tisdag 15 april 2014

Lite funderingar

Helt galet att jag bott i Usa i snart ett år!! Tiden har på något sett gått så sjukt fort men samtidigt känns det som en evighet och att jag alltid varit här och att det i Sverige bara vart en dröm typ haha.

Vad jag går runt och tänker på rätt mycket nu det senaste bara är om jag förändrats någonting, och i så fall hur?

Och ja, jag tror jag har förändrats, alla förändras ju hela tiden men jag tror man förändras mer ju mer erfarenheter man är med om och hur mycket förändringar i vardagen man har.. om man säger så. Och efter det här året så kommer jag vart med om så sjukt mycket, både bra och dåliga grejer men som allt på något sett har gett mig någonting. a big bunch of experiences..!!

MEN,, alla vet väl redan om att svenskar i Sverige är rädda för andra människor de inte träffat (svenskar på en busshållplats?) och att ja, vi är väldigt dömande av oss och sjukt trångsynta! Nu säger jag inte att alla är det, men över lag tycker fan inte svenskar om förändring hos folk. Det kan ju vara farligt kanske..
Jag har en hel drös med exempel där folk faktiskt vill förändra sig (stil eller whatever) och folk som märker det tänker att "men herregud varför klippte hon håret, hon har ju alltid haft långt hår?" förstår ni grejer? Frågan är bara varför folk tycker det är så himla ball att lägga sig i andras liv så jävla hårt. Vill någon klippa kort GÖR DET då.. Big Deal..
Jag var ärligt lite nervös ett tag att folk i Sverige skulle tycka jag var knäpp och förändrats för mycket när jag kommer tillbaka igen men nu har jag insett det, Har jag nu förändrats så Grattis till mig fan!! Jag tänker sträcka på mig och vara stolt över allt jag vart med om och om det nu inte passar folk så är väl det deras uppgift att deala med det. Jag är ju fortfarande samma person, samma Janni.. Jag har bara vart med om mer och gjort mer och vet mer.. lite så känner jag.
Fan jag kan lätt stå i spegeln ibland och tänka "fan va stolt morsan borde vara som fått en sån sjukt jävla Awesome tjej, jag är grym och alla borde vara och tänka som jag!!" Och så borde alla i hela världen känna.. är man inte stolt över sig själv och vad man gjort, då är det väl något som gått galet??

Så för att sammanfatta vad jag själv tror har hänt med mig själv efter detta året så kan jag stolt känna att jag:
blivit mer öppen av mig, vågar chansa mer, dömer mindre, bryr mig mindre om sånt som inte gör mig glad, knäpp har jag väl också blivit, och försöker ta vara på varje dag jag har!!
Tycker folk att något av det är något negativt så fine by me, då är det inte mitt problem ;)
OCH, om folk kanske inte håller med så är det kanske lite konstigt, vem känner mig bättre än vad jag själv gör? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar