lördag 30 juli 2011

janni har hoppat fallskärm!


Jag lever och jag gjort det bästa och värsta i hela mitt liv!
Har hoppat fallskärm! :O

lite bilder innan och efter kanske kommer upp senare..

jag och nicklas firar ett år så vi drog upp till strömstad och hoppade haha! åkte upp i ett litet propellerplan på 4000 m höjd. efter 2000 m tänkte jag att fan nu ska vi nog hoppa men då var vi bara halvvägs. uppe i planet kunde vi se änna till norge och strömstad och hur långt som helst. lock för öronen och lite overklighetstankar i huvudet var det slutligen dags. ett gäng som hoppade innan. jag och min instruktör var näst på tur och helt från ingenstans började han gå mot utgången! "AAAAAAAAH" var det ända som snurra runt i tankarna haha.

skulle lägga bak huvudet på hans axel, lägga benen under flygplanet och händerna i selen. han bara tänka att okej han får sköta det här så blir det nog bra och i nästa stund visste jag inte vad som var upp eller ner eller någonting. tillsist såg jag flygplanet bli mindre och mindre och sen såg jag marken. efter en tumme upp av daniel skulle jag släppa händerna och hålla ut dom men det gick ju mindre bra. fick jävligt dåligt med luft i det fira fallet så var tvungen att hålla händerna för munnen för att inte få panik haha. tror vi föll i 200 km/h. varenda del på kroppen fladdrade runt som en jävla gäddhäng och efter ca 50 sec fällde daniel upp fallskärmen. kändes som ett jävla ryck! vet inte vad jag tänkte men efter ett tag var det riktigt jävla härligt! satt och dingla med benen och "waaah shit" sa jag nog minst 50 ggr! det kändes faktiskt inte på riktigt. världen där nere var precis som nicklas beskrev det.. en dörrmatta med målat landskap på!

"gillar du liseberg", frågade daniel och efter ett lite svagt ja började hela världen snurra. "waaah ja okeeej!". då började illamåendet att komma rejält haha! men det var askul o andra sidan.
när vi väl landade kändes det inte riktigt som att vi landade utan mitt huvud var kvar någonstans där uppe! helsjukt!

tillsist: ASKUL ASVÄRT OCH ASSJUKT och lite dyrt kanske haha :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar