fredag 24 juni 2016

OZ and back again

Sitter just nu på en strand på koh samui i thailand. Klockan är aldeles förtidigt för alla partynissar att vara uppe. Perfekt för mig som inte dricker längre.
Känner mig fett ensam om jag ska vara ärlig. Men det är okej. Jag måste öva på det. Idag sa jag till och med nej tilläventyr. En snubbe frågade om jag ville hänga med honom till ett vattenfall och utforska ön. I vanliga fall hade jag varigt sååååå på! Men jag behöver nog vara ensam. Det lutar ju sig mot slutet av min resa och jag har galet mycket tankar och känslor snurrandes runt i mitt huvud. Speciellt efter att ha lämnat australien igen. Så ensamtid är nog vad jag behöver. Lite jannetid fan. Do nothing. Slappa på en beach och läsa en bok. Tror typ inte jag hargjort det alls under mitt ett och halvt år som jag rest sedan jag var hemma sist. Galet. Konstigt det där med ensamhet är det inte? Jag tror nog att vi alla har ett oar spökande demoner inne i oss. Nu ver jag ju typ inte ens orden på svenska.. Men osäkerheten som kickar in, alla tankar man får som poppar upp. Tycker vi människor om att tycka synd om oss själva eller what? Jag måste typ säga åt mig själv rätt ofta att sluta tycka synd om mig själv. Har jag ett problem så är det ju bara jag som kan fixa det. Men ändå så är det rätt svårt att få sig själv till att göra det. Konstigt detdär. Anyways. Jag hade 3 riktigt galet bra veckor i Exmouth i Australien nu. Jag simmade med valhajar. Andra hajar (bla leopardhaj) som är riktigt fina faktiskt. Såg mantarays och valar och sea snakes och delfiner och sköldpaddor och massa massa mer. Helt galet. Stränderna är även gudomligt fina över där. Försökte lära mig surfa men gick ju sådär. Jag är nog mer av en paddleboard chey. Det gillar jag som fan.
Vi lagade även kladdkaka och chokladbollar varje dag haha! Galet. Men det var jag fan värd. Gick ner 4 kg efter asien så nu har jag väl säkerligen gått upp de kilorna igen. Wellwell. Jag är nöjd ändå. Nu börjar det bli fett varmt så nu ska jag nog lägga mig och sola och sen ta ett dopp i vattnet för mig själv hehe.

måndag 30 maj 2016

Myanmar and Thailand

Jafan Det har varigt ett par intressanta dagar sedan sist. Jag lyckades ta mig in till Thailand och hamnade sedan (ensam turist) i Ubon!! På vägen dit hamnade jag i en van med 4 andra thailändska tjejer. Från ingenstans ser jag en groda på min ryggsäck och jag visar den för tjejen bredvid mig. Slutar med att tjejen bakom mig har köpt en massa grodor i Laos för att käka till middag och nu självklart har de alla rymt. Så där satt vi och försökte fånga alla dessa grodor igen. Himla spännande. Tjejen bredvid mig var den enda som snackade engelska och fan va underbar hon var. Hon hjälpte mig att boka en ny buss till Chaing mai för nästa dag och hon gav mig hennes rabatt på bussen och sedan skjutsade hon mig till närmsta hotel. Lite väl dyrt place för mig men hon hade ju varigt så snäll så ville inte riktigt tacka nej haha. Men det slutade bra ändå. Fick ett eget asfett rum med stor skön säng, AC, tv, balkong, egen toa, SPEGEL!!! Ja allt hehe. Så jag gick och köpte med mig mat från nattmarknaden sedan stack jag hem och hade party för mig själv! Fett ju! Dagen efter stack jag ju då med en "sleeping bus" till Chiang mai. Det var dock ingen sleeping bus. Fan en vanlig buss haha. Sov inte en blund. Kom iallafall fram tillsist och checkade in på ett hostel. Mådde inte sådär hejdlöst bra så degade lite i sängen innan jag fick energi att dra upp. Mitt mål var ju att ta mig till ambassaden för Myanmar och söka visum. Tro fan att jag går dit och de har stängt. 30 hela min sen var jag hehe. Gött jobbat!! Wellwell. Sur gick jag tillbaka och sov bort resten av dagen.
Tro det eller ej men Diego kom till Chiang mai dagen efter mig haha. Hade lika gärna kunnat stanna med honom i Laos haha. Menmen. Så vi stack iallafall tillsammans till ambassaden igen och fixade visumet. Nu var det bara att vänta i 2 dar tills vi kunde plocka upp det. Under den tiden hyrde vi en cykel och cyklade 2 mil till en caneyon där vi spenderade dagen och badade och hoppade ca 7m från kanten. Fucking läskigt!!! Dagen efter det hyrde vi scooter och drog in till the national park där de fanns 2 hmong tribs och ett tempel och även en peak av berget som vi hikade upp. Inte värt det precis då vi bara såg en massa träd och ingen utsikt haha.
Innan vi plockade upp visat gjorde jag sista minuten tvätt på mina kläder. Alla vita grejer blev rosa. Kul. Tack. Luktade dock gott. Sen hyrde jag cykel igen och cyklade 2 mil igen till tiger kingdom där jag hälsade på lite tigrar. Alltid varigt en dröm att få gosa med en tiger. Spännande. Folk kollar dock på mig med avsmak. Menmen. Sen cyklade jag hem igen och hämtade visat. Drog och bokade en ny bussbiljett för dagen efter och sedan gick jag 5k tillbaka igen med väskor och allt. woho. Stark chey. Svettigt värre.

Asså sorry för att jag aldrig skriver klart varje historia som jag påbörjar eller vad man nu ska kalla det. Men har känner typ att jag vill göra precis vad jag vill i stunden. Jag har liksom inga måsten i mitt liv just nu så då är det ju bara onödigt att skaffa några heller. Jag känner typ att fan det är nog dags att skriva nu igen och sen kommer jag halvvägs och sen tröttnar jag och vill inte alls skriva längre.
Just nu har jag iallafall varigt och käkat en väldigt sen lunch. Köpte vatten och en glass till efterrätt och precis käkat upp här på en parkbänk framför en å i Bangkok. Glassen var typ dubbelt så dyr som min mat men va fan. Man får ju unna sig ibland.
Kom till bangkok i natt iallafall. Vid 4 tiden. Checkade in till ett hostel vid 7-8 tiden och sen sov jag till 12 haha. Fortfarande rätt trött men va fan..
Ehm.. MYANMAR!!!... Fett nice land och typ inga turister alls. Landet har ju nyss öppnat upp inför turister och via Thailand så det är ju sjukt speciellt att åka dit nu. Landet kommer ju typ vara helförstört av turister om några år så passa på att åk dit NU alla som känner för det. Eller aa.. Folket är helt galet varma och nice och glada och vänliga och hjälpsamma. Snackar de inte engelska så skaffar de fram någon som gör. De ler och vinkar alltid. Så kul!! Alla killar bär kjol i landet och typ alla har någon slags ansiktsmålning i gult.
Om jag ska försöka ta allting från början nu då. Jag satte mig på en buss ifrån Chiang mai till Mae sot. Träffade på en enda turist med samma planer som mig. Will från Cali. Vi crossade the boarder tillsammans och lyckade ta oss med en annan buss till Yangon. Kom fram vid 3 på natten. Hittade ett hostel som var öppet efter många om och men och sen däckade vi båda i en sååå skön säng!!! Jag vaknade upp lagom till frullen som serverades och där träffade jag på en snubbe från Canada. Dave. Efter att ha pratat en lång stund bestämde vi oss för att dra till en pagods i stan. Will hängde även med. Det regnade fett mycket denna dagen men det var hel ok då jag inte hade något värdefullt med mig haha. Dygnsura gick vi runt i stan och hade många och långa fett intressanta konversationer. Det var där vårat lilla Myanmar gäng startade och vi höll ihop ända till slutet. Hehe. Jag har inset nu att jag är fett petig när det gäller att hitta folk att umgås med. Om jag inte klickar så vill jag inte vara där. Då är det inte värt det. Och är det folk som bara är ute efter att festa då vill jag inte vistas runt dom heller. Så jag kände allt att jag fick en jackpot med mina nya vänner hehe. Will, en fett skön och lugn 18 åring från the states som sagt. Jag trodde han var i min ålder så han beter sig verkligen inte som 18 vilket jag var glad över. Sedan var det då Dave. 42 ex-army guy som nu funnit livet på nytt genom att skydiva runt hela jorden och reser som en tok. Jobbar som bartender när han behöver cash. Fett intressant snubbe dock. En sidekick som han kallar sig själv. Jag som tror på andrar och allt det där blev ledd in till många intressanta samtal. Han hade lämnat allt sitt spå material i thailand annars hade han nog spått mig. Vet dock inte om jag hade velat det. Det är ju ett känsligt ämne och jag är rätt nöjd med livet som det är ändå. Menmen. Han fick mig att inse många saker kring livet i vilket fall och jag känner att jag tagit mig ett steg längre typ. Livet är inte vad vi ser runt om oss. Det finns så mycket mer. Lite skrämmande dock när vi kom in på ämnet om krig i världen. Då han är ex-army så har han ju en del insikt om det också. Tydligen är det något stort som kommer hända nu 2017 i usa.. Eller världen. Vi får se. Nog om det.
En regnig dag i Yangon hade vi iallafall och dagen efter hoppade vi på ett 18h långt tågresa som skulle ta oss till Bagan. Bagan var fan helt galet fint. Tempel överallt!!!! Övergivna typ. Så du kunde gå in och klättra upp på dom och typ göra vad fan du ville. Åh just det. Vi träffade även på en kille från Japan i den byn som vi hängde med. Vi hyrde e-scooter. Fett roliga att köra. Åkte runt överallt och käkade god mat och hade det fett nice. Klarade oss undan regnet här också.
Tror vi spenderade 3 nätter innan vi stack vidare med buss till Inle Lake. Första dagen blev lite fail då vi hyrde cyklar och cyklade till ett ställe som skulle ha "natural hot springs". Visade sig att det bara var en vanlig swimmingpool haha. 10 dollar för 2h så vi stack hem igen.
Dagen efter dock.. Vi hade fett god frulle på hotellet och sen stack vi med en båt ut på sjön. Så gaaaaalet fint. Bergen i bakgrunden och alla fiskare som var ute och hela scenariet. WOW!!! Vi åkte också till en pagoda, en silkes factory och en tobacco factory och ett ställe där alla munkar håller till. Hade vi åkt en dag tidigare så hade vi fått se en floting market och "the people from the long neck tribe". Vilket jag fett gärna hade velat se.. Menmen. Nästa gång. Dagen efter så degade vi järnet innan vi drog vidare med nattbuss tillbaka till the boarder. Will hoppade av lite innan men Dave och jag crossade tillbaka till Thailand tillsammans innan vi drog skilda vägar. Ännu en nattbuss vidare kom jag äntligen till Bangkok. Helt ärligt så hade jag stora förväntningar av stället men än så länge av mina kanske 3 timmar av utforskning så gillar jag det inte alls haha. Menmen. Jag tror jag behöver bli van vid storstäder igen. Och kanske hitta någon lockals som vill visa mig runt hehe. Anyways. Next time. Just nu väntar jag mest att det ska bli nästa morgon så jag kan sätta mig på ett flyg till Australien!!!!!!!!! :D fett taggad!!!

lördag 14 maj 2016

Bye Laos

Ett nytt land rest igenom och en ny boarder crossing today. Sitter just nu i en hammock på min altan med en banana shake och kollar ut över mekongen och de 4000 islands. Längst ner i Laos. Har precis sagt adjö till Diego som jag hållt ihop med sedan vi krossade boardern tillsammans uppe i norr. De andra tjejerna sa vi hejdå till uppe i huvudstaden. Bra tjejer det. Har haft sjukt kul i Laos faktiskt. Himlans äventyr och har varigt kul att ha rest tillsammans med folk men nu är jag ensam igen och även det känns fett nice. Nu kan jag göra precis vad jag vill igen ;)
Så!!.. Efter den där bussen vi hoppade på. Vi kom ner till Laung Prabang och bodde 3 nätter på det nicaste hostlet jag någonsin bott på. Mer ett hotel. Vi träffade även på ett franskt par som vi träffade på bussen till Lao. Hängde med dom och drog till ett av de vackraste vattenfallen någonsin. Så stort och vattnet var galet fint. Turkost!!! Badade där och hikade i djungeln. Vi gick på nattmarknad och hängde en del på bar och stack även på efterfest på bowling. Trodde inte riktigt det skulle vara bowling men det var just.. Bowling. Haha. Hade fett kul iallafall och träffade massor med folk. 3 dagar senare drog vi ner till Vang Vieng och åkte Tubing i mekongen. In the river. Galet soft. Barer på sidorna av ån så där drack vi och dansade och gled vidare till nästa bra på våra fina vattenringar. Efter att solen gått ner och vi alla var kalasfulla började det ösregna från himelen. Storm och blixtar och dunder och jag kände mig inte alls säker i vattner. Så jag och alexandra släpade oss upp på land och fick hittat en tuktuk där mitt i allt ösregn. Safe and sound.
Viantiene eller vad nu huvudstaden heter var ju inte sådär jättespännande. Galet varmt. Fär sa vi mest adjö till halva vår grupp och jag och Diego stack vidare ner till Pakse där vi hyrde en motorbike i 2 dar. Stack och såg ett vattenfall och träffade på en tysk äldre snubbe som frågade om vi ville med på äventyr. Tydligen kunde man gå till ett annat vattenfall från där. Skulle tagit oss 45 min men 3 h senare kommer vi äntligen fram. Alla med blod och sår över oss hehe. Fett nice hike dock. Tyckte jag. Vi gick igenom djungeln och hittade en stig och gick vilse och hittade en ny stig och kom tillsist till the river och gick längst den och hoppade på stenar och klättrade upp nya vattenfall för att komma fram. Sista vattenfallet gick inte att klättra upp och de andra började vi trötta och vi har alla trillat vid det här laget. Tyska snubben började freaka ut och gav oss alla ett "survival" speech om att nu när vi har slut på mat och vatten så kommer vi blablabla.. Jag tänkte för mig själv att vad fan snackar han om det här ät ingenting mot vad jag har varigt med om innan.. Det är lugnt. Chilla man! Jag hittar iallafall en stig som iof var ganska svår och vi fick klättra en del på trädrötter och grenar gör att dra oss upp men spännande var det. Tillsist kom vi upp till det sista vattenfallet och det var så värt att se det! Galet fint :)
Vi liftade tillbaka till motorcykeln och drog sedan till ett annat vattenfall innan vi stack hem.
dagen efter drog vi till ett tempel och ett sista vattenfall där vi äntligen fick badat. Galet varmt vatten dock men bättre än inget :)
Vår sista destination var nu då the 4000 islands och hit kom vi i går. Träffade på ett gäng som bjöd in oss till bbq på kvällen. Sååå nice. Diego var fett lycklig då han är från Argentina och de andra var från Chile. Han fick snackat spanska igen och fick sig en måltid som påminde honom om hemma.
Nu måste jag fan ta och packa igen. Kanske tar en till shake innan jag drar vidare också hehe. Thailand näsa!!!

onsdag 4 maj 2016

Olaglig chey i Vietnam. Woups..

Cambodia levererar precis vad jag önskade!!! So far ;)
Ligger i en hängmatta nu utanför min lilla bungalow och kollar på solnedgången. Hur nice???
På flyget hit träffade jag 2 snubbar som hade lika mycket planerat som jag hade.. Dvs ingenting!,. Så vi alla 3 bestämde oss för att ta en tuktuk in till Phonom Penh för att leta hostel tillsammans. Hittade ett för 5dollar var med pol och bar. Fett nice!! Chillade järnet någon timma innan jag och ena italienaren bestämde oss för att dra ut och käka. Hittade en nattmarket där vi beställde mat och sedan satt mitt i stan på mattor och käkade. Gillar stilen här i C.
Dagen efter langar italienaren fram ett upplägg där han tycker vi borde resa tillsammans och han är tydligen himlans förälskad. Jahaja ja det var ju trevligt att du är det. Bjöd honom på lunch (1dollar haha) älskar att det är fett billigt med mat här!!!! Sen degade i vid polen någon timma innan jag drog vidare till flygplatsen igen. Dagen som jag väntat på i 6 veckor har äntligen kommit!!!!!! Ska hämta upp Jamie!!! :D så overkligt!! Fett glad chey!!!!! Kändes fett overkligt när han väl kom ut ur flygplatsen.
Vi drog iallafall in till stan och stannade där en natt.

Oj fan. Trodde inte det var så länge sedan jag skrev här sist.
Just nu sitter jag på en buss i Vietnam som ska ta mig till NAH Trang där jag ska vänta i ett par timmar. Kommer nog spendera tiden på en strand hehe. Sedan ska jag på en nattbuss som tar mig upp till Hoi an. Känner mig fett glad fan. Har haft det himla bra det senaste även om jag varigt utan Jamie i en vecka.
Cambodia var fett nice. Vi drog ut till öarna. Koh rong och Koh rong Samloen. Såååå fint där!! Badade. Hikade. Käkade fett bra mat och bodde i bubgalows och i flygande tält och i hängmattor, badade med plankton, snorklade, sprang runt i djungeln, drack milkshakes,  gick på lina. Ja allt möjligt som vi kunde hitta på. På Koh rong hittade vi en kat över hela ön grejen var bara att fen var handmålad. Men såg ändå fett bra gjord ut. Visade precis allt vi behövde. Så vi bestämde oss för att dra ut på en lång hike med kanske 2 eller 3 nätter i skogen. Första dagen gick vi i säkert 4-6 timmar. Stannade en del längs kusten men gick så gott vi kunde. Grejen var bara att det fanns ingen stig till dit vi skulle så det slutade med att vi hoppade på stenarna längst kusten i flera timmar för att försöka hitta våran paradis strand. Slutade med att solen gick ner och vi fick slå upp läger mitt i ingen stans. Morgonen därpå fortsatte vi att gå i 10 min och guess what.. Där bakom hörnet låg det!!! Vi hade iallafall frulle och tog en simtur innan vi fortsatte att gå. Sen gick vi och gick och gick. Kom till ett villgae men klockan var bara runt 9 vid det här laget. Fortsatte att gå och tänkte att vid näste resort så käkar vi lunch och fyller på med vatten. Gick och gick men även om kartan visade att vi kommit fram så fanns där inte ett skit!!! Gick igenom vatten för att komma till ett hus men där fanns då fan ingen som snackade engelska. De visade bara att där fanns inget resort. Hungriga och nästan slut på vatten i 35 gradig värme är ingen höjdare att hike i. Vi tog en napp i djungels och bestämde oss för att gå tillbaka till paradis stranden (coconut beach). Vid 6 tiden kom vi tillbaka och käkade en välbehövlig middag!!

Uuuh im soo bad at this blogging shit!
Jag är banne mig ett land försenat i skrivandet hela tiden haha. För att försöka sammanfatta allt lite bättre då så var cambodia såå fett nice!!! Mestadels för ett bra sällskap troligtvis. Efter öarna stack vi upp med en sleeping bus till siam reip eller vad fan det nu heter. Ankor wat för att se alla tempel. Firade också deras nyår där. Galet roligt då vi hamnade på pub street där det var firande överallt på gatorna! Alla stod med antingen vattenpistol eller babypulver i händerna redo att skjuta eller kasta på folk. Så rolig kväll!!! Ett par dar senae var jag solo i mitt resande igen. Sista kvällen i Cambodia hängde jag med ett gäng killar och käkade middag. Vi ville sedan hitta ett party någonstans men hittade inget. Tillsist hamnade vi på en gata där en massa locals hade fest. Helt random bjöd de dit oss och vi dansade järnet där på gatan. De gav oss öl efter öl och ville att vi skulle testa alla insekter. No thanks!! Kul kväll!! Dagen efter hamnade jag på en buss som tog mig till Vietnam! Ingen aning om vad jag skulle göra där men tänkte att det måste ju finnas en anledning till varför så många väljer att resa i landet. Guess what.. Nu ser jag varför!!
I dag kom jag in i Laos efter lite panik då jag är 2 dagar försenad ut ur Vietnam.
Vietnam var iallafall hur bra som helst och du behöver fett mycket längre tid än bara 2 veckor för att se landet. Jag började i Saigon. Blev lite random inbjuden till en opera/musikal helt gratis vilket faktiskt var himlars trevligt. Träffade en snubbe som bjöd in mig att hänga med han och hans polare till Da lat för att äventyra runt stan. Efter saigon hamnade jag i Mui ne då jag ville se öknen där. Checkade in på ett hostel och såg en snubbe som satt utanför och rökte. Frågade om han sett öknen än och slutade med att han precis varigt och hyrt en scooter för att åka och se det. Vi hade lunch och stack dit. Dagen efter det kom jag till Da lat. Hittade ett random hostel och det var bara jag där haha. Ägarna var i min ålder och det var lite mer som ett homestay. Ett av de bästa i vietnam. Hade sjukt bra där. De lagade galet god mat och jag och en kille från usa bodde där i 4 eller 5 nätter tror jag. Vi hyrde scooter tillsammans och drog runt till olika vattenfall och tempel och byar runt om. Sista dagen hängde jag med killen jag träffade i Saigon och hans polare från vietnam. De alla kunde fett bra engelska så var himla kul. Slutade med att vi hikade upp ett berg men de andra bailade ca 1km ifrån toppen då det var för svår hike. Jag ensam hamnar på toppen lagom till solnedgång. Galet fint där!! Sjuk känsla att stå där på toppen helt ensam!!!! Halvvägs ner för berget var det kålsvart ute och en bil kom förbi och plockade upp oss hehe. Ehm.. Efter dalat kom jag upp till Hoi an där jag hängde med en brud från Spanien tror jag det var. Träffade även på en kille jag hängde med i Saigon. Vi bodde på samma hostel nu. Fett kul med att resa i Vietnam eller över huvud taget är att man träffar på samma folk hela tiden haha. Hoi an var en nice liten by iallafall och känt för att designa kläder åt folk för fett billigt pris. Jag slutade med 2 toppar och 2 kjolar hehe. Och en ny gopro selfiestick och lite annat smått och gått. Länge sedan jag treated mig själv sådär. Efter första morgonen vaknade vi upp av ett himla liv nedanför. Kom ner och blev inbjudna på förlovningsfest haha. Fett nice. De såg fan till att vi åt oss mätta och blev fulla väldigt snabbt.
Efter Hai an drog jag upp till Hanoi och vidare till Ha long bay och spenderade en natt på en båt och sedan upp till Sapa där jag hamnade på en 2 mil lång hike in bakom bergen där jag kom fram till ett homestay med en familj från black hmong tribe. Sjuk intressant upplevelse! Under kvällen joinade jag en massa andra backpackers och en tjejs födelsedag. Drack en massa risewine och käkade tårta.
Dagen efter var jag i en himla rush för att dra ut ur landet då mitt visum gick ut en dagsedan. Hehe. Jag är fan alltid ute i sista minuten med allt. Planerar fan ingenting längre. Ganska nice ändå. Men suger i en del situationer. Nu tex när jag bokade en buss ut ur landet och jag sedan inser att bussbiljetten inte går över the border till Laos utan är 5h innan gränsen haha. Allt löser ju sig iallafall med pengar och jag hamnade på den sjukaste bussresan ever runt alla berg och med en massa folk och paket och väskor i en lite buss. Bara djuren som fattades. 7h senare kommer vi fram till en liten liten by mitt i ingenstans och där är nu jag och 2 tjejer och en kille strandade till i morgon då vi ska försöka ta en båt härifrån som tar oss söder ner mot landet.
Helt ärligt är jag gaaaaalet trött. Jag sover typ max 5 timmar varje natt och gör en hel del under dagarna. Önskar jag kunde skriva mer och berätta allt i mer detalj men jag pallar fan inte haha. Jag mår trotts allt fett bra och jag är sjukt glad men behöver lite sömn allt. Skulle nog behöva sova i typ 2 dagar. Men fuck det. Det kan jag göra i sverige när jag nu kommer dit ;)

Livet är banne mig exciting sometimes. Eller ganska ofta numera. Loving it. Spenderat en natt i Laos so far och det har varigt ett himla äventyr. Vid gränsen till Lao höll jag ju på att skita ner mig med tanke på att jag stannat olagligt i Vietnam men det gick ju ganska bra ändå. När vi alla på bussen skulle skaffa nytt visum till Laos fick vi dock lite problem. De tog fett mycket betalt för en massa bullshit utöver visumet och 2 tjejer ran out of money så jag lånade dom mina sista pengar. Trodde att vi betalat allt men nääe fan då ville de sedan ha ett par dollar till för turist fonder. Betalade vi inte så fick vi inte komma in i landet. Efter lite om och men kom ett annat par som betalade åt oss. Fett nice. Sedan väntad ju bussresan från hell. Glad att vi stannade när vi gjorde annars hade jag nog fan spytt haha. Och yeeh.. En snubbe på motorcykel körde in i bussen men jag antar att han var okej då han lyfte upp hela mcn och drog iväg igen. Antar att han inte ville betala för skadorna på bussen.
Iallafall. Jag och mina 3 nya vänner kom iallafall med båten i morse. Glad att jag bestämde mig för att haka på. Galet fina vyer. Tog oss ca 5timmar. Tog ett 5 min brake vid en liten by. Jag och ena tjejen gick upp för att kika lite på byn och blev inbjudna på öl och papaya av ett gäng locals. Fett sköna och skönt att träffa folk som snackade engelska haha. Såå random allting, 5-10 min senare var vi tillbaka i båten igen. Kom tillsist fram till vår destination där vi fick reda på att en buss skulle gå om 40 min till staden vi siktar på att komma till. Laung pangang eller vad det nu heter. Vi alla var svinhungriga så vi skyndade oss till en restaurang där de var snälla och gjorde mackor åt oss för att ta med. Svindyra dock. Jag sprang och fixade en tuktuk som kunde köra oss till buss stationen  medan de andra väntade på maten. Sedan flög vi till en buss som redan gått haha. The fuck. Slutade med att vi fick snackat till oss en ny buss och fick betala lite extra. Får se änna vad som händer härnäst.

torsdag 7 april 2016

3 länder senare hehe

Inte världens bästa snorkling jag varigt med om men helt ok ändå. Stannade på 3 olika ställen och de sista stället kryllade av små maneter. Okej tänkte jag eftersom att de ändå lät oss hoppa i men icke sa nicke det brändes ju som fan haha.
Anyways. Vi gjorde ju självklart ingen dykning.. (Snyft) och jaa.. Just nu sitter jag på en strandbar på andra sidan ön. Mycket lugnare här. En banana milkshake i handen och brisen i håret.. Ni vet hur det är.
Skulle egentligen hakat på en party boat idag men på något jävla vänster så kände jag inte för det. Vad hände med mig liksom?!!! Jag dricker juicer och milkshakes istället för alkohol och jag föredrar öde stränder istället för partsvenskar. Uh. Jävla trökmåns jag blivit men jag har faktiskt kul utan att vara full och jag känner mig så mycket bättre när jag inte är bakfull varje dag hehe. Och ni vet när man är nykter och alla andra är kalasfulla. Wtf. Ibland blir jag nästan rädd hur vi beter oss när vi dricker i mängder haha.. Och jag tvivlar inte en sekund på att jag blir likadan när jag dricker. Uh, fy på det. Menmen. Nu är det inte så att jag kommer att bli nykterist eller något sådant. Bara ni vet.. Göra vad jag känner för. Dricka när jag verkligen känner för det och vill och inte för att känna att jag måste eller för att känna att det hör till i samhället. Avundas alla nykterister där ute dom går på fester och helt enkelt bara tackar nej men ändå har fett kul. Well done people!!!

When I am with you, theres no place I rather be.. Låten är fast i mitt huvud. Guess what, har tänkt himlans mycket på just kärlek det sista. Himlans kneping det där. Så mycket jag vill skriva här och dela med mig av (inte bara om kärlek) men om typ allt. Tänk vad fett det hade varigt om jag kunnat skriva ner precis allt jag gjorde i mitt liv här, fan va ball det hade varigt att läsa men fan vad folk hade judgat sönder mig. Folk hade ju typ blivit rädda haha.. Missförstå mig inte nu bara.. Men vi lever ju faktiskt i ett samhälle där vi vet att även vänner och familj dömmer en.
Anyways.. Tillbaka till kärlek, lite granna iallafall. Ibland undrar jag om det någonsin kommer komma till mig. I mitt huvud har jag typ en kärlekshistoria uträknad. Precis som i film. Efter många om och men så får jag tillsist min prins. Men det skrämmer mig fett mycket. Och om det inte går enligt min plan vad händer då? Jag vill ju typ inte ha det på något annat sett.. Jag kommer ju typ dö ensam och för jävlig i så fall haha.
Och ibland tänker jag att allt händer av en orsak. Det är ju typ lättare att tänka så. Men ibland känns det även som att livet sätter stopp för mig med en del saker. Speciellt nu det senaste. Så många signs som gjort att jag typ insett att jag inte borde göra vissa saker eller så är det helt enkelt bara ett stort fett NEJ. Fan vad jag babblar

Efter Gili islands drog jag tillbaka till Bali och fick bo hemma hos Wandi i Sanur. Första helgen drog vi ett gäng till Amed och campade uppe på en utkiksplats över stranden. Fett nice. Party och tillsist somnade jag i min nya hammock med en fett fin utsikt morgonen därpå. Dagen efter spenderades på stranden med snorkling. Det finns ju ett tempel där ute i havet så det kikade vi allt in.
Vad mer gjorde jag under veckan då? Jag drog typ på dagsturer över ön, jag och en brud från Ryssland lånade Wandis moped en dag och körde i en timma och sen där mitt i trafiken gick bromsarna sönder. Det bar ju mindre roligt. Kraschade en baklampa på en bil och välte hehe. Blödde en del men gick väl okej ändå. En kille från bilen kom ut och hjälpte oss och typ torkade mitt blod haha, kändes lite fel. Sen fick jag ju pröjsa en miljon rupia för lampan där också. Yeeh!!
Menmen, vi tog oss till monkey forest och hälsade på alla apor, kom till ett vattenfall och senare en svart strand där vi badade näck och hoppade i vågorna. Fett nice!!
Har skrivit en historia om lite av min resa till mamma också. Mammas jobbarkompis är ju änna lärare då va och har berättat för sin klass att jag rest en del och frågade nu om jag kunde skriva lite om länderna jag varigt i och en del extra om djur och mat. Det gjorde jag allt och ett par timmar och en hel drös med sidor och bilder senare så fick jag ett svar och en fråga om de kunde sprida min info till resten av skolan. Johorå. Så det var lite kul.
Wandi har typ känts lite som en sugar daddy.. Han tar ut oss alla tjejer på middag och grejer och ordnar skjuts åt oss och allt vad vi nu kan behöva. Min tele dog och han fixade en kille som kunde lösa problemet på bara en kväll. Dock fick jag en vit tele tillbaka istället för svart haha. Menmen. Fett snäll är han men känner mig dum när han pröjsar för en hel del åt oss.
Anyways.. Nu i helgen drog vi äntligen upp till MT Batur. Vi körde dit under lördagen, hikade upp på kvällen och campade uppe på toppen. Feeett kallt och vi var 5 pers i ett 3 mannatält. The fuck. Sov ju inte en blund men var fett värt det då soluppgången var helt magisk. Jag och 2 andra vänner gick runt vulkanen och sedan försökte vi koka ägg i ångorna men gick ju sådär när alla apor försökte sno allt haha.
Kom hem söndag kväll och vi alla var galet trötta. Ändå hamnade vi på fest hos en polare. Poolparty Booyah!!

Idag vaknade jag upp och drog på en massage och sen var ju planen att gå och shoppa och kanse testa på surfing igen i Kuta för att sedan träffa en polare jag bodde hos i Australien som nu bor på hotell i Semiyak. Vi hade ju änna tänkt att käka middag och dricka öl men efter massagen där så tänkte jag att det kanske är bäst att dubbelkolla mitt flyg inför i morgon. Rätt som det var insåg jag att det är ju inte i morgon. Det är ju ikväll jag flyger. Thefuck!!! Jag som var fett taggad för att träffa min polare och allt!!! Så jävla surt. Så istället fick jag få tag i en taxi. Dra till Sanur och packa allt och dra in i en ny taxi och dra till flyget. Väl i flygplatsen tänkte jag iallafall avnjuta en sista gudomligt god balikäk men icke sa nice det fanns ju inte och allt annat var galet dyrt så allt jag hade råd med var en torr brownie. Ball!! E!!! Sen när jag väl gått ombord planet så kommer personalen och frågar om min biljett och visum och grejer och ville väl helst att jag skulle kliva av då jag inte har något visum eller en flygresa ut ur fiji men jag stanna allt kvar. Tro det eller ej men idag är nog första gången jag sitter vid ett fönster med någon ball person bredvid mig. Sitter ju typ alltid i mitten med 2 tjockisar vid sidan av mig. Yeeh. Story of my life typ. Nu sitter jag bredvid 2 tyska unga killar som ör lite pratglada iallafall.
Anyhow.. Nu bär det av mot Brisbane och sedan landar jag förhoppningsvis i Fiji i morgon!! :D

Alla undrar hur jag kom in i landet utan att ha en flygbiljett ut ur landet. Dont know. Hade ju lite problem där men det gick ju ändå. Det finns alltid en väg runt saker ;)
Landade i Fiji och tog taxi till min nya host. Kom fram till ett hus där 3 hundar kommer galopperandes och skäller som galningar. 3 killar kommer efter och säger att det är lugnt.
Visade sig att de nästkommande 4 dagarna spenderades rätt lugnt i huset där 5 pers bor men 20 pers vistas i mer eller mindre.
Första kvällen hängde jag med ett gäng av killarna till hamnen där de skulle ha kava ceremoni och dansuppvisning. Fett ball, typiska danser från öarna här och avslutades med fire dance. Kom hem igen och blev typ chillfest.
Andra dagen tog en kille, William med mig till Nadi city för lite sightseeing. Köpte även en klänning och fick rabatt då det var ett litet hål i den hehe.
De andra dagarna gjorde jag int ett piss haha. Drack cava med killarna och chillade mest. En annan tjej från japan kom och hon och jag drog iväg till en mudpool med naturlig källa. Fett nice. I väntan på bussen hem fick vi typisk fiji lunch sov vi käkade med händerna sittandes på en matta. Fett gott!!! Fisk och spenat och någon rotgrej med coconutsås.
Har lärt mig en hel del om att man inte ska lita på killarna här i fiji. De är bra att ha som vänner men inte förhållanden har tjejerna i huset berättat för mig. Ändå har de alla en pojkvän från Fiji. Tjejerna är från irland, OZ och england. Nu vet jag ju ingenting, hade det dock varigt jag så hade jag inte haft några förväntningar på killarna då det är ganska obvious att de inte är något bra material och sen hade jag slutat vara så jävla tjejig och lipig om jag var tjejerna. Fan va de klagar och har stora förväntningar och grejer. Det är stor kulturskrock men de vill ju vara med sina pojkvänner 24/7 och killarna vill ha sitt space. Jag hade också gått i taket om jag hade en partner som inte lät mig göra vad jag ville och hängde fast vid mig hela tiden. Wellwell.. Tjejerna lipade ju järnet när killarna stack iväg till Suva så en tjejkväll anordnades för att muntra upp dom en del. Gick la både bra och dåligt. Kvällen började bra på en nattklubb som verkade helt ok, lite folk bara med var fortfarande rätt tidigt på kvällen. Men istället gick vi till White house och sjöng karaoke och sen dansade en del. Eller aa.. Jag försökte dra upp alla och dansa men 2 av dom satt mest och deppade haha. Jag hade roligt iallafall, fett dålig musik där inne dock. Hur dansar man till hawaiiansk musik på en nattklubb liksom? Ändå blev det fullt där inne och vi kom hem vid 4 tiden på natten. Ska precis lägga mig då jag hör att folk börjar skrika på utsidan. Dee, den irlänska bruden som typ äger huset har en liten liten beundrare som tydligen alltid kommer dit när han är full men ingen vill ha honom där så alla försökte jaga ut honom, dock gick det inte så bra då "vita tjejer inte kan förolämpa en kille här så då måste han visa sin power" typ så.. Slutade med att Dee fick in ett par smällar på honom och sen jagat ut honom med kniv. Himlans liv. Tänk er en liten 20 årig kille som set ut som 12, ha en crush  på Dee med irlänsk dialekt a la 37 med en utslagen tand, megastora pattar och ganska kort och med rastaflätor. Lite ironiskt. Wellwell, jag fick nog en timmas sömn innan alarmet gick av och det var dags att dra till bussen som tog mig till hamnen. Så nu är jag ute på äventyr ute på öarna här i fiji. Har inte sett så mycket än då jag vart fett trött hela dagen och typ bara legat i hängmattan och sovit haha. Ikväll hade vi buffe med folket från hostlet och slutade med dans och tävling och cava. Nu äntligen ska jag sova!!!!

Jag ligger typ och degar hela dagarna i hängmattorna haha. Typ det och käkar massa mat och dansar bula dans hehe. Ikväll hade vi brasa på stranden.. Ganska händigt i och med att cyclonen varigt här så finns massor med träd att göras av med!!!
Insett även att jag väldigt gärna vill vara riktigt sjukt jävla bra på något. Inte för att kunna skryta över det men att mest bara kunna dra fram min skill i rätt läge så att alla kan sitta och bli helt chockade och ba wooow faaaan va bra hon är. Haha. Som att vara kung på gitarr och att kunna sjunga.. Hur händigt hade inte det varigt!! ;)

Är på 3dje ön nu och woow. En liten rund ö med strand runt hela chollavippen. Det är inte alls lika personligt som de andra öarna men det är fett lyxigt om man jämför haha. En pool precis vid stranden men även havet är fett fint! I morse efter frullen drog jag ut med paddleboarden och slutade med att jag paddlade runt hela ön. Sååå nice! En liten morgon workout typ. Kan inte ha tagit mer än en halvtimma for sure. Drog sedan ut längre ut från stranden och det var som att stå ovanför ett akvarium! Så galet nice! Kommer lätt dra ut och snorkla här! Nu sitter jag och chillar framför poolen! Havet och the mainland i bakgrunden. Fjärillar i magen när jag ser vyn hehe.. Happy girl!!! :D

Går ju änna bara sämre och sämre här på bloggen haha. Menmen, efter bounty hamnade jag på Mana Island, Mana Magic! Så jävla nice och härligt backpackerställe. Ett litet hostel mitt bland the village med lokalborna från Mana. Dock har TV-serien Survivor från USA ockuperat hela ön så vi kunde inte gå någonstans vilket sög. Däremot kom de och drack med oss ett par ggr och jag blev änna bundis med chefen över security. Ham lovade att ta med mig ut och dyka med hajar men sen bangade han då han var för bakfull. Jävla Britt!!
Så ja, 11 dagar på Mana och jag bestämde mig sådär spontant att ta mitt dykset vilket jag gjorde på 4 dagar. Såg 8 sköldpaddor och en liten haj på ett av dyken. Sista dyket lovade han massor med haj men lång historia kort så var vi 4 pers som skulle dyka sista dyket. Var själv på alla de andra. Men nu då vill ledaren att jag ska hoppa i först, cool som jag tror att jag är låtsas jag att jag kan klara det men innerst inne så höll jag ju på att sketa ner mig. Så han räknar till 3 och ingen hoppar då inte jag hoppar, han räknar igen och på 3 hör vi ett pistolskott!!! Kille nr 2 i tur på hoppkön, hans regulator sprack och hans luft bara flyger ut. Så kan man säga att min rädsla räddade liv? Vi drog iallafall tillbaka med båten allesammans för att hämta ett nytt och väl tillbaka så såg vi ju då inga hajar.. Tråkigt. Kul dykning ändå eftersom att dte var min första dykning utan instruktör.. Fick mer eller mindre göra vad jag ville, ändå höll jag mig så nära de andra jag bara kunde haha.
Även om Mana var helt magisk och jag träffade helt underbara människor så hade jag en liten breakdown där på slutet. Allt krånglade sig med pengar. Jag ville ju helst inte ens röra min telefon men istället satt jag i sååå många telefonköer med min bank och med flygbolag och hela tjoflöjten. Bosscow or Boss som han kallas som sköter om stället såg änna att jag bröt ihop och efter det tog han fett bra hand om mig haha. Så jävla skön snubbe. Alkis dock. Bigtime! Han bjöd med mig med på fest med the locals och ägaren av ön vilket var fett kul, alla shotar öl tillsammns när de dricker, han bjöd med mig och fiskade och tog mig till the sandy island helt gratis, de andra fick betala 20 fiji dollar hehe. Han bjöd med mig för att dricka kava med folket och typ checkade in on mig ständigt. Söt är han. Han bjöd även med mig till hans hem på mainland men det blev aldrig av.
Vad mer då? Jo jag blev magsjuk en dag. Fuckat. Drog till castaway island där de spelade in filmen castaway. Snorklade och såg en haj. Drog till en bar mitt ute i havet, Cloud 9. Så jävla coolt. När jag blir rik så ska jag bjuda med alla polare dit och fira min födelsedag hehe.

Nu äntligen är jag i SINGAPORE!!!! Så jävla fett!!! Har haft sånt jävla oflyt för att komma hit dock!!
Mina sista dagar på the mainland i Fiji bestämde jag mig för att sätta mig på bussen och dra till Suva för en natt. Den natten slutade på sjukhus. Himlans trevligt. Vet inte riktigt vad som hände med mig men jag fick röda utslag över hela kroppen och alla mina delar av kroppen gjorde ont och mina jointar slutade typ att fungera. Checkade in på ett hostel och mådde sådär. Kom in på mitt rum och la mig i sängen och trodde jag skulle dö. Berättade för mamma som ringer upp och skriker på mig.. Eller aa.. Hon storgrät och hennes jobbarkompisar fick skrika på mig och säga åt mig att ta hjälp och åka till sjukan. Efter några om och men så tog jag mig dig i taxi och fick sitta där och vänta. Storgrät typ helatiden haha. Skämdes så hårt. Tänk er lilla jag. Ända vita personen i hela staden och där sitter jag och lipar på ett sjukhus. Anyways, de tog mig in och satte mig på dropp och tog blodprov. Fick ligga under natten och sen visar det sig att inget är fel på mig. Hmm.. Vette fan, så nu går jag typ runt och tror att jag kommer dö hela tiden. Vaknade upp i morse och trodde jag hade hjärnblödning, hela bakhuvudet kliade och det kändes som när en vattendroppe rinner ner under huden typ. Weird feeling. Lever gör jag ju dock än iallafall så so far so good. Men vi får se. Jag är fett nervös om jag ska vara ärlig haha. Och jo, alla mina ärr blev svullna och truned in to en lila färg istället för en vit! The fuck? De är fortfarande lila!!!!
Nu ska jag fortsätta min promenad men sedan jag jag berätta vidare om min flygresa hit!!

Tiden går fort när man har roligt. Nu sitter jag redan på mitt flyg till Cambodia. Vad fan ska du göra där frågade mamma. "Där finns väl bara en massa knäppjökar och droger?" Jadu morsan, jag har ingen aning, har liksom aldrig varigt där så lite svårt att säga. Men alla jag träffar älskar det så något nice måste ju finnar där. Plus att jag kommer träffa Jamie i morgon. Fett taggad!!!!! Planer för inatt har jag dock inte. Snubben som sitter bredvid mig på planet frågade vad min plan är och visade sig att vi båda är ganska lika. Båda backpackar i våra Ospray ryggar. Ingen av oss vet vad vi ska göra när vi går av planet. Ingen vet vart vi ska bo. Det är typ det. Så nu har jag nog hittat mig en vän för de nästkommande 24 timmarna. Yeeh!!
Anyways, lovade ju att berätta om mitt förra flyg, joni, i Fiji sa de att min incheckade väska skulle åka hela vägen till Singapore och sen skulle jag hämta upp den där. Det vet även om att jag inte har något visum till Australien. Allt går fint ända fram tills jag mellanlandar i Sydney. Ska checka in igen vid Gaten som jag blivit tillsagd. Då säger den jävla ballebruden att jag måste gå och hämta min väska och sen checka in den igen.. Fast aa.. Det har jag ju inte tid med nu för nu är det alldeles för sent. Jag förklarar vad jag blivit tillsagd och säger även att jag inte har ett visa, jag kan inte ens ta mig ut för att hämta min väska. Hon ber då att jag sätter mig ner och efter att flyget mitt har gått så kan hon ta reda på vad jag måste göra med min väska och sen måste jag ändå boka nytt flyg. Jag bönar och ber att få borda mitt plan med en risk att min väska kanske inte är på planet men det får jag inte göra. De säger att de inte har min väska och att det är för sent att göra något åt saken nu. En himlans lång historia kort så kommer en tjej från fiji airways och hjälper mig, vi springer över hela flygplatsen i timmar och försöker lösa problemet och hitta min väska. Jag får helt enkelt också boka ett nytt flyg. Vet ni vad jag fick reda på sedan då?? Job,in väsla var allt på det första flyget. Kul va??! Haha så jövla ironiskt och irriterande och uuuuh. Idioter. Fett otrevliga var de där på scoot också.

Hade iallafall det himlans bra i Singapore och jag hade hemskt gärna stannat där i en vecka till! Dock hade jag en host där som visade sig vara en psykopat av ett eget slag. Vad har hänt med min tur nu förtiden? Bara otur det senaste haha. Omg. Min host kickade iallafall ut mig då jag inte var villig till att ligga med honom. Jävla kukhuvud. Mina händer skakade av typ anger och rädsla när jag lämnade hans ställe. Kom till den punkten att jag slutade argumentera då jag kände att det bara kommer winda upp oss båda två och han var redan fett aggressiv och sa att han kunde göra vad han ville med mig. Fan är det för fel på folk. Tog mina grejer och bara slängde ner det i väskan. Gick och sket på hans toa och sen stack jag utan att ens titta på honom. Äckel.
Checkade sedan in på ett hostel och tog mig in till city igen. Hade tänkt att gå runt så mycket jag kunde min sista dag. De säger nu även "when you loose a friend, you will gain a new one", tog mig bara någon timma, inte ens, sen hade jag en ny vän från india. Han hakade änna på mig hela dagen där och ville bli min vän. Han följde mig hela vägen tillbaka till hostlet innan han gav mig den längsta kramen jag någonsin fått och sen sa han med hjälp av google translate att jag är hans gud och han kommer aldrig glömma mig. Jahaja, tackar och bugar. SÅÅ BORDE NI ALLA JÄVLA KILLAR BEHANDLA EN TJEJ!! Så trött på killar just nu. Sluta tro att jag vill ha er. Nej. Stick. Vill du bli min vän så kom gärna hit. Inget annat.
Nu landar jag här snart så måste lägga ifrån mig all elektronik ni vet. Seeyaaah!

onsdag 17 februari 2016

BAAALIIII

Min sista vecka i australien spenderades ute i Clieverville tror jag det hette. Ett sjukt fint ställe ute vid kusten. Under högsäsongen måste man betala för att bo där men nu när det är sommar här och alla tycker att det är för varmt ute så är det ingen som pallar ta sig dit. Så vi hade stranden för oss själva hela veckan mer eller mindre. En del locals kom förbi ibland under dagen bara. Galet nice. Varje morgon vaknade vi upp och paddlade ut med paddleboarden och sen snorklade vi och hittade massor med 8armade grejer vad det nu heter. Galet stora fiskar simmade runt också. En dag kom det ett gäng med aboriginals förbi och snackade lite med dom och slutade med att de lovade komma förbi dagen efter för att laga kängurusvans på elden till oss. Sagt och gjort. Fett trevligt även om de blev galet fulla allihop. De lagade också potatis och bröd och grejer från havet åt oss och gav oss en hel torkad firre haha. The fuck. Galet giving peoples.
Btw. 43grader ute är det här nu i aussie land. Känn på den ni.
Igår då va.. Då skulle vi köra de 20 sista milen tillbaka till Port Hedland så att jag kunde flyga ut därifrån morgonen därpå, (idag). Men tro fan att vi fick punktering på bussen. Tacka gudarna för att jag reser med Jamie som är the handyman nr 1. Han fick ju bytt det där däcket och jag fick packat min väska undertiden. Men vi blev rätt sena till vår destination så vår planerade middag ute sket ju sig.
I morse fick jag sagt adjö till Jamie och Norm vilket sög. Kommer kännas fett ensamt nu ett par dagar utan dom. Fan vilken resa vi gjort. Genom öknen fan. Så sjuka experiences som jag aldrig hade trott att jag skulle varigt med om. Galet tacksam. Kommer sakna mina 2 favoritkillar otroligt mycket. Jag och Jamie kommer förhoppningsvis ses igen om några veckor men Norm, hans hund, hans scoby.. Vet inte om jag kommer se honom igen. Såå fin hund.
Tog iallafall ett flyg ner till Perth och självklart hamnade jag mellan 2 tjocka män som dessutom drog ner fönstret så kunde inte se ett piss ut. Sitter just nu på flyget från Perth till Bali (som dessutom var en timma försenat). Är fett nervös om jag ska vara ärlig. Har ju inte rest ensam på himla länge nu. Och ett helt nytt land där typ 10000000 är 5kr haha. Vette fan hur det funkar i Bali med saker och ting och jag vet inte. Fett taggad men ändå inte på samma gång. Orkar typ inte skaffa nya vänner haha. Uh, hur konstig är jag? Vad har öknen gjort med mig? Rädd för civilisation typ. Närå det kommer nog gå bra. Ryck upp dig nu janni.

Jag fick ju ett eget rum igår först va. Med 6 sängar i. Lite tråkigt kände jag med tanke på att jag reser själv och var taggad på att träffa folk utan att behöva lyfta ett finger haha. Så där låg jag i ca en timma och kollade runt på internet som funkade helt ok. Mestadels på Zara larssons videos på youtube. Av någon anledning har jag en liten starcrush på henne hehe. Anyways. Tänkte att det är väll ändå inte helt fel att bo ensam ändå. Men då. Då knackar det på dörren och receptionisten kommer in och ber om ursäkt och säger att han bokat in mig i fel run. Så byta fick jag göra till ett fullt rum. Himla trevliga tjejer där inne som jag snackade en del med faktiskt. Så det kändes bra. 3 av dom är finskar och pratar bara finska med varandra vilket är lite lätt irriterande.
Nu har jag legat i sängen i ett par timmar klarvaken. Fett kallt i rummet med acn on. Och jag som är van att vakna upp vid 7 tiden.. Nu är klockan strax efter 9 och jag är fortfarande kvar här haha. Är typ rädd att väcka de andra hehe. Wellwell. Kanske drar upp om en stund och kollar om frulle ingår för mig. Vatten måste jag köpa också. Hurra...

Vaknade upp och frös ballarna av mig. Finska tjejerna maxar ju på ACn här. Anyways. En argentinsk tjej tog mig till ett mall idag och där lämnade hon mig då hon var tvungen att gå en massa ärenden. Vad gjorde jag då? Johorå, jag gjorde det jag gör bäst när jag kommer till ett nytt ställe. Jag gick vilse. Jag började vid kuta beach och började vandra på där på stranden.. Gick och gick och gick och sen kände jag att vatten vore ju inte helt fel. Gick och köpte vatten och satte mig på stranden och kollade på folk som surfade. Då märkte jag att jag gått ända till Seminyak och förbi det lite till. På vägen tillbaka insåg jag att jag inte hade den blekaste aning om var det var jag kom ifrån så jag fortsatte att gå och kände igen en del saker men det som gjorde mig mest säker var alla surferboys som ville sälja lektioner som kände igen mig. "Hello I saw you 3 hours ago" "heey what did you see" "how far did you go". Blev änna lite bundis där med ett par stycken. Efter många om och men så tog jag mig tillbaka till hostlet.
En sak har jag att säga nu till alla er som kanske känner sådär att ingen vet vem du är, du kanske vill känna dig småkänd och sådär och poppis.. Kom till Kuta och gå en sväng på stranden vettja. Fan jag kände mig fan som Paris Hilton som strosade runt där på stranden. Alla Balitjejer kom fram och ville ta en bild med mig och få min autograf och spela in videos med mig och lära mig deras språk och berätta hur vacker jag är och så vidare och vidare. Wtf.. Tror mest det är för att jag är någorlunda vit och typ lång! Alla som kom fram var ju typ ett huvud eller 2 kortare än vad jag är. Jag passade ju på att fråga vart jag kunde hitta ett stort mall så att jag kunde hitta hem men de kunde ju typ ingen engelska alls så jag gav änna upp på den fronten.

Jag har hållit mig sjukt busy nu de senaste dagarna och haft galet roligt. Dagen efter stranden där i Kuta så drog jag och en tjej från hostlet ut på äventyr. Vi fixade en egen chaufför som tog oss runt överallt vart vi än ville åka vilket var fett nice. Förrutom regnet haha. Regnade mer eller mindre hela dagen :( men det var helt ok ändå. Vi åkte till en strand som tydligen är rätt känd sen drog vi till ett tempel som låg uppe på ett berg vid kusten. Fett coolt. Vidare till en annan strand där vi käkade lunch och glass och sen till ett annat kulturelt tempel typ med feta statyer. Kom tillbaka yill hostlet igen vid halv 7 och min polare bestämde sig för att ha en tidig kväll menads jag gick till Seminyak på ett CS möte. Kom dit ensam och var lite smånervös eftersom att jag aldrig varigt på ett sådant möte förut men sååå glad att jag gick. Hade fett kul och från början var vi 6 pers men det slutade med typ 40 pers. Alla snackade med alla och alla var från olika länder och jag hade bara en öl. Fett nice. Restaurangen stängde vid 11 tiden så vi drog vidare till ett annat litet cafe typ och eftersom att alla andra hade en moppe så fick jag skjuts haha. Yeeh!! Vid lite efter 1 kickade det ut oss igen och jag gav mig hemåt med en hel drös med nya vänner. Dagen efter drog jag med dom till en ö här utanför bali. Nusa Penulia eller vad den nu heter. Vi tog en båt över med en grupp på 12 pers tror jag. Vidare till Crystal bay där vi satte upp camp på stranden och badade och snorklade. Helt galet fint!! Och massor med fisk. Till middag fick vi en local tant att laga local mat till oss alla för fett billigt pris och sen gjorde vi upp en eld och hade fest på stranden. Morgonen därpå blev det firre till lunch och en liten hike till en annan strand.
I väntan på båten tillbaka till Bali badade vi i hamnen med ett par local ungar. Fett söta haha.
I bali igen drog alla hem förrutom jag och min nya host Wandi och en till kille. Vi drog vidare till the hidden caneyon. Fett coolt. Vi gick igenom canyon och var tvungna att klättra på väggarna och gå i vattnet som var galet strömt och kom upp till axlarna ibland. Gick inta att simma då man bara flöt iväg så blev lite svårt och vi fick hjälpa varandra en del. Anyways. Tog en dusch hos wandi och drog sen på fest hos en kille Tom där alla andra befann sig. Poolparty yeeh!!!!
Sov hos Wandi och vid 6 må morgon drog vi upp igen och han skjutsade mig till KFC där jag blev upphämtad av en liten buss som tog oss till hamnen. Jag och tjejen (Romina) beshämde oss för att dra till Gili islands. Fick ett fett bra pris (eftersom att vi är kung på att pruta) så nu är vi här. Kom hit i går och vi har typ glassat sönder sen vi kom. Lite dyrare här än vad det är på Bali men helt ok ändå. Hamnade på ett hostel som inte ens är färdigbyggt än. Vi är de första och ända gästerna haha. Men billigt är det allt så helt ok. Sover ju ändå bara där. Och har en del snackisar med chefen som bygger stället haha. Knäpp snubbe det men fett rolig.

Igår vart en himla intressant kväll och en mindre intressant dag.
Vi vaknade upp vid 8 kanske. Fick ett sjukt gott te av ägaren här och sedan satt vi och tjötade ett tag och degade i vårt rum. Vid lunchtid drog vi ut och shoppade lite. Jag hittade ääääntligen en travel hammock!!! Nu måste jag bara hitta rep hehe. Fett billigt också och hoppas det är bra kvalitet. Nöjda och glada hamnade vi tillsist på stranden där vi låg till kl 7 på kvällen haha. I skuggan dock så någon tan blev det ju inte. Drog iallafall hem igen och degade en hel del mer och vid 10 drog vi säkert ut för att kolla läget på gatorna. Hamnade på en bar där det slutade med att ägaren bjöd oss på drinkar och han och hans vän ville dra med oss ut och dyka någon dag. For free!!! De jobbar också som dykarinstruktörer. Jag blev fett taggad men min argentinska vän var inte alls lika taggad. Vem säger nej liksom?? Hur övertalar man någon att hänga med haha. Uuuh. Vi får se. I will do my best. Men först och främst ska vi ut på en snorklingstur idag iallafall :D

torsdag 28 januari 2016

Jaharå

Idag var en sådan där dag då vi inte har gjort ett piss. Sängen har legat nere hela dagen (i vanliga fall fäller vi upp den under dagarna då det blir en soffa av den) och säkert 4 filmer har varigt på en hel del sidor lästa i min bok. fett nice faktiskt. Är ute mitt i ingenstans vid kusten av "the great sandy desert). Igår träffade vi en del lokals som sa att en hel del hajar häckar här så bada är ingen bra ide. Men men. Glada är vi för det igår var det ju dessutom Australia day. Fett nice faktiskt. Vi hamnade i Port hedland där jag dessutom kommer att flyga utifrån. Vi hamnade på stans yats club eller vad det nu heter där en fett stor sandbar befann sig mitt i vattnet. I mitten av den så gick det en kanal in och det bildades som en enorm pool typ. Ett berg av sand som de gjort till en slip and slide kana ner i polen. Folk kom från alla håll och kanter med överfyllda bilar och motorcrosser och 4-hjulingar och grejer. Tält byggdes upp som skugga, musik spelades överallt och poliser kom till och med dit med förstärkning för att langa ut fler öl åt folket och åka slip and slide kanan i sina uniformer. Fett kul. Pool party i högsta höj. Jag hade min andra fylla för i år hehe. Senare under dagen drog vi ut ur stan och vidare south. Hamnade på en roadhouse där vi träffade en hel del lokals.d det var då de berättade om stället vi hänger i nu. Helt platt landskap här. Fett fint faktiskt. Jamie och jag är fett vana vid varandras sällskap nu också haha och vi bryr oss inte det minsta så går typ typ runt halvnakna och njuter av vinden. Berättade jag förresten att jag bara käkade frukt i 3 dagar?? Enbart frukt och inget annat och inga tillsatser eller någonting. All natural raw. 3 dagar. 4de dagen började jag med en salad till frulle och en salad till lunch och sen började jag käka mer normalt men typ lite mindre carbs bara. Inte för att jag vill gå ner i vikt eller något så dant men jag kände bara för att äta raw och typ ha en liten deetox eller vad fan det nu kallas. Nu då va... Jag käkar hälften av vad jag gjorde innan och jag blir proppmätt!!! Tänk er hälften av mina normala portioner. Inget rått socker och ingen cholkad. Dock en del nötter och kakor mellan måltiderna hehe. Men för folk som vill gå ner i vikt kanske.. Fett bra grej. Jag äter vad jag vill nu, just mindre av allt och mer varierat. Jag var ju dock feeeeett hungrig de dagarna jag bara käkade frukt men helt klart värt det nu känner jag. Massa vatten drack jag också det får man inte glömma.

Vet ni vad jag saknar allra mest just nu?
Ett hem. Mitt hem. Ett ställe jag kan vara i och bara göra precis vad jag känner. My joint. Mitt lilla krypin där jag bara kan tänka på mig själv och ingenting annat. Ge mig mitt rum och släck alla lampor och dra ner persiennerna och låt mig sitta med ett duntäcke och min gamla dator i min säng. Det hade varigt ett ultimatum nu. Gärna glass också. Åh gad. Trött på a leva i någon annans joint just nu. Dont get me wrong. Jag älskar att resa och att campa men ibland bara saknar jag mitt eget lilla krypin med mina regler.
Annars då? Jorå, i morse gick det från en väldigt seg morgon till stormvarning med cyclone. Himlen blev svart på 2 minuter och en fet sandstorm kom precis innan regnet. 2 min senare hade vi packat ihop allting och var på väg ut. Så nu håller vi på att hitta ett ställe där vi kan ta skydd. Hurra.

måndag 25 januari 2016

WA

Äntligen kom vi fram till Western Australia!!! Fett nice. Vi hamnade i Lake Argyle som var fett fint. Stannade vid en camping som var lite lätt dyr för oss men helt klart värt det med tanke på infinity poolen och den fina viewn de hade. Sjön var helt galet stor tydligen och full av fisk och sötvattenkrokodiler. Vi stannade dock till vid "hamnen" och drog ut med min lilla luftbåt och paddleboarden. Jamie fiskade fisk med sitt spjut och efter 15 min hade vi 2 stora firrar som vi käkade till middag.
Vi drog vidare kvällen efter och med tanke på att det är wet season här så är det mesta uppe i kimberlys stängt med tanke på översvämningar och extrem värme mm så vi körde mest förbi allt för att komma till havet så fort som möjligt. Och guess what!!! Efter 5 månader är jag äntligen vid en strand igen!!!!!! Är uppe i Broome nu och står parkerad mitt i ingenstans och kollar ut över en öde strand med turkosblått vatten!!! Så fint!! Alla är dock livrädda att bada här då det är maneter och krokodiler men vi badar allt iallafall. Vattnet Är galet varmt dock haha. Men jag klagar då inte! ;)
I går skulle jag köpa nya underkläder på Target haha. Fick hjälp av en brud där och det visade sig att hon hade släktingar i sverige och kunde prata en del. Från ingenstans bjuder hon hem oss på middag hos henne. Dock tackade vi snällt nej då vi inte kommer stanna i Broome så länge till haha. Drar vidare idag tror jag. Fett randome dock. Menmen. Trevlig tjej allt.
Nu har vi ett sista mål innan jag lämnar landet. Hitta en fin strand där vi kan campa och stanna där!!!! Fett trött på att köra bussen nu haha.

lördag 16 januari 2016

North!!

