torsdag 30 maj 2013

Solig dag!

Heeeeelt död. lite. nästan. okej inte så. kunde vart.
bara glömt att dricka vatten. eller inte haft tid hehe.
idaaaaag har jag snackat med min mamma för första gången sen jag kom hit haha. blev irriterad på henne för hennes fb funkar inte och hon har 0 koll på teknik och fick inte skype att fungera. så jag fick be min 14 åriga kusin från jönköping att ringa och hjälpa henne haha. så nu har vi äntligen lyckats :D

under tiden alla ungar var i skolan så låg jag ute i solen och läste. så roligt för greta ska alltid gå precis bredvid en vart man än går om man är ensam hemma. så när jag låg på gräsmattan så skulle hon komma och lägga sig precis bredvid och gosa typ haha. sjukt söt. robin en sån hund ska vi ha! haha.

efter att alla ungar har kommit hem stack vi till grannens pool och badade lite. tog golfbilen bort hehe. den är fan sjukt snabb. sen stack vi hem och hade vattenkrig i stället. sjukt varmt här idag. har inte lärt mig °F än men käre google hjälpte mig att översätta det till ca 34° ;)

när kellighe kom hem ville han visa oss vad han nästan hade råkat köra på. en sköldpadda. ca 15 cm lång. tydligen är det ganska många här så här års och så berättade han att de brukar komma sköldpaddor som kommer och lägger ägg. sköldpaddorna är ca 50 cm långa och lägger ca 60 ägg. förra året la dom äggen här på tomten haha. men de är tydligen sjukt aggressiva också och kan bita av ett finger på dig så han ville änna varna mig. han berättade också att ca 20 min härifrån kan man åka ut så kan man se valar. hoppas på att få göra det någon gång! :D iallafall, det slutade med att vi hittade 3 små sköldpaddor här. reid kallar dom för pi turtle för de pissar när de blir rädda hehe.

greta och golfbilen. seriöst jag fulaste bilderna + att jag inte orkar vända på dom (a) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar