fredag 29 augusti 2014

Gårdagens stohej!

Vaknade upp med halva kroppen utanför sängen, lampan fortfarande tänd och telefonen som huvudkudde..

Fan hände igår?
Jobbade och blev klara för dagen vid 2 tiden, stack med 2 jobbarkompisar till stan för att köpa ett hänglås till mig för jag visste inte vart jag kunde göra det. Tog en detour till Vikkys gamla jobb för att ta en kaffe, (i mitt fall cola).. slutade med att några av hennes polare joinar och och bi blir ett himla gött gäng där. Efteråt fick jag också reda på att 2 av tjejerna som satt där tydligen varit med i norska Paradise hotel haha. Spännande. Trevliga var de iallafall. Ena tjejen hade sin sista arbetsdag på det stället och när gubben som äger hela huset kommer ut och ser henne frågar han om han får bjuda på lite vin. Så där satt vi, fick 3 flarror vitt vin och gratis mat att käka. sjukt gott! Alla hinner bli lite smådragna. Vikky säger att "vi kanske borde röra oss, min polare kommer till Oslo om någon timma". Kommer inte hon i kväll frågar jag och tittar på min klocka som bara var 16.10. "joo, klockan är 8 janni". Oh fuck. Så där gick batteriet slut och vi har suttit där i typ 5 timmar haha. Hade sjukt trevligt iallafall. Sen drog vi toch köpte hänglås och nytt batteri till mig. Hänger på Vikky och Taan hem och där bjuds det på kaffe baylis innan Vikkys polare kommer. Sen blir det tequila shots! slutar sedan med att vi hamnar på en bar och dricker maaassor med öl. Hamnar på en club där det dricks maaassor med vodka redbull. galet vad full jag blev. Tänkte gå till Stratos där Jerry jobbar men inser att den clubben redan stängt, Jerry möter istället upp oss på Gatsby istället och tar någon öl till innan vi drar hem. Gött att vi bor så nära varandra så man kan ta följe hehe. Sen lagade jag nudlar och vaknade sedan upp som jag nämnde innan. Inte jättemånga minnen från igår men ball var det hehe. Funderar på att gå och köpa fiskpinnar nu!.. Helt galet seg.

Fick mitt D-nr idag på posten. Wooho!! Kände att jag var tvungen att gå till Banken för vet inte när jag kommer ha dit med det annars. Tog ett tag innan jag hittade men nu har jag nog allt fixat för mina papper för flytt till Norge. Damn I love this city! Fått nyckel till lägenheten också så det första jag gjorde var att åka upp till takterassen och dega i solen hehe. sååååå skönt!! Love it! vill inte flytta här ifrån i oktober :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar