tisdag 6 maj 2014

Husbrand IGEN

Det här området är helt galet!! Idag skedde den 3dje branden för våran granne det här året!!
Första huset brann i vintras, De hade precis blivit klara med utbyggnaden av deras hus och så börjar det brinna.. De har nyss flyttat in igen.
För någon månad sen började en annan grannes hus lite längre bort brinna. Blev riktigt illa och huset var mer eller mindre toasted... Så de har fått dit kört ett annat temporärt "hus" som de får bo i så länge.
Idag ringde min Vmamma och sa att en annan grannes hus har brunnit, så jag skulle behöva hämta upp deras 3 ungar från skolan då de inte kunde åka hem.. fick inte reda på så mycket men försökte snacka lite med ungarna på vägen hem. Inte om branden då men vi snackade om djur, och tydligen har de en jävla massa kycklingar hemma.. Höns och tuppar och kycklingungar.. Dom tyckte tydligen det var det perfekta husdjuret och Charlie slänger in kommentaren om att "Den bästa funktionen en kyckling har är att bli grillad och ätas till middag".. Då blev de 3 ungarna i baksätet lite tjuriga..
När De äntligen blivit upphämtade och min Vmamma kommer hem så fick jag reda på vad det var som brunnit ner.. Tro fan att det är kycklingarnas hus som brunnit..  På tal om tostad kyckling typ.. själva huset där familjen bodde hade inte några större skador.. mest rökskador bara.. Kul. Middag har de nu gott om iallafall..

Kvällen har vi spenderat på Reids första baseball match. 5 åringar som spelar är väl ingen höjdare att kolla på så jag och Owen gick bort till en lekpark i stället och gjorde hinderbanor. Sjukt mycket roligare!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar