lördag 14 mars 2015

Jinbayne

Kom tillbaka till Mellis igen och fick bo hos Troy och hans roomies. Gick på nattmarknad och käkade krokodil, känguru och ostrich och sen blev det en massa rooftop barer. Jag var lycklig.

Nu sitter jag i en bil med Kaisa och en annan kille från England. Är på väg till en by mitt emellan Melbourne och Sydney. Vi började åka vid 3 tiden, nu är klockan snart 11 och vi behövde bensin. Fanns inte en ända bensinmack som var öppen vid den tiden.. Vi höll på att få bensinstopp innan jag får iden att vi kan stanna till vid en var som jag såg på vägen och fråga om någon har lite bensin vi kan köpa. Kommer in och snackar med bartendern som först sa nej. Efter att vi stått kvar och tyckt lite synd om oss själva så säger han att han kan fråga några andra. Slutar med att vi kan skrapa ihop en 8 liten från en annan kille för 15 dollar. Fyllde på bilen med det men ingenting hände med mätaren. Killen springer iväg igen och kommer sen tillbaka med lite all möjlig skit vi kunde använda. Sagt och gjort och det fick vi gratis om vi lovade att köra långsamt upp för bergen då det finns hur mycket djur som helst där.
Vi bugade och bockade och sen satt vi och räknade olika djurkategorier resten av vägen för att hålla oss vakna. Kängurur, possoms, wallabies, wombats, foxes, rådjur, kaniner, koalas, allt möjligt typ var 30 onde meter!! Men vi lyckades iallafall ta oss till hostlet och nu har vi käkat nudlar och druckit vin och ska sova. 2.30am. Woohoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar