tisdag 1 juli 2014

Bråvalla Festival!!

Hade sååå kul på Bråvalla! Så mycket jag vill berätta men jag tänker langa upp de få bilder jag faktiskt fått tag på och som jag tydligen filmat med min gopro haha!

Sista kvällen blev så hejdundrandes braaaa!!! Alla i mitt camp hade gått och lagt sig, vi hade vart på fetaste spelningen med axwell & ingrosso som spelade massor med Swedish house maffia. Jag kände inte alls för att sova så jag tänkte att jag får väl leta upp ett gött gäng att hänga med. Går en bit och hittar 2 killar med en brud på axlarna. Jag tjötar lite med som och tillsammans bestämmer vi oss för att leta upp ett annat gött camp. Hittar ett lite halvlamt och jag kommer på iden att vi kan dra till husvagnarna, jag hade ju faktiskt haft sjukt roligt där en annan kväll. killarna tror inte att vi kan hitta något där men bruden är på. Fulla som vi är blir vi nu bästaste vänner i hela vida världen. Hon 18 och och rätt fjortis, jag 21 bast och rätt dräggig. Men vi är lyckliga. Första husvagnen vi kommer till blir vi stoppade av en kille. Han säger att han har musik och vi säger att vi kan langa festen så länge vi får dansa på hans tak. Vi får en villkor!.. Vi får dansa så länge vi inte hoppar jämfota och pajjar taket! Vi svär på våra fyllesvins liv och hoppar upp på taket. Han maxar musiken med maskinen och vi dansar som ett par rövardöttrar i vårskogen. 3 killar till går förbi och vill komma upp. Ena killen håller i ett paraply och med solglasögon på. Snyggt! Klockan är kanske 4 på mörra och det regnar inte ens haha. Fler folk kommer och till slut är  hela husvagnstaket helt packat! "Jag ger det här taket 10 min till innan taket rasar" säger paraplykillen. Taket håller till allas förvåning och stämningen är så jääävla bra! Alla sjunger med till låtarna och ännu fler folk kommer! Tillslut ser vi hur folk från campingen bara springer från alla håll och kanter för att samlas nedanför och joina våran fest! En kille kommer med en fet jävla sverige flagga och ger mig, jag viftar, en annan kille slänger upp en pandadjur som också ska dansa! en gummibåt kommer på och fick flyta på allt folk. Polisen kommer men folket vägrar sluta dansa! Så sjukt jävla roligt kväll/natt/morgon. Till slut dör batteriet på telefonen som spelar och alla andras mobiler är också ur funktion. och där började folket skingra sig. Jag och min nyfunna bästa vän stannar kvar och tillslut är vi 5 pers kvar där uppe på taket. Vi sitter på kanten och klockan är 7 på morgonen. Vi ser hur alla börjar packa ihop sina tält och dra sig hemmåt. Vi sitter kvar och ser på. Jag med min flagga, Paraplykillen med sitt parayly, Frida med sina rosa stövlar och de 2 andra killarna med sina solbrillor. Ett fint morgongäng! Vid 8 börjar vi dra oss tillbaka till våra camp och då märker jag att mitt camp redan har packat ihop allt! hehe. 































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar