lördag 4 januari 2014

Håkan!!

För någon vecka sedan så kollade jag på "Känn ingen sorg" Med Carro och Jennie. Däremot han jag aldrig kolla klart på filmen men igår tog jag tummen ur röven och kollade på slutet. Filmen är baserad på Håkan Hellströms låtar och filmen är lite konstig men BRA!! Som ett gammalt Håkan fan jag är så kunde jag ju varenda låt haha, sen kändes det så sjukt bra att se alla ställen de filmat på och allas Göteborgska dialekt. Har ju inte sett Göteborg på 7 månader nu!!

Så nu sitter jag här och lyssnar på alla fina låtar igen medans jag renderar mina filmer från montreal.
Iallafall... jag har ju alltid typ kunnat texterna till låtarna men ibland tänker man inte på vad de faktiskt handlar om även om man kan orden. Och nu känns det lite som när man mister någon... man vet inte vad man går miste om för ens man förlorat det. Drygt citat men vet inte hur jag ska förklara det på ett bättre sätt haha.

Tex låten Valborg:
Änglarna har åkt på pisk
Gårdarna är grönsvarta
Och i Azalea kan man inte undgå att bli kär
Där går en som svär att allt du gör är gott
Mhm, ja, jag är din
Om du vill ha en idiot lägg din hand i min
Mhm, lägg din hand i min

Har ingen plats att kalla hem
I detta pissiga vårregn
Ett förortsgäng kapar en spårvagn hem
I vårkvällen
Provsmakar livets heroin
Mhm, och om du någonsin
Vill ha en idiot lägg din hand i min
Mhm, lägg din hand i min


Vi firade alltid Valborg i Azalea Dalen haha. Jag är typ kär i det namnet. Azalea. Låten beskriver typ 2008 så jävla bra!Ingen aning om varför jag ens delar med mig av det här haha men det är bara skönt att lyssna på något svenskt och hemmakärt på något sätt. Håkan min GöteborgsHero ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar