måndag 10 februari 2014

Helgen i New York!

Helgen var helt galet bra!
Levt på bagels och cola typ hela helgen haha, men det fick det vara värt för att spara in lite stålar till att ha kul för istället! ;D
Carro fyllde 21 så vad passar bättre än att dra till NY och fira? ;)
I fredags kom Johanna hit och vi bokade lite biljetter till i mars, vid 11 tiden kommer de andra och hämtar upp oss för att dra till tåget. Nattbussen från Boston till New York gick kl 2.15. Sov sådärbra på bussen haha men det fick gå. Kom fram vid 9 där vi mötte upp Carros kompis Annie. Sjukt go tjej.

Lite senare möter vi upp ett annat gäng tjejer, de andra bestämmer sig för att gå och shoppa medans jag och Johanna går och kollar på The momorial för the twin towers eller vad det nu kallas. 9/11 memorial.  Kändes lite konstigt att gå där och veta att världens högsta byggnad har stått där och veta vad som har hänt och nu är det typ den mest fridfulla platsen i stan.. Men värt att se iallafall.

Möter upp de andra på 5th ave för att shoppa lite vi med. Hittade en lika dan kofta som jag råkade supa bort i Canada, så jag köpte den igen hehe.

Vid 6 tiden kom vi fram till vårat hostel igen. Jag och Johanna går och köper lite bärs innan vi ska fixa oss för kvällen. Ett gäng på 13 brudar tar sedan taxi till Vapiano där vi ska käka sen middag och förfesta lite. Sjukt god mat och trevligt gäng!
klockan blir typ 12 innan vi drar bort till alla uteställen. Kommer in med en promoter till the VIP room nightclub eller vad det nu hette. Med tanke på att det var fashion week i NY så var det galet mycket folk. Sjuuukt roligt! Tror jag stod på soffan och dansade hela natten haha! Blