fredag 31 maj 2013

jag har sett en sköldpadda lägga ägg!! hehe

Varje fredag är reid ledig från skolan så jag och han har haft en heldag kan man säga. kl 7 väckte charlie mig och ville visa mig en av de större sköldpaddorna som fanns på tomten. inte riktigt så stor som de hade förra året men stor var den!

jag och reid har haft vattenkrig. helt galet varmt idag. vi har också cyklat lite grann och lekt skoaffär. sjukt spännande haha. sen körde jag honom till en polare vid halv 4 då jag slutade. stack hem och gick ut och gick med greta. satte mig i solen igen och läste. märkte nu att jag bränt mig rätt hårt på bena haha. aja. familjen kom hem och det slutade med att alla satte sig på sofforna vid mig och käka glass. sjukt mysigt. "mamma och pappa" ville ut och käka middag idag så jag har fått lägga ungarna. precis när de lagt sig ringer grannen och vill att vi kommer över och tittar på en annan sköldpadda som la ägg på deras tomt. även den stor. sen på vägen hem såg vi ennu en fast en liten som la ägg. haha jag kommer som en jävla turist som aldrig sett en skalman förtur. det har jag ju haha men rätt intressant ändå.

nu har jag precis suttit och skypat med mammas kusin som bor i Kalifornien. rätt skönt att prata med någon på kvällarna. i sverige är ju kl 4 på natten när kl är 10 på kvällen här haha så finns ju ingen att prata med. iallafall. sjukt skön är hon så hade vart ball att hälsa på henne någon gång under året :)

Har också fått min första check här hehe! sjukt nöjd! känns bra bara att hålla i den. en papperslapp som är värd något haha. inte så mycket men för mig är det wow ändå! :D

langar en bild på min feta volvo jag kör här och en på hunden hehe
ps. jag förstår nu varför amerikanarna har automat på alla sina bilar. det hade aldrig fungerat att köra något annat i detta landet haha. så mycket man måste bromsa och tvärgasa så är det helt enkelt lättast så ;)



1 kommentar:

  1. Jag tror jag är kär i hunden genom att bara se den på bild :D /Robin

    SvaraRadera