14 Januari.
Igår ritade jag upp min egen kalender då jag kommer behöva planera en del nu i framtiden med resor och skit. I morgon fyller min storebror år. Jag har mindre än en månad kvar i Australien och idag vaknade jag upp före Jamie. Och nej jag kommer aldrig kunna få honom sluta röka. Den jäveln. Och åh. Ritchard reser inte med oss längre..
Så.. En sak har jag lärt mig genom mina 23 år på den här jorden. Lita aldrig på någon som inte har bevis. Jag tror allt att det ligger i våran natur att påstå att vi vet allting men det gör vi då inte ska jag tala om. Folk sa nu då att det är översvämningar och grejer norr upp och att det är omöjligt att ta sig upp. Men ändå beslutade vi oss för att chansa.. Träffar vi på en översvämning så tar vi bara och blåser upp våran gummibåt och glassar runt lite i den ett par dagar tills vägen är bra igen. Men hittills har the main road varigt felfri. Vi har stött på en del översvämmade och avstängda vägar men dom leder bara till en sjö eller liknande. Inte så konstigt då. Menmen, norr upp kom vi.
Hamnade i Mattaranka där vi stannade 2 nätter på en camping. Där fanns även helt galet fina springs. Varma källor typ men det är så varmt i luften här så det var ändå lite svalkande iallafall. Perfekt temperatur haha. Galet fint vatten och kristallklart. Mitt ute i djungeln. Grisar sprang runt överallt också haha. Och hade du tur kunde du se krokodiler och vattenbuffalos. Där träffade vi även på en del av folket som jobbade där. Iomed att det är sommar så är det inte alls mycket folk som reser runt här då det är alldeles för varmt och för mycket oväder. Anyways, träffade på manegern som berättade att han skulle dra upp till Darwin för ett ärende med jobbet. Gissa vem som fick åka med? ;) kl 3am lördag morgon drog vi upp. Kl 8.30 var vi framme och han bjöd mig på frulle vid the esplanade. Vi spenderade ett par timmar tillsammans och gick och shoppade och vid lunchtid mötte vi upp hans polare vid en clubb. De båda shotade mig öl och grejer och jag som inte dricker alls mycket längre kände mig typ fett full efter bara 3 av dom haha. Vid 4 tiden drog jag hem till min CS host och där inne hängde 5 killar som precis spelat fotboll. Hehe heeej!!! Det slutade med fest och poolparty hemma hos dom med typ 15 killar och killa jag. Fett trevliga var dom iallafall. Vid 4-5 tiden gick jag äntligen och la mig. Vaknade upp vid 9 och gick ner till musiken. 2 av killarna hade fortfarande inte lagt sig. Då jag var som mest nykter skjutsade jag hem ena killen och sen slutade det med att jag och 2 andra körde 1,5 timma south för att dra till ett vattenhål/vattenfall. Vi kom aldrig dit men istället hittade vi ett annat vattenfall. Vi alla hikade 2 lååånga ks för att komma dit och killen som fortfarande inte sovigt var helt slut. På vägen hen stannade vi vid ett roadhouse för middag och kom hem och chillade järnet. Dagen efter vaknade jag upp tidigt för att dra in till stan och gå på krokodil zoot eller vad det nu var. Jag frågade i kassan om det var värt att dra in då jag var tvungen att hoppa på en buss 3,5 timmar senare. Jag hade gott om tid tydligen och då frågade jag hur tiden låg med att simma med krokodilerna "in the cage of deth"... Fullbokat tydligen. Wellwell. Gick iallafall in och typ hela personalen kommer springandes och frågar om jag är tjejen som bokat den där simmturen.. "I wish but the woman told me its booked out". 3dje gången de frågade mig fattade kag att det var mig de letade efter iallafall. Så snabbt gick jag betalt och skrivit under en massa papper och bytt om och klättrat ner i en glastub och sänkt ner i vattnet med en 6 meter lång krokodil. Fett coolt.
Tog bussen tillbaka till Katherine där Jamie och Norm kom och hämtade mig. Ritchard stannade kvar i Mattaranka då han fick jobb där.
Jag och Jamie drog till Katherines gorge där vi stannade en natt och hikade 2 timmar till the sothern hole för ett vattenfall. Vi var helt ensamma på alla ställen vi kom till. Galet fint. Blev hämtade med båt på hemvägen.
Dagen efter hade jag någon timme där med internet och jag fick äntligen bokat min flygbiljett ut ur landet. Så nästa äventyr blir Bali och sedan Fiji!!! :D kommer nog känna mig fett lonley då jag reser själv igen men det löser sig nog :)

lördag 2 januari 2016

Alice Springs

What happened sedan sist? Bra svengelska där. Jorå.. Jag minns faktiskt nästan inte ens.. Jag har inte ens den blekaste aning om vilken dag det är och de andra vet inte heller så fuck det. Vi vet vad klockan är med hjälp av solen. Det är väl det som är viktigast :) nyår var iallafall 3 dagar sedan.. Eller var det kanske 4 dagar sedan? Uhm.. Fuck it.
Julafton spenderade vi iallafall på en restplats ett par mil utanför Alice Springs.. Låter kanske fett tråkigt men fan va kul vi hade. 3-5 dagar om året är det en river som fylls upp. Finke river. Resten av året är den torr. Vi var fett lyckliga som hittat vatten iallafall och med tanke på hur mycket regn de haft norr upp så var det sjukt stark current. Vi bestämde oss helt enkelt för att dra ut surfbrädan    och surfa ån. Satte fast ett rep i bron och sen var det bara till att köra. Jag hade tidigare hittat en tomtekostym på en Vinnys/Upshop för 2 dollar så klart som fan kostymen skulle sitta på om man skulle surfa haha. Vi satte även upp ett "gå på linan" rep, tog fram poi och jongleringsbollarna och cykeln.. Vi var som rena rama cirkusen där mitt ute i öknen. Till lunch lagade jag svensk julmat och till middag blev det tysk julmat och sedan australiensk efterrätt. Efter middagen spelade vi julklappsleken under våran fina julgran och sen la vi ett pussel som tog hela natten. Och så drack vi massor av coca cola i brist på julmust och en massa tropical punch. Yumyum.
Fan jag har väl inte ens berättat om hur resten av ökenvägen gick!? Plenty Highway. De ni!!! Om ni någonsin drar till Australien och vill uppleva australiensk öken så är det dit ni ska. Den går igenom Simpson Desert.  Fett kul ändå men faaan vad bussen såg förjävlig ut efteråt. En mer eller mindre "grusväg" som tar dig genom öknen och jag rekomenderar starkt en 4WD. Det hade dock inte vi men vi klarade oss fint ändå. Men lite tur kanske. 70ks från Alice spring då det börjar mörkna så stöter vi på våran första översvämning. Det fyller bara på med mer vatten och om vi inte tar oss över nu så kan det ta flera dagar innan vi tar oss över. Men vi gick alla ur bussen (även om de rekommenderar att aldrig tvärsa en översvämning) vi gick iallafall igenom och tog beslutet för att chansa. Tack och lov allt gick fint och vi kom äntligen fram till Alice!! Mitten av landet haha. Booyah!
Sedan dess har vi som sagt firat jul och sedan sett Uluru/Ayers Rock vilket var fett nice. Världens största sten. Ett par år sedan läste jag en bok om en tjej från New York som kom hit och gick med aboriginals folk i 3 månader och deras slut destination var mer eller mindre Uluru. Fett fint ställe. Magiskt. Kings Canyon var också helt galet fint men kan aldrig mäta sig med Grand canyon.
Anyways.. Efter Kings Canyon sa vi hejdå till Simon och hans trasiga van och bad en bön till härren above att han skulle klara sig hela vägen tillbaka till Sydney. Har dock inte hört från honom sedan dess. Service på telefonen är ju bara att glömma här ute. Alice Spring har dock helt ok service. Hurray.
Anyways. Nyår kom ju också där som sagt.. Vi blev inbjudna till Stuarts Well, ett roadhouse mitt i ingenstans utanför Alice. Ett live band skulle spela och varför inte tänkte vi. Var även fri camping där och efter en fett otaggad dag där vi alla bara legat i bussen och glott på film lyckades vi tillsist få på oss lite finkläder och tog del av festligheterna. Fett god BBQ dinner och bandet var sjukt bra och folket var jävla mig fulla men vad annars kan vi förvänta oss här ute haha? En kamel farm låg bredvid och tro fan att jag träffade en svensk tjej ifrån lerum som jobbade där. Hon och jag blev ju omedelbart bundis och sedan träffade vi en massa annat folk som jobbade på en Cattle station ett par mil bort. De alla bjöd in oss till en annan fest och vattenskidor dagen efter men fan vi alla drack nog för mycket för vi gick inte ens ur bussen dagen efter. Fett ångest haha.
Dock mån ni tro... Jag har blivit nykterist. Mer eller mindre.. Vet inte om jag borde kalla mig det då jag drack både julafton och nyår haha men jag är typ över det.. Vet att jag kommer hamna in i det snart igen men jag trivs fett bra utan alkohol nu. Jag har liksom ingen sug för det längre och jag känner mig så mycket bättre utan. Yeey me!!
Nurå? Nu är vi på väg tillbaka till Alice IGEN... Vi ska strax ta beslutet om vi ska dra upp norr och riskera fler översvämningar eller om vi ska dra ner söder. Goalet är iallafall West side!!!
Hur som helst. Jag försöker få grabbarna att sluta röka hehe. Richard slutade faktiskt som sitt nyårslöfte men fan va grinig han blivit. Så glad att jag inte röker. Hade aldrig pallat med att något har så pass mycket kontroll över mig. Good for him anyways att han tog sitt beslut. Tvivlar på att det kommer hålla länge dock haha. Nu ska jag bara få Jamie att sluta. Tror dock aldrig jag kommer kunna få honom att sluta heller haha. Wellwell..
Nu får jag allt bocka och buga för den här gången så återkommer jag när jag vet vilket håll vi kommer färdas igenom.