fredag 5 oktober 2012

djupt janni.. djupt! WOHOOOOO. Gå och lägg dej janni

Hej alla barn nu är det barn program idag ska vi inget mindre än att fördjupa oss om livet!

Av någon anledning jag inte ens vet själv så har jag träffat en himla massa människor på tåget som jag börjat snacka med. Bla en tant som berättade om hela hennes liv och alla 1000 länder hon och hennes man bott i (tro mej, man hinner berätta en hel del på ynka 20 minuter!) spännande tänkte jag.. men så kom det dagen då jag kom in på samtalet livet med "busschafför mohammed". ball snubbe som fan. alla i floda bör ju veta vem han är. maffia. bra ni vet. iallafall.. han började snacka en massa gojja om att livet är piss och vardagen bara handlar om stress.. allas jobb är stress och allas jobb och liv är beroende av andra jobb och liv. missär och hej och hå vad tunga axlarna blev! jag satt och tittade på honom.. och ville bara "punch in the face.. with a chair!".. eller nåt. jag tänkte att men helvete hur mår du egentligen? JA visst livet är stressigt och blablabla men ALLT blir ju vad du gör det till. Klaga på hur mycket ni vill.. det är väl så vi överlever vår "missär".. men gör det med en gnutta ironi fan! tänker du efter så är det inte så jävla piss iallafall! mitt jobb.. donken.. de flesta frågor jag brukar få när jag nämner det är "pft.. pallar du det?" nej!? men jag håller käft och gör det ändå så går det.. såååååå mycket hellre det än inget jobb alls. Sååååå mycket hellre det än bo i fan fattigmansland nere i länderna vi inte ens kan namn på utan hus hem och käk. Någon som förstår min poäng? vadå missär? du har ett jobb! var glad för de stunder du får! vad tjänar folk på att gå runt och deppa för vardagen! nigga saay what? gör du vet men hur ball liv får du på en skala? släng dej i väggen och ryck upp dej fan! tror många av oss behöver göra det lite då och då.

Nu ska jag gå och pissa på hösten.. jag menar.. hur ball är inte det!!! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar