torsdag 28 januari 2016

Jaharå

Idag var en sådan där dag då vi inte har gjort ett piss. Sängen har legat nere hela dagen (i vanliga fall fäller vi upp den under dagarna då det blir en soffa av den) och säkert 4 filmer har varigt på en hel del sidor lästa i min bok. fett nice faktiskt. Är ute mitt i ingenstans vid kusten av "the great sandy desert). Igår träffade vi en del lokals som sa att en hel del hajar häckar här så bada är ingen bra ide. Men men. Glada är vi för det igår var det ju dessutom Australia day. Fett nice faktiskt. Vi hamnade i Port hedland där jag dessutom kommer att flyga utifrån. Vi hamnade på stans yats club eller vad det nu heter där en fett stor sandbar befann sig mitt i vattnet. I mitten av den så gick det en kanal in och det bildades som en enorm pool typ. Ett berg av sand som de gjort till en slip and slide kana ner i polen. Folk kom från alla håll och kanter med överfyllda bilar och motorcrosser och 4-hjulingar och grejer. Tält byggdes upp som skugga, musik spelades överallt och poliser kom till och med dit med förstärkning för att langa ut fler öl åt folket och åka slip and slide kanan i sina uniformer. Fett kul. Pool party i högsta höj. Jag hade min andra fylla för i år hehe. Senare under dagen drog vi ut ur stan och vidare south. Hamnade på en roadhouse där vi träffade en hel del lokals.d det var då de berättade om stället vi hänger i nu. Helt platt landskap här. Fett fint faktiskt. Jamie och jag är fett vana vid varandras sällskap nu också haha och vi bryr oss inte det minsta så går typ typ runt halvnakna och njuter av vinden. Berättade jag förresten att jag bara käkade frukt i 3 dagar?? Enbart frukt och inget annat och inga tillsatser eller någonting. All natural raw. 3 dagar. 4de dagen började jag med en salad till frulle och en salad till lunch och sen började jag käka mer normalt men typ lite mindre carbs bara. Inte för att jag vill gå ner i vikt eller något så dant men jag kände bara för att äta raw och typ ha en liten deetox eller vad fan det nu kallas. Nu då va... Jag käkar hälften av vad jag gjorde innan och jag blir proppmätt!!! Tänk er hälften av mina normala portioner. Inget rått socker och ingen cholkad. Dock en del nötter och kakor mellan måltiderna hehe. Men för folk som vill gå ner i vikt kanske.. Fett bra grej. Jag äter vad jag vill nu, just mindre av allt och mer varierat. Jag var ju dock feeeeett hungrig de dagarna jag bara käkade frukt men helt klart värt det nu känner jag. Massa vatten drack jag också det får man inte glömma.



Vet ni vad jag saknar allra mest just nu?
Ett hem. Mitt hem. Ett ställe jag kan vara i och bara göra precis vad jag känner. My joint. Mitt lilla krypin där jag bara kan tänka på mig själv och ingenting annat. Ge mig mitt rum och släck alla lampor och dra ner persiennerna och låt mig sitta med ett duntäcke och min gamla dator i min säng. Det hade varigt ett ultimatum nu. Gärna glass också. Åh gad. Trött på a leva i någon annans joint just nu. Dont get me wrong. Jag älskar att resa och att campa men ibland bara saknar jag mitt eget lilla krypin med mina regler.
Annars då? Jorå, i morse gick det från en väldigt seg morgon till stormvarning med cyclone. Himlen blev svart på 2 minuter och en fet sandstorm kom precis innan regnet. 2 min senare hade vi packat ihop allting och var på väg ut. Så nu håller vi på att hitta ett ställe där vi kan ta skydd. Hurra.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar