måndag 25 januari 2016

WA

Äntligen kom vi fram till Western Australia!!! Fett nice. Vi hamnade i Lake Argyle som var fett fint. Stannade vid en camping som var lite lätt dyr för oss men helt klart värt det med tanke på infinity poolen och den fina viewn de hade. Sjön var helt galet stor tydligen och full av fisk och sötvattenkrokodiler. Vi stannade dock till vid "hamnen" och drog ut med min lilla luftbåt och paddleboarden. Jamie fiskade fisk med sitt spjut och efter 15 min hade vi 2 stora firrar som vi käkade till middag.
Vi drog vidare kvällen efter och med tanke på att det är wet season här så är det mesta uppe i kimberlys stängt med tanke på översvämningar och extrem värme mm så vi körde mest förbi allt för att komma till havet så fort som möjligt. Och guess what!!! Efter 5 månader är jag äntligen vid en strand igen!!!!!! Är uppe i Broome nu och står parkerad mitt i ingenstans och kollar ut över en öde strand med turkosblått vatten!!! Så fint!! Alla är dock livrädda att bada här då det är maneter och krokodiler men vi badar allt iallafall. Vattnet Är galet varmt dock haha. Men jag klagar då inte! ;)
I går skulle jag köpa nya underkläder på Target haha. Fick hjälp av en brud där och det visade sig att hon hade släktingar i sverige och kunde prata en del. Från ingenstans bjuder hon hem oss på middag hos henne. Dock tackade vi snällt nej då vi inte kommer stanna i Broome så länge till haha. Drar vidare idag tror jag. Fett randome dock. Menmen. Trevlig tjej allt.
Nu har vi ett sista mål innan jag lämnar landet. Hitta en fin strand där vi kan campa och stanna där!!!! Fett trött på att köra bussen nu haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar