onsdag 2 november 2011

Janni ringer ambulansen, tjejen har panik och bussen bara glor..


några dar sen jag skrev nu men jobbar och hängt hos nicklas någon dag nu så inte haft någon dator :)
måste bara berätta om i måndags.. en märklig dag det..

först ringer de från jobbet och vill att jag ska hoppa in och jobba så hem och hämtar kläder när lillebror just kommer in med en kanin unge som är den sötaste jag sett. (välkommen till familjen)
jobbajobbajobba och efter jobbet tar jag för första gången bussen direkt in till stan för skulle träffa katie. tar alltid tåget annars. och efter en bit sitter det en tjej på andra sidan som verkade ja en jävla förkylning och sen började hon lite panikgråta verkade det som så jag tänkte typ "hehe, har killen gjort slut på sms eller?" och sen blir jag änna själv lite rädd när hon sitter och verkligen får panik och i nästa sekund slnger hon sej fram och lyckas få fram "ring ambulans jag kan inte andas". jag och en tjej bakom försöker båda få fram telefonen i chock typ. "eeeh jag har min telefon nu ska jag ringa eeh eller?"säger jag och hon andra- JAA RING!! så jag ringer.. "eeh jag sitter på en buss och en tjej kan inte andas!" och blablabla jag fick be bussen stanna och den andra tjejen hjälper henne av bussen och då vill killen i telen snacka med tjejen som inte kunde andas? ööh!? "jaha jag får väl kliva av bussen jag med då" tänkte jag. i en kvart stod vi och väntade på ambulansjäveln. seg som fan och sen när den kom så jaha... visst ja okej här har jag stått men en panikslagen tjej som inte kunnat andas och skakar i hela kroppen och ligger praktiskt taget i fosterställning.. vad fick jag för det.. ett spännande inlägg på bloggen? inte ens ett tack av ambulansmännen.. men hehe.. jag tröstar mej själv med lite super hero tankar om att jag rädda ett liv ;)

vidare in till stan så satte jag och katie oss och fika. senare spelade vi lite bingo på idrottens bingo vid domkyrkan. katie vann 70 spänn. as kul faktiskt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar