tisdag 28 maj 2013

Första jobbdagen!

Min första dag på nya jobbet kan jag beskriva som så att... vilket jobb? jämfört med donken så vet jag inte ens om jag borde få kalla det jobb haha. helt sjukt. iallafall så var det en beach dag för reids klass så jag och josse tog med honom till stranden. för att få vistas på stranden måste man ha en "sticker", det är dvs det kostar att få vara där. helt galet. sen var hans klass där och ungarna badade och vi lekte lite i sanden och höll koll typ. alla ungar var tvungen att ha med någon vuxen och de flesta mammor är ju hemma mammor så fick hälsa lite på dom och tjöta och så. det hade ju aaaaaaaaaaldrig fungerat i sverige att alla skulle ha med en förälder haha. helt galet. sjukt soft iallafall. sen stack vi hem och sen hämtade vi owen och charlie från deras skola och stack till pinkberry och käkade froyo. stack hem igen och lekte på framsidan. kl 5 när vi slutade stack jag och josse till mallet, (vet fortfarande inte vad jag ska kalla det för) jag köpte mig ett par fula flippflopp haha men sjukt bra att ha! mörkbruna så rätt fina ändå typ.

kvällen blev det premiär för mig på starbucks där alla au pairer i området samlas varje tisdag. trevligt men var sjukt trött efter att ha varit ute i solen hela dagen så vi stannade nog bara en timma. träffade en tjej från australien som var as trevlig och har bara varigt här i 2 månader men var lite virrig av mig så tog aldrig hennes nr. kommer inte ihåg vad hon hette haha men får fixa det på något sett.

I morgon åker josse hem och mina dagar som ensamstående au pair börjar haha. får se hur det går eller om jag strular till det. sjuuuukt nervös över att kunna hitta överallt. just nu har jag ingen koll överhuvud taget!! alla vet ju att mitt lokalsinne är som en stilla vind typ. dvs existerar inte. buuuhu

orkar iiiinte fixa bilden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar