torsdag 2 januari 2014

Happy New Year!!! :D

Tjaaaaaa!!
För typ en vecka sen så Bokade vi biljetter till Montreal, Canada För att fira Nyår. Jag, Jake och Johanna. Det ända "kravet" jag hade var att ha kul. Vi hade ingen aning om vad vi skulle göra där eller vart vi skulle fira nyår. Det ända vi hade var en bussbiljett och en bokning på ett hostel.
Rätt Random men fy faaan va lyckat det blev! Hade sjukt roligt de 3 dagarna vi var där!


I söndags hängde jag lite med Carro och Jennie innan jag och Johanna tog tåget in till boston för att möta upp Jake. Åkte och träffade Johannas gamla polare från Chicago som var och hälsade på. Sen stack vi hem till jake vid 12 tiden. Sov där och gick upp tidigt som fan på Måndagen. Tog oss till south station och ställde oss i en sjukt lång kö till bussen. Tacka gudarna för att Cultural care har så jävla fula väskor, för längre fram i kön stod ett gäng med au pairer som vi såg hade dom överdriver rosa väskorna. Så vad hade vi att förlora? ;D Gick fram och ställde oss med dom. De flesta var tydligen från Danmark. Så vi snackade en hel del och det visade sig att deras hotel låg ganska nära vårat. Lite random slutade det med att vi fick låna Lasses dator som vi förövrigt inte fick heta Lasse så vi kalla han för Dan resten av resan. Dan för Danmark hehe. Iallafall, vi bokade biljetter för Nye på samma club som dom. Väl framme i Montreal lyckas vi hitta vårat hostel. Gick och köpte sprit och käk. Stack på förfest hos danskarnas hotel och sen stack vi ut. Av någon anledning gick vi in till en strippklubb men  kommer inte ihåg varför vi gick ut igen haha. Vi började kvällen med ett helt gäng med folk. Vi "slutade" kvällen med bara mig johanna och dan på någon stor rockbar haha. Hittade Jesus och hans tjej och satt och snackade med dom resten av kvällen tror jag. Minns inte så mycket men kommer ihåg att jag hade en riktigt rolig kväll iallafall! Lyckad fylla om man säger så haha. Sådär bra full som vi kom fram till ;D
Kommer hem till ett hostel som är så kallt så jag vet inte vad. Av någon alrdning ligger vi och ropar efter KEvin som bodde i rummet bredvid. Var nog det ända namnet vi kunde haha. Vet inte ens om Kevin var hemma.

Vaknar upp vid lite efter 7 av att någons telefon ringer. gick upp och tar en dusch för att vakna till. Väcker de andra. lite senare på dagen ska vi försöka heta upp en thrift shop för att köpa skor till mig och Jake. Hade ju inga nyårspjuks ju. Vette fan vart vi hamnar men jag gav upp så vi lyckades hitta ett mall i stället. Där hittar jag klackskor för 9 dollar. WINWIN!! ;D Inte jättesnygga men helt ok haha. Hitta en telefonautomat för att ringa till cluben vi skulle till på kvällen också. Var tvungna att hämta biljetterna. När vi äntligen är klara med allt hamnar vi på en rätt ball bar/restaurant där vi tar en drink innan subwayen hem. Bokade dessutom bord där för nyårskäk.

Efter att ha fixas oss så träffar vi på ett gäng amerikanare på vårat hostel. Så det slutar med att vi sitter och förfestar med dom. Och med tanke på att vi hade jävligt roligt så sket vi i att gå till den balla restaurangen och stannade kvar och beställde hem pizza istället haha. Lätt värt.

Väl i kön till klubben träffar vi på ännu ett gött gäng som vi mer eller mindre hände med resten av kvällen. Dom och Dan som vi träffade där inne lite senare. Tror inte han tyckte om sina danska tjejer. "I dont know and I dont care" var hans svar när jag frågade om vart de var haha. Vi hade ball iallafall. Sjukt mycket folk och fri bar heeela kvällen! :D Bra stämning men bäst på hela stället var nog tjejtoan haha. Alla brudar var så jävla trevliga där inne. Det var som ett stort mingelrum för tjejer. Alla berömde varandras hår och klänningar och nalgar och allt vad nu tjejer har. Sjukt jävla övertrevliga haha! Där inne blev jag också "hedrad" till ny kung och fick ta över en annans tjejs nye krona hahaa!

Ingen aning om vad klockan var men vet att vi gick med en massa folk till en annan bar rätt sent. Där hitta vi en blå flöjt, och Kevin!! Kevin var tydligen jättearg. Konstigt för han satt jätteglad i soffan när vi kom hem sen haha. Strax efter vi kom hem så kom Amerikanarna hem också. Så det blev efterfetst igen med dom. Tror vi gick och la oss vid 8 på mörra.

Vaknade upp på morgonen vid 11 kanske. Hade en sjukt rolig diskussion med alla om hur full ena killen hade varit när han kom hem. Helt galet full var han haha. Tydligen hade han lyckats sno med sig 7 chipspåsar hem. Bra jobbat typ. Blev pizza och öl till frulle med hela gänget innan vi ska ta bussen hem vid 4.

SÅ jävla lyckad resa och är sjukt glad för att vi bokade haha! Mobilbilder.. Wiiho!



 The flying shot..




 Bussen hem. Byebye Montreal!
 Dragna på rockbar! där söp jag nog förövrigt bort min kofta också. Sjukt irriterande. Tyckte om den!!




 Bakis janni äntligen hemma! Hemma vid 2. upp och jobba vid 8!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar