tisdag 26 augusti 2014

Älskar när saker bara händer... for no reason, it just happens

Jaao idag skulle jag ju jobba då va. Kom dit. var 4 pers som skulle hjälpa till. Efter 15 min fick 2 av oss gå hem. Jag och en till tjej Jenny stannade kvar. Hade jag ändå tvingat mig upp tidigt så kunde jag ju lika gärna göra något vettigt tänkte jag. Så där stod vi... och gjorde... typ, ingenting. Stod och tjötade lite.. väntade på lite material som skulle lastas av men som aldrig kom. Till slut fick vi dagens ända uppgift. Gå till en restaurang och hämta glas och sprit. Sagt och gjort. Sen fick vi kaffe och sen fick vi gå. Klockan var 11 så bara jobbat 2 timmar. Solen sken. Jag köpte som sagt jackan.. kom hem och somnade i typ 2 timmar. Sen stack jag ut och gick, solen sken, gick förbi en bokaffär och tänkte att why not!?.. gick in och blev rekomenderad en bok av en tant. Litade på henne och köpte den för mina sista slantar haha. Mat denna månaden får bli de sista nudlarna jag har kvar tänkte jag, det löser sig. Fortsatte min vandring och hamnade vid hamnen uppe på fästningen. Satt och läste någon timma i solen sen kommer 2 killar och sätter sig någon meter bort. De frågade om det var okej att de rökte där sen slutade det med att jag la ner boken sen började vi tjöta. De bjöd på öl och en joint. Jointen tackade jag i vanlig ordning nej till däremot. Men ölen var god. Kom hem efter solnedgången och får ett samtal av Kevin. Han frågar om jag kan hjälpa till på deras bar i morgon kväll så matpengar behövs så klart som fan jag vill göra det (Y)

Nu har jag suttit med på några av mina roomies och deras vänners förfest. Har dock varken lust eller råd att dra med ut dock men jag hade trevligt så länge det varade hehe.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar