Vi försöker komma på ideer på hur vi ska ta oss in och det slutar med att jag och Troy klättrar ut genom ett fönster med galler på andra våningen, klättrar fram till vårat fönster, Troy ställer sig på någon AC låda typ och jag klättrar upp på honom för att sedan öppna ett stängt fönster utifrån. Sådär lätt om man säger så. Men vi lyckades iallafall ;D


Måndag stack vi vidare till en del vingårdar och hade vintasting, kvällen bestämde vi oss för att laga egen mat i hostlet. Sista kvällen tillsammans med alla 4 så det blev känguru stek med salad och all vin vi köpt hehe. Sååå kul, kändes fett weird att äta känguru men det var gott!!
Tisdag så han vi med ett berg utanför hobart och ett öl bryggeri innan vi körde Troy till flyget. Jag och K åkte in till Hobart igen och kollade lite affärer innan det blev en slappiskväll för en gångs skull. Dock med 2 flarror vin ändå.

Sista dagen stack vi till zoo för att se Tasmanian devils haha. Matade en maaassor med kängarus också. En av dom slog mig haha. Tassie devils matade dom med med wombats.. I buren bredvid hade dom wombats haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar