söndag 22 mars 2015

Från abouginstammen


Well nu har jag varigt här i en vecka på Yoga stället. Jag har motvilligt blivit vegetarian. Det finns inget kött att äta. Men det lagas fett god mat då lukas är kock. Men kroppen saknar köttet känner jag. Vad mer? Idag fick vi vara med på en "swettlounge", det kom abougine och satte upp ett tält med filtar, sen fick vi gå in där efter att ha "sprayats" ner med rök. Satt i det lilla tältet med typ 10 pers. Det bars in lavastenar och hälldes vatten på dom under hela healing ceremonin. "Filtdörren" stängdes och det blev helt kolsvart där inne. Lite obehagligt i början men sen var det rätt behagligt.  Det sjöngs aboginska sånger och spelades trummor och sas healing böner och tillkallades alla djurens andar. Fett coolt ändå men faaaaan vad man svettades. Efteråt när vi precis kommit in i huset igen började det spöregna. Typ som att det var meningen, vilket jag påstod, då sa de att det alltid är storm ute efter en sådan ceremoni.

Mer konstiga saker har hänt som skulle ta en evighet att skriva ner men det är fett skumt och jag vet inte vad jag tror på och inte längre. Lite för mycket för hjärnan ibland. Glad att vara här ändå. Vi bastar och badar i poolen och jacuzzin varje dag så :) avkoppling behövs här haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar