måndag 11 augusti 2014

Norge!!

Kan ju vara så att jag är den sämsta bloggaren i världen just nu haha. Skit samma, har ju ett liv att leva och blir därför inte mycket datortid i min vardag hehe.

Som sagt, eller som jag inte sagt..

Förra måndagskväll fick jag en snilleblixt och ett ryck från änglarna i himmelen och bokade en bussbiljett till Oslo. Why?.. jo för jag fick ett provjobb under Onsdagen och Tordagen i Törnsberg..
Jerry erbjöd mig en säng för en natt i Oslo innan jag hade tänkt att dra ner till Törnsberg där de skulle fixa boende till mig under provjobbet.
Kommer till Oslo under tisdagen och på bussen får jag ett annat mail om intervju. Möter upp jerry och tar ett varv runt stan och lämnar ut några enstaka cvn. Jerry är bartender och känner därför en hel del folk i stan så han vet ju precis vart vi ska gå hehe. Träffar en himla massa gött folk på vägen och vid 5 tiden var det dags för intervju. Gick helt ok men då jag aldrig jobbat som servitris innan och de verkade vilja ha någon erfaren så hoppas jag inte förmycket hehe.

Går till en bar där jag vet att jerry ska jobba under kvällen. DE har inte öppnat ännu men jag sitter och tjötar lite med folket som jobbar där.. detta folket har vi sedan efterfester med ca... varje natt haha. även denna natten. Efter stängning vid 1-2 sitter vi kvar till ca 6 på mörra efter stängning och festar. Snackar med folket och de ger mig tipset att inte åka till Törnsberg utan hellre stanna i Oslo och söka mer jobb. Besrämmer mig för att sova på saken och bestämma när jag vaknat.
Vaknar vid 10 och skickar iväg ett sms om att jag inte åker hehe. Stannar i oslo och tar ännu en tur på stan med Jerry.. hamnar på en restaurang som han känner till, sen ligger det även en restaurang bredvid och vi tänkte att "why not, kan lika gärna söka här med".. går in och får snacka med chefen.
"är du här i helgen så får du provjobb".. eeeehm, JERRYYY??

Så jaa.. det slutar med att jag får provjobb redan på torsdagen som servitris och sen redan på Fredagen har de fixat ett kontrakt åt mig. Så lätt var det att få jobb i Norge haha. Vet inte om det är lika lätt att få boende dock.. vilket suger balle!!

Nu är jag hemma igen och lite lätt sliten efter att ha festat varje natt/morgon och jobbat 3 dagar, fortfarande träningsvärk i handlederna haha. Men har träffat såå mycket skönt folk och älskar redan staden. Så mycket turister och folk från hela världen som flyttat dit så känner mig änna hemma med engelskan ;D

Tog dock inte så många bilder men här är några få... ble med ena vakten som gick looooss sista natten haha. så jävla rolig. skulle sätta fast allt och alla med sina handbojor











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar