måndag 27 maj 2013

Memorial day!

idag har det varigt memorial day vilket är någon man firar här. dagen är till alla amerikanare som dog i kriget typ. sen gillar väll folk bara att festa till det haha.

och idag mina damer och herrar har det vart strålande sol hela dagen. blev änna lite orolig att solen glömt bort amerika. nu sitter jag här med illrött tryne. trodde inte jag skulle bränna mig haha. men i morse lärde charlie mig lite lacrosse iallafall. jag är sjukt dålig men jag lyckades fånga bollen några ggr med min pinne iallafall. sen har vi suttit ute och borstat hundarna haha. fyllt en liten pool som dom och reid har lekt i och bara haft det sjukt soft typ. sen kom rufus, min värd mammas bror. sen gick vi allihopp upp till en kusin till dom där det var memorial party. jag fick hälsa på en himla massa folk och säga varifrån jag kom typ haha. men sjukt trevliga iallihopp. blev erbjuden drinkar från baren de hade men av rent vett så tackade jag nej. buuuhu :( sen ringde iallafall josse och undrade om jag ville med till in till själva boston. så tack och hej leverpastej till partyt och in med henne och emelie till stan. tog bilen och sen tunnelbanan så var vi där. sjukt charmig stad. en fet park med maaassor med folk och inte en enda byggnad var lik den andra. sjukt ball stad. hade helst av allt velat sätta mig på en uteservering och ta en öl haha. men det blev en cupcake istället. sen gick vi förbi där bomben sprängdes under boston loppet. sjukt mycket minnes grejer runt om. och massor med poliser.

på vägen hem svängde vi förbi en pizzeria där emelie och josse har hängt en del under deras år så de blivit lite buddies med personalen så de ville säga hejdå till dom. haha sjukaste jag varigt med om. as trevliga och från ingenstans ber de oss komma ner där de gör all mat och ut till typ baksidan. där fick vi varsin bärs och de tjötade som fan haha. sjukt roliga och jag skämtar inte. jag passade på att njuta som faaan haha. sjukt naajs! de erbjöd sig att göra pizza åt oss men vi hade planer på frojo istället. de bad också mig att komma förbi en annan gång så de kan berätta om området och visa mig runt och så så jag inte känner mig helt all alone när de andra åker hem till sverige haha. sjukt snällt men får la se om jag ens hittar tillbaka haha.

frojo blev det iallafall. självservering och jag med min beslutsångest kunde ju inte välja så jag tog lite av allt haha. sjuukt gott! väl hemma så gick jag och daphnie igenom lite av veckans schema. i morgon är ju faktiskt min första arbetsdag. sjukt taggad. det bär av till stranden hehe ;) så hoppas det blir naajs!


Har man en svensk flagga på sin tomt i sverige så är man rasist. i usa kan du bada i flaggor. du kan inte så en meter utan att se en enda flagga. på riktigt. jag har aldrig sett så mycket flaggo. även bortsett från denna parken haha!


vet inte vad felet på dessa bilder är?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar