tisdag 28 januari 2014

Lååång dag = låång text!

Uppdatering från igår: Städerskan hittade mig inne i "Bibblan". Kom in med damsugaren så jag fick hitta ett nytt ställe att gömma mig på.

Igår hämtade jag iallafall Charlie tidigare från skolan för att han hade ont i huvudet och påstod att han hade concussion. Bullshit tänkte jag. Men idag stannade han iallafall hemma från skolan. Vid 10 tiden stack jag iväg till doktorn med honom som sa att jo men det har han nog. BALL tänkte jag och tror fortfarande att han överdriver lite. (sjukt snällt jag vet). Men det är väll bara till att visa sympati.

Som han beskrev en concussion vad det nu heter på svenska... hjärngrejchakichaki.. hjärnskakning typ. Jo förstår ni.. Man står i huvudet och får ett blåmärke på hjärnan.. får man ett blåmärke på handen så gör det ju ont om man sen använder handen. Så självklart gör det ju nu ont om man använder hjärnan... Jävla smart unge jag har!!!

Var redan schemalagd 60 timmar men nu då så får ju ungen inte åka till skolan på hela veckan. Så nu kommer jag få ytterligare 4 timmar varje dag. Tjohoooo! 74 timmar. Och det är iligal att jobba över 45 som au pair har Obama bestämt. Så jag håller tummarna på att det ordnas annars får jag väll ringa herr president och klaga haha ;)

Jaha, Så vad jag har gjort hela dagen med en unge som inte får använda sin hjärna? Jag har inte tittat på tv, inte spelat spel, inte läst, inte spelat någon sport..
I morse fick jag däremot min frulle lagad av våran nya kock i huset. Fick lurat i honom att det är ju inte så mycket ansträngning i att laga mat. Så det kan vi göra. Fick scrambled ägg med syrup och toast. Sen låg vi på golvet och klappade på Greta. Sen åkte vi och lämnade Reid. Sen åkte vi till Daphnes kontor. Sen åkte vi till Doktorn. Sen åkte vi och köpte stickerpacks. Sen åkte vi och käkade lunch på Pannera där jag råkade beställa lite fel så notan gick på 30 dollar. (För en lunch.. hehe woups!) Sen åkte vi hem. Sen klappade vi lite mer på Greta. Sen åkte jag och hämtade Reid och Charlie stannade hemma. Jag fick lite panik då min telefon har vibrerat hela dagen och jag inte haft tid till att kolla den så mycket. Av någon anledning vill alla mig något idag. Så jag åkte 10 min tidigare och ställde mig på en parkering på vägen till skolan. Ställde mig där för att få en tyst minut eller 10 för mig själv och min telefon. Var typ det bästa jag gjort idag. Och jag verkar inte vara den ända med den iden. 2 andra bilar ställde sig bredvid och höll på med sina mobiler också. Kanske där man ska börja hänga?
Sen har vi bakat kakor också där vi började bråka om vilket socker vi skulle använda. Charlie ville ha brunt och jag ville ha normalt jävla socker. Hur svårt kan det vara? Men jag gav mig och sa att om kakorna blir äckliga så är det inte mitt fel. Och det blev dom. Men det berodde nog inte på sockret... degen blev god iallafall. Käkade lunch med alla pöjkarna vid 5. Charlie lagade middag igen. egg, syrup och bacon och toast för min del. Göttt! Daphne kom hem vid 6 och nu är jag svintrött. Det är fan jobbigt att inte göra någonting. Lite så.... haha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar