torsdag 24 april 2014

Grannfight !!!

Jaaaahop, nu har det börjat hända lite grejer här på Bridge st!!
Idag precis som alla andra torsdagar tar jag och Reid och lastar på alla sopor på golfbilen och ska köra ner det till the end of the driveway va fan det nu heter på svenska..
Och precis som alla andra torsdagar (eller varje dag när jag ska ner dit) så tar jag/vi med oss käre hunden Greta. Greta är väl mer eller mindre världens snällaste hund innerst inne, på utsidan är hon mer eller mindre en ganska stor German Sheppard och blir sjukt exalterad så fort hon ser en annan hund, och det är då hon börjar skälla, nackhåret reser sig och ibland kissar hon ner sig så glad blir hon.
För någon som aldrig träffat Greta kan det verka ganska skrämmande men med tanke på att vi bor på Bridge st i lilla hålan Hamilton och att vi faktiskt har en galet stor yta att röra oss fritt på, alla känner alla i området och på våran driveway av Bridge st har alla egna hundar och alla hundar har friheten att gå löst.
Däremot har vi en annan german sheppard vid namn Ziva som bor mitt emot. Jag älskar henne men det är det väl ingen annan på jorden som gör. Hon är en stor Alfa och en riktig Bitch mot hundar hon inte känner. Mig kommer hon alltid fram till och ska gosa med hehe. Hon och Greta är bästa vänner men det har varit ett fåtal ggr som hon har hoppat på andra hundar vilket inte slutat så bra.

MEN... till sak nu då
Så där står nu jag och Reid med alla våra soppor som ska av från golfbilen. Greta är uppe på kullen där hon brukar vara så henne bryr jag mig inte om. På gatan kommer en tjej/morsa och går med hennes hund. Aldrig sett henne förut men som alla gör här så hälsade jag och hon hälsade trevligt tillbaka. Hon fortsätter gå och när hon är ca 50 m bort så får självklart Greta syn på dom. Greta springer dit eller jaa... galopperar dit och jag tänker att shit pommes nu kommer hon la bli påkörd av en bil eller nåt!! jag ropar efter henne men vet om att det är ganska lönlöst. Tjejen får total PANIK och slänger sig över sin egna hund och Greta stannar en bit ifrån och står bara där och skäller. Det ända hon vill är ju att hälsa men hur lätt är det när någon ligger över hunden som var tänkt att sniffa lite på. Morsan fortsätter med sin panik samtidigt som jag springer för att få tag på Greta för att få tyst på henne och att hon inte ska bli påkörd av någon bil, Morsan skriker på mig att jag måste ta bort hundjäveln, jag tänker för mig själv att shit fan chiiiiilla man, Greta kommer inte göra något mer än att stå några meter ifrån och skälla som en dåre, visst det kan vara läskigt kanske men morsan beter ju sig som att the Grudge är efter hennes och hennes hund typ.Nu ligger hon på marken och skriker att hon tänker ringa polisen på mig!!
Till slut får jag tag i Greta och jag ber så hemskt mycket om ursäkt. (Va fan ska jag göra åt saken tycker hon) Då säger hon att "du får fan sätta din hund i koppel, nästa gång ringer jag polisen utan att ens tveka!!" Jag som nu håller i Greta och fortfarande inte fattar va fan paniken kommer ifrån tänker att fuck it, jag tänker inte ens diskutera det med henne. Jag ber om ursäkt igen och att "jaaaaa jag ska ha koppel nästa gång" sen går jag bara. Tänker att jag får väll förklara allt för min Vmamma när hon nu kommer hem.

När D sen kommer hem spelar hon upp ett röstmeddelande för mig där den andra morsan pratat in ett meddelande om hur Grata attackerat både henne och hennes hund och bitit hunden i nacken och att jag tydligen inte hade brytt mig ett skit och gått med huvudet ner mot marken och enligt henne inte alls sprungit för att få tag i Greta. WTF!???

Jag förklarar hela historien för D och hon säger att den andra morsan är känd för att vara mytoman och att hon tror på min historia mer än den andras. Så vi diskuterade om hon kanske trodde att Greta var Ziva!?
Bitch iallafall som hittar på en historia som inte alls stämmer överens med var som verkligen hände, jag såg ju allt. Men vem vet?.. hon kanske var hög eller nåt eller tagit svamp och såg i syne att The Grudge verkligen var efter hennes hund och bitit av nacken på henne. Suck på amerikanare ibland. Nu är det krig iallafall... nääe inte riktigt, Men D är inte glad på henne iallafall och andra morsan verkar ju inte heller så glad hehe..  Får se vart det här kan leda ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar