onsdag 12 februari 2014

Onsdag

Hejsan hoppsan lillebror!
På tal om lillebror så finns det nog ingen i världen jag saknar så mycket som honom! Och på tal om familjemedlemmar så minns jag fan inte ens när jag snackade med min familj i sverige senast. Tror dessutom inte att någon av dom ens befinner sig i sverige för tillfället haha. aja, jag får väl ta och styra upp ett skype möte snart hehe.

Idag då, vad har hänt idag.. Har gjort typ 500 valentines cards som ungarna ska dela ut i skolan. Jag fick beröm för att jag är så duktig på att klippa. Ja man tackar ja!
Sen har jag och Reid fortsatt att bygga våra balla lego skäpp! Jag som ibland får mina städdampryck började plocka undan typ allt i hans rum. Ibland fattar jag inte hur folk tänker när de organiserar ett rum. Inte för att jag själv är så duktig att städa mitt eget rum, men andras!!.. hujeda mig vad grym jag är på att slänga skit och organisera! Fick bort 4 lådor som jag gömde under sängen hehe och nu är det rent som bara den + att vi kan skylta med våra skepp på hans byrå nu! PERFA!!

Och sen då vet du! Tro fan att Greta vill ut så jag släpper ut henne som vanligt och sen ser jag att en coyote (glömmer alltid vad de heter på svenska) (blandning mellan räv och varg typ) springer lite längre bort. De typ kryllar om dom här nu! Ser dom typ en gång i veckan om inte mer!
KAOS blev det iallafall!! Greta får syn på den när den kommer trippandes längre bort, Hon galopperar som en antilopp fram till hennes gräns dit hon får gå på tomten! Hon har inte sitt color på sig vilket ger henne stötar om hon passerar gränsen så jag typ ber till gud att hon fortfarande tror att hon har det på sig! Hon skäller som faaan och sen hör jag hur typ alla andra hundar i området börjar skälla! Jag flyger ut och ropar på att hon ska komma in men lyssnar självklart inte, In igen och skriker på Charlie att han måste hjälpa mig. Han får panik och börjar skrika som en galning att alla hundar måste in! Jag springer in och hämtar telefonen, ringer till grannen som alltid har sina hundar ute, dit coyote jäveln är påväg och ber dom ta in sina hundar, jag flyger in i hallen och tar på mig mina grymt snygga kängor, ut i snön för att dra in hundjäveln för att sedan ringa upp till mormorn och morfarn för att be dom ta in sina hundar haha.

Jag tror ärligt inte att en coyote skulle ge sig på en hund helt ensam då som själva är mycket mindre än en german shepheard men amerikanarna är ju kända för sin försiktighet och "saftey" så det är väll bara att haka på deras spår typ. Och med tanke på att alla coyote börjat visa sig såpass mycket att de springer fritt på alla tomtar känns som ett tecken på att de är hungriga typ haha. I somras såg jag typ bara en, sen kunde man däremot höra dom på nätterna. Nu är det lite tvärt om. menmen :) ingen skada skedd!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar