lördag 16 januari 2016

North!!

14 Januari.
Igår ritade jag upp min egen kalender då jag kommer behöva planera en del nu i framtiden med resor och skit. I morgon fyller min storebror år. Jag har mindre än en månad kvar i Australien och idag vaknade jag upp före Jamie. Och nej jag kommer aldrig kunna få honom sluta röka. Den jäveln. Och åh. Ritchard reser inte med oss längre..
Så.. En sak har jag lärt mig genom mina 23 år på den här jorden. Lita aldrig på någon som inte har bevis. Jag tror allt att det ligger i våran natur att påstå att vi vet allting men det gör vi då inte ska jag tala om. Folk sa nu då att det är översvämningar och grejer norr upp och att det är omöjligt att ta sig upp. Men ändå beslutade vi oss för att chansa.. Träffar vi på en översvämning så tar vi bara och blåser upp våran gummibåt och glassar runt lite i den ett par dagar tills vägen är bra igen. Men hittills har the main road varigt felfri. Vi har stött på en del översvämmade och avstängda vägar men dom leder bara till en sjö eller liknande. Inte så konstigt då. Menmen, norr upp kom vi.
Hamnade i Mattaranka där vi stannade 2 nätter på en camping. Där fanns även helt galet fina springs. Varma källor typ men det är så varmt i luften här så det var ändå lite svalkande iallafall. Perfekt temperatur haha. Galet fint vatten och kristallklart. Mitt ute i djungeln. Grisar sprang runt överallt också haha. Och hade du tur kunde du se krokodiler och vattenbuffalos. Där träffade vi även på en del av folket som jobbade där. Iomed att det är sommar så är det inte alls mycket folk som reser runt här då det är alldeles för varmt och för mycket oväder. Anyways, träffade på manegern som berättade att han skulle dra upp till Darwin för ett ärende med jobbet. Gissa vem som fick åka med? ;) kl 3am lördag morgon drog vi upp. Kl 8.30 var vi framme och han bjöd mig på frulle vid the esplanade. Vi spenderade ett par timmar tillsammans och gick och shoppade och vid lunchtid mötte vi upp hans polare vid en clubb. De båda shotade mig öl och grejer och jag som inte dricker alls mycket längre kände mig typ fett full efter bara 3 av dom haha. Vid 4 tiden drog jag hem till min CS host och där inne hängde 5 killar som precis spelat fotboll. Hehe heeej!!! Det slutade med fest och poolparty hemma hos dom med typ 15 killar och killa jag. Fett trevliga var dom iallafall. Vid 4-5 tiden gick jag äntligen och la mig. Vaknade upp vid 9 och gick ner till musiken. 2 av killarna hade fortfarande inte lagt sig. Då jag var som mest nykter skjutsade jag hem ena killen och sen slutade det med att jag och 2 andra körde 1,5 timma south för att dra till ett vattenhål/vattenfall. Vi kom aldrig dit men istället hittade vi ett annat vattenfall. Vi alla hikade 2 lååånga ks för att komma dit och killen som fortfarande inte sovigt var helt slut. På vägen hen stannade vi vid ett roadhouse för middag och kom hem och chillade järnet. Dagen efter vaknade jag upp tidigt för att dra in till stan och gå på krokodil zoot eller vad det nu var. Jag frågade i kassan om det var värt att dra in då jag var tvungen att hoppa på en buss 3,5 timmar senare. Jag hade gott om tid tydligen och då frågade jag hur tiden låg med att simma med krokodilerna "in the cage of deth"... Fullbokat tydligen. Wellwell. Gick iallafall in och typ hela personalen kommer springandes och frågar om jag är tjejen som bokat den där simmturen.. "I wish but the woman told me its booked out". 3dje gången de frågade mig fattade kag att det var mig de letade efter iallafall. Så snabbt gick jag betalt och skrivit under en massa papper och bytt om och klättrat ner i en glastub och sänkt ner i vattnet med en 6 meter lång krokodil. Fett coolt.
Tog bussen tillbaka till Katherine där Jamie och Norm kom och hämtade mig. Ritchard stannade kvar i Mattaranka då han fick jobb där.
Jag och Jamie drog till Katherines gorge där vi stannade en natt och hikade 2 timmar till the sothern hole för ett vattenfall. Vi var helt ensamma på alla ställen vi kom till. Galet fint. Blev hämtade med båt på hemvägen.
Dagen efter hade jag någon timme där med internet och jag fick äntligen bokat min flygbiljett ut ur landet. Så nästa äventyr blir Bali och sedan Fiji!!! :D kommer nog känna mig fett lonley då jag reser själv igen men det löser sig nog :)


       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar