fredag 15 juli 2011

daniel adams-ray på Peace & love


känner att jag måste dela med mej av vad daniel adams-ray sa när han stod på scenen på P&L..
i slutet drog han en lång monolog som han själv sa att den är jävligt knäpp och osamanhängande. men ändå är det nog det bästa "försnack" till en låt som jag någonsin hört. nu kommer jag dock inte i håg hela men delar ändå med mej utav det som stanna kvar i hövvet på mej:

"en gång så åkte jag till Kenya och varje morgon när jag skulle gå ut och hämta tidningen så såg jag att grannens hund satt under ett avokadoträd. alla andra hundar var ute och lekte men han satt där dagarna i ända och väntade på att en avokado som han älskade mest i hela världen skulle trilla ner! hunden blev däremot bara sämre och sämre ju mer avokado han åt och han fattade nog själv att han en dag skulle dö om han fortsatte att äta dom. men det var ju det han älskade mest utav allt så varför skulle han sluta? han visste alltså att det som han älskade mest i hela världen en dag skulle leda honom in i graven."

sen kom låten alla väntade på.. gubben i lådan. och jag jag vet inte vad det var men det var som att shiit där är gud som ger oss alla budskap och nu kommer favvolåten.

kommer i håg att jag hörde den första gången i tyskland förra året och jag tyckte det var världens sämsta låte men efter att ha lyssnat på den några ggr så gick det inte sluta. och efter att han berättade om hunden i kenya så la sej allt bara på plats. låten var ingen låt längre. haha går inte förklara men se honom live och upplev själva (a)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar