onsdag 2 januari 2013

Nyårsafton!

Mina damer och herrar. Nu ska ni få höra om sista dagen och de första timmarna på 2012 och 2013.

Sista dagen år 2012 börjar med jobb. Jag tar mitt pick och pack och drar. En vanlig stängning brukar vi ha ca 7 timmar på oss att kunna förstänga. Men då vi stängde restaurangen kl 6 idag istället för 2 på natten så var det liiiite mer stress. Idag hade vi 2 timmar på oss att förstänga. Jag leder skiftet och det var kaos. jag var svinstressad för jag ville komma iväg haha. råkade lägga min arm på rosten när jag skulle göra rent den. gött. aja. 13 minuter sena blev vi bara så var rätt nöjd ändå.

Drog till katie i stan och duschade medans hon fixade käket. En sjukt mysig middag med gött käk och go efterrätt. blev lite förkrök innan taxin kom och hämtade oss. resan begav till Partille igen där festen fanns. Sjukt mycket folk och trevligt som fan. 12 slaget och de nya året blev på en fet balkong med tomtebloss och raketer och gött folk.

Jag vet inte vad klockan var men helt plötsligt skulle vi dra hem till någon annan på Bastu party haha. så en del av ligan begav sej till majorna och påvägen dit var det en sjukt jobbig kille som inte fattade att jag inte ville ha med honom att göra haha så till sist tröttnade jag på honom och sa att fan rör mej inte annars spyr jag på dej. kände mej lite elak men aja.. han drog hem. och vi mötte upp junkers inne i stan. kom fram till det sjukaste huset jag någonsin varigt inne i. kändes som Allis i underlandet stuk. längst ner fanns ialla fall en bastu med naajs musik och en massa kall bärs. NÖÖÖJD! ingen aning om vad klockan var nu heller men några timmar senare kommer katie in springandes och säger att taxin står ute och väntar. ööh jaha aja vi kommer. så vi och junkers hoppar in och beger oss till alingsås till en gammal kompis som ska flytta till norge. där satt vi och tjöta tills jag antar att alla däckade haha. vaknar av att klockan ringer och inser att jag kanske sovit i en halvtimma eller timma. alla ligger (ser jävligt oskönt ut) i soffan haha. eller halvt i soffan. jag släpar upp de som ska med och springer till tåget. mitt huvud har nog aldrig bultat så hårt. Jobbet väntar och jag inser att jag är en halvtimma försenad haha.

Väl på jobbet blir jag kallad the walking dead och jag mår piiiiss som fan. Hälften av gänget var nog fortfarande fulla. Folk gick loss och av någon anledning hade någon tejpat allt i restaurangen. folk som gick ut ur dörrar från personalrum fastnade med tejp i fejjan. folk som skulle pissa (eller spy) på toan satte sej i tejp och leksaksgubbar sattes upp överallt. hoppas fan inte chefen kollar över övervakningskamerorna senare. då skulle vi nog alla fått sparken haha. jag däremot var inte lika på topp nej, kändes som att kroppen skulle ruttna inifrån och jag kunde varken äta eller dricka. på min rast däckade jag och sen sa de att janni gå hem. orkade inte ens byta om så satte mej på tåget i donken kläder och lämnade resten i skåpet. träffade andre och marco och tog sälskap med de på vägen till floda. sen gick jag och däckade i min säng. nu har jag vaknat dagen efter och mår prima ballerina som hästen i skåne. Janni!?? det finns inga hästar!!!






 






 Party Taxi på väg till Jerry och Co i Alingsås hehe


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar