måndag 10 februari 2014

De där med Jackor..

En sak som jag har haft problem med sen jag föddes är de där med jacor!!
En period, eller rättare sagt flera år i min skolgång gick jag utan jacka, av många anledningar, det finns inte många jag tycker är snygga och de flesta är rätt obekväma! Istället gick jag med 100 lager tjocka tröjor på mig istället! Funkade helt ok haha.

i typ 1an till 3an kommer jag ihåg att det inte var några problem med jacka. Mamma hade köpt mig en lila jacka med små blommor på, alla dessa blommor hade alla möjliga sorters färger på. Jackan i sig var rätt ful och obekväm den med men den var ju så sjukt bra att ha för jag vann alltid leken "under hökens alla vingar" med den. Tack vara alla färger på den. Vinnare som jag alltid var på den tiden tog jag självklart hem varenda lek hehe

Iallafall. När jag flyttade till USA tog jag inte med mig någon jacka heller, jag tänkte att det löser la sig. Vilket det har gjort. Min V-mamma äger typ 1000 olika jackor som jag får låna. Så oftast väljer jag att gå runt i den största och tjockaste jackar ever! sjukt ful, men det är ändå min fina patriots jacka som har räddat mig denna vintern haha.

Däremot är det inte precis den jackan jag helst vill gå på fest i eller åka till NYC med och sådana grejer om du förstår mig rätt. Och efter en helg med modeveckan i just NYC så kommer jag hem och har tänkt lite förstår du. Jag tror också att mina funderingar kommer chocka en jävla massa folk men så får det väll bli då. Men jag tror fan jag vill ha en pälsjacka!! En fake då självklart! Men hur sköna ser de inte ut att vara!? Det är ju typ som att gå runt med en go filt på sig om dagarna. Jag bara måste ha en haha!! Däremot vill jag ha en typ svart, en längre men inte för lång! Och kort päls.. precis som en filt, kanske med luva, eller inte, jag vet inte riktigt.

Någon gång i framtiden tänkte jag att jag skulle dra till en Thrift shop och kolla om det finns någon. Hade vart fett!

Hittade en ful bild på en någorlunda sådan hehe..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar