onsdag 18 mars 2015

Yoga resort

Vaknar upp tidigt och gör oss redo att bestiga Australiens högsta berg. Får åka en bit innan vi kommer fram. Allt gick fint och berget var fett fint. Det var dock molnigt och sjukt blåsigt på toppen så vi såg inte så mycket. På vägen ner spelar vi musik från sagan om ringen och pirates och kände oss fett balla när vi gick där på alla bergstopparna. Tror det tog oss en 6 timmar att gå upp och ner. Nu har jag sjukt. Ömma fötter med flera blåsor men det var det helt klart värt!!

Söndagen fick jag ett erbjudande att dra till Sydney och volontär på ett yoga place. Min svenska polare Lukas som aldrig är i samma land som mig befann sig där och hade snackat med sin chef som ville att jag skulle komma dit. Why not? Är ju ändå halvägs till Sydney. Är dock mitt i en byhåla och kändes rätt omöjligt att ta mig någonstans utan bil ovh det hade jag ingen. Så det blev att jag åkte med de andra till Melbourne igen.
Väl där så mötte jag upp Sam och Megan, jag var skyldig Sam pengar då hon köpt flygbiljetter till oss. Tjötade lite innan jag drog hem till Troy. Lagade pannkakor till han och hans roomies och hade en fett trevlig kväll. Slutade på en nattklubb med mycket dans.

Måndag morgon hade jag lyckats få tag i en skjuts upp till Sydney så jag tänkte igen att why not!?
Delade bensinpengarna och hade en helt ok 11 timmar upp hit. Trevlig snubbe som körde.
Lukas kom och mötte upp mig på kvällen vid Yoga placet och presenterade mig för alla andra volontärer. Det har inte varigt några gäster här än så länge men folk pröjsar $200 per natt. Dealen för mig är att jag hjälper till lite med vad som kan behövas.. Första dagen diskade och och gjorde rent och organiserade köket. Jag tycker ju sånt är kul så jag var nöjd ;) sen stack vi ner ett gäng till tennisplanen och spelade tennis och basket. Det var ju även st patricks igår så kvällen firade vi med nice middag, bad jacuzzi med vin och bastu. Blev efterfest i en av killarnas rum med "goonpong" som vi fick för oss att spela på golvet. Ingen bra ide märkte vi dagen efter haha.

Idag har vi organiserat Yoga lokalen. Lukas frågade sen om jag ville med på en walk and talk haha. Fett skönt att kunna snacka svenska. Han är även första svensken jag träffat sen jag kom hit!!!
Anyways.. Vi tog hans hängmatta och satte upp den på baksidan och låg och kollade på himmelen ett tag. Så nice!

Så ja.. Min uppgift är att jobba någon timma om dagen med typ det jag känner för och för det så får  jag ett eget rum, får gå på alla yoga klasser och får äta hur mycket jag vill, använda gymet, jacuzzi, bastun, poolen, "bion", tennisplan och allt annat som finns här. Jag är fett nöjd. Det ligger dock en timma utanför Sydney. Mitt i ingenstans så det är rätt svårt att ta sig ifrån stället, men alla här är trevliga så det gör inget ;) en del har lite skumma saker för sig dock. De alla snackar om "det 3dje ögat" och andar och magi och allt möjligt övernaturligt. Men kan vara intressant ändå att höra på ibland. Hoppas att jag kan lära mig något efter att varigt här. Få med mig fler rikedomar av kunskap ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar