måndag 21 april 2014

Boston Marathon!

Nu har jag legat och bokstavligen stirrat upp i taket i 10 min så jag tänkte att jag lika gärna kan använda min energi till att skriva ett inlägg. Vet inte varifrån min energi kommer ifrån för jag ligger raklång på rygg i min säng helt utmattad haha.

I går kväll stack jag in till Boston för att möta upp Jake. Stack till Haymarket för att möta upp Becky innan vi satte oss på en bar och tog några bärs. Hade sjukt kul även om baren om det bara var vi 3 och 4 andra pers inne i baren haha. Stack hem till Jake vid 12 tiden där jag sov på troligtvis den skönaste soffan någonsin!!

vid 11 tiden på mörra var det dags för Boston Marathon. Ryan (jakes pojkvän) skulle springa så vi tänkte att vi måste ju möta upp honom vid mållinje! Så vi stack in, köpte lite sprit och helt randome träffade vi 2 tjejer som vi började snacka med. Sjukt trevliga så vi hängde med dom typ resten av dan. Vi såg vinnaren av hela Maratonet och det var galet mycket folk runt i stan! Vi mötte upp några andra tjejer och gick till parken och satte oss i solen och drack. 5 timmar efter starten vid 11 kom Ryan i mål. (sjuuuukt imponerad att han klarade av att springa i 5 timmar (mer eller mindre)). Vi träffade även hans föräldrar och släktingar vid mål, sjukt roliga haha. Hoppas inte de tyckte jag var allt för knäpp hehe.
Jag, Jake och Sam stack senare in till Camebridge/Harvard för att möta upp Ryan igen och på vägen dit fick vi för oss att hitta på en massa missions med folk. Så vi hittade folk och bad dom hjälpa oss med grejer. Jag blev friad till typ 10 ggr och folk fick i uppdrag att sjunga miley cyrus låtar med Sam medans Jake skylle blu spankad av tjejer haha. Sjukt roligt och träffade sjukt ballt folk. Helt random. Borde göra så oftare hehe. Blev inbjudna på en himla massa fester tack vara det :D Jag hade för övrigt armhävnetävligt med en polis!! (JAG VANN!!!!!!) BOOOYAAAH!!! öööhm... vid 8.30pm var jag tvungen att sticka. Tog le T in till north station och på vägen dit började jag snacka med lite folk då jag hade tråkigt och kände mig lonley haha. Visade sig att en kille skulle ta samma tåg som mig hem och av typ hållplatsen innan mig, Så tänkte att jag kan ju lika gärna hänga med han och hans polare på tåget så jag slipper sitta där helt lonley. Hans tjejkompis berömde typ allt jag hade på mig (min klocka, mina skor och mitt linne haha) så jag bev glad. När vi ska köpa tågbiljetter hem så är killen snäll och köper tågbiljetten åt mig och när vi inser att vi har 30 min kvar innan tåget går så får vi för oss att vi hit a bar before le train leaves. Så han bjuder på en bärs. Sjukt nöjd och gla tjej var jag som bara ville ha sällskap haha.
Kom till Hamilton och gick från stationen hem. Tog mig ca 50 min men jag ville änna prova på att gå den en gång innan jag kommer flytta här ifrån. Pratade i tele nästan hela vägen så det var rätt naajs! :D

Johanna och Sanna var snälla pch hämtade upp mig i går, stack och käkade middag innan de körde mig till tåget i Beverly!! :D
 Bar med Jake och Becky

 Sjuuukt gött väder i Boston!!
 haha snyggt!! Jake brought his camera so he got way more pictures than I do hehe...
 Nyfunnen vän joinade musikanterna på North station

 En flagga jag inte riktigt vet vart jag fick ifrån..
Sjukt rolig dag iallafall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar