torsdag 8 augusti 2013

Krockad och med nytt jobb hehe

Såhär va!..
Jag har längtat efter denna dagen enda sedan i helgen faktiskt. En torsdag! men inte bilken torsdag som helst för i morgon är jag ledig, nästan.. Idag fick jag nämligen ännu ett till jobb haha. Jag ska ta hand om en liten puppy i 3 dagar för att hundägaren ska spela golf, ca från kl 10-6, helt ok. Såg fram emot det som fan och var asgla!

Imorgon är jag däremot ledig från mitt vanliga jobb men har då bara en liten puppy att ta hand om istället för 3 ungar och 2 hundar.

MEN, när jag skulle hämta ungarna från camp idag så krockade jag. Dramatiskt.. (vill helst att det ska låta hemskt!) för det är lite så det känns. Jag råkade backa in i en bil bakom, jag såg den inte ens!! Hur lyckas man med det?? Däremot var det en god vän till familjens bil och ingenting hände iof men så jävla pinsamt! dör!! Så har typ gått och tänkt på det hela dagen. även om de säger att det är lugnt så är det inte lugnt för mig haha. "äh, det är bara en bil" sa bilägaren haha. JAA EN BIIL!!

Aja, jag såg också fram emot att se puppy ägaren haha. Får ganska bra betalt, (får mer än vad jag tjänar en hel vecka med vanliga jobbet, och detta är 3 dagar) så jag fick upp en bild i huvudet om hur han skulle vara, och det stämde fan på pricken.
En asfet liten nercabbad sportbil kommer inrullandes på våran grusväg och ut kommer en lite halvgay snubbe (redig snobbgolfare) i famnen håller han sin lilla golvmoppspuppy på 4 månader och i bagaget som befinner sig i framdelen av bilen ligger en asfet väska med bara grejer till hunden. Leksaker, 3 koppel, mat, skålar, spray till inomhuspiss, en handduk, en filt och jag kollade inte ens igenom hela väskan haha! Fick instruktioner som bara den om hur jag skulle ta hand om lillpyret. Deras gamla hund blev påkörd så deras nya bebis måste vakas med hökögon varenda sekund. Han har till och med koppel inomhus!! Men den var söt och det gick bra! sov ju fan bara mest haha. lätta stålar typ!

Farlig vovve!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar