tisdag 13 maj 2014

R.I.P

I natt drömde jag om krig. Jag minns inte vilka jag var med men det var krig och vi sprang. Vi gömde oss i en liten håla i väggen och precis när vi skulle möta våran fiende så ringde mitt alarm. Vaknade precis innan jag fick veta om vi dog eller inte.

Morgonen var sjukt bra. Jag stod framför spegeln och testade en massa nya kläder jag köpt. Dansade till musik och mimade med deon i handen som mic..

Snackade lite med Katie om packning till Cali när hon sedan skrev "Har Moa dött??" ..eehm nej varför skulle hon ha gjort det?.. hade ju bara vart helt absurt.. Sen slog mig tanken att hon kanske haft ytterligare en operation med sitt hjärta och kanske gick något fel? Jag sätter mig framför sängen och skypar med katie.. kollar Moas fb och där är det folk som skrivit "Rip" på hennes wall.. WTF va fan är det här för skämt det är ju inte ens kul tänkte jag... Sen insåg jag vad som fan har hänt och jag kan inte ens med att säga hejdå till katie utan jag klickar henne och sen bara bryter jag ihop. Det här är första gången jag gråter sen jag kom till Usa och det känns som att allt bara kom på en och samma gång. Jag grät så mycket så jag inte kunde andas. Jag grät tills jag fick ont i huvudet. Jag grät tills tinnitusen sprängdes i trumhinnorna. 2 timmar senare insåg jag att jag måste hämta Reid från skolan. På med kepsen och åka. Sen skulle jag hämta de andra 2 från skolan. Slutade med att hela bilen lipa. Jag lipade för Moa. Owen lipade för att han inte tål att äta Charlies födelsedags tårta som Caggie bakat, Reid lipade för att Owen slog honom. Charlie lipade för att alla andra lipade på hans födelsedag.  Kul.

Det står om Moa i både alingsås tidningen och i aftonbladet. De hittade henne vid 10 tiden i hennes lägenhet. 3 killar är gripna, misstänkta för mord.
Det ända jag kan tänka på är hur hon dog. Jag får upp blodiga bilder i mitt huvud. Lilla Moa. Moa som haft det rätt svårt men som ändå alltid ler. Vem kan ha velat göra henne illa? Var hon rädd? Blev hon jagad? Vad hände? Jag blir galen..
Hennes mamma dog i cancer för något år sedan. Jag mår så sjukt dåligt för hennes lillebror och storasyster. Får väl tänka att hon har det bra nu med sin mamma. Men det är fan inte rättvist. Fina Moa. Minns första gången jag träffade henne. Och alla fester. Alla skratt. Känns så jävla jobbigt när man är på andra sidan jorden och inte kan göra ett piss. Hade iof inte kunnat göra något om jag var i sverige heller men ändå. Fick banga Charlies middag idag. Mitt sista starbucks möte också men känner inte alls för att åka dit. Så jävla sjukt..

R.I.P fina Moa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar