torsdag 30 augusti 2012

Så kom en dag då fördjupningen skulle ske

Kom nyss hem från gymmet.. men innan det förstår ni vaknade jag av att telefonen ringde och jag kunde inte för allt världen förstå vem fan som ville ringa mej halv 9 på morgonen. Men jorå.. herr läkare från något sjukt komplicerad avdelning jag inte kan uttala (något liknande aspiroti?) så vi kan kalla det för avancerad astma mottagning!?

Jag avbokade den senaste tiden jag fick för enda anledningen jag från första början gick dit vad för att se om jag har astma eller inte. ett enkelt ja eller nej dög fint för mej för då fick jag ju ett svar på varför jag blir andfådd som en jävla gris när jag ska käka frukost på morgonen. sen hade jag inga mer planer i att fördjupa mej i detta ämne eller ens ta medicinen. (jag har fått för mej att jag kommer bli "beroende" och sen aldrig kunna bli bra utan att fortsätta ta den)
Så kom en dag när jag var full i ett tälp på P&L när jag fick ett samtal "du har astma" jaha okej, hejdå.

men idag då fick jag ett samtal och de ville att jag skulle komma in redan kvart i 11. aja tänkte väl jag, jag får väl passa på innan jag fyller 20 dådå.  Fick en liten utskällning för att jag inte använt min medicin och så fick jag göra lite tester.. "BLÅS BLÅS BLÅÅÅÅÅÅSSS ALLT VAD DU KAN!!" "helvete jag gör ju det men det går inte mer".. lite så lät det under hela vår fina date.

Så fick jag lite av hennes mirakel kur och efteråt när jag var klar stack jag till gymmet.. och fan va jag sprang. brukar vara lite halvt kolapningsbar efter 20 min men jag ägnade nästan hela timman åt att springa. tänka sej vad lite pulver kan göra..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar