fredag 24 maj 2013

USA!!!!!

Sweet! såg nu att jag inte har uppdaterat någonting om usa haha.

AMAAAAZING!!! med stora bokstäver och brittisk dialekt. har sophies röst i huvudet när jag skriver det. en as skön brud från skolan.

iallafall....
jag mötte en svensk tjej på flygplatsen i gbg. en tjej från jönköping. vi tog flyget till london och sen till new york vilket var den värsta flygplatsen hitills. stod o kö i 3 timmar för att få komma ut ut den haha. tog en buss med en massa andra tjejer från samma flyg. bussen tog oss till skolan där vi spenderade de 4 första dagarna. där var också platsen vi skulle bo. min romiie hette Cindy och kan vara bland den härligaste bruden jag någonsin träffat. sjuukt snäll och omtänksam. framförallt knäpp och helt galen. hon kom från mexiko, vilket de flesta av de jag hängde med kom ifrån :)
utöver mexiko kom de andra från bla australien, london, tyskland, italien och kolombia. den andra svensken hängde jag aldrig med. men det resulterade ju bara i att jag enbart pratade engelska i 3 hela dagar! wooho! stolt över mig själv! jag blev faktiskt aldrig nervös på skolan eller resan över huvudtaget. det kändes mest som en semester med ett gammalt kompisgäng typ. skolan var soft som fan. lärarna var sjuka i huvudet. helt galet roliga!

sista dagen på skolan vilket var igår fick vi ta en buss in till själva new york city. sjukaste staden! det var dock molnigt och regnade lite men sjuuukt! åkt tunnelbana in till time square och åkt upp i rocka fella center.. om jag nu stavar rätt. sjukt häftigt. därifrån såg man centeral park och det andra kända tornet jag glömt namnet på. sjuk stad iallafall. kommer garanterat åka dit igen!

i morse fick vi säga hejdå till våra rum och alla nya kompisar. sjukt vad jag saknar dom redan haha. as sköna allihop. sen delades vi in i olika bussar. jag och cindy och några till åkte med en buss. 3 stopp och vårat var det sista. tog oss 6 timmar till boston. det var ända gången jag blev nervös när vi kom till parkeringen och jag såg min värd mamma och de 2 äldsta pojkarna. sjuukt. fast kan berott lite på att alla de sista som var kvar i bussen suttit och nervös taggat oss själva haha. sjukaste. den känslan!
sen blev det bil i lite mer än en timma. bilkö som faaaaan! men resan gick bra och nu har jag fått mitt rum och min säng är aaaaas stor och huset har jag redan gått vilse i haha. lekt lite med ungarna och nu i kväll stack jag på bio med den gamla au pairen och hennes kompis. nu dör min dator hehe. kommer la skriva mer snart. hehehehhe :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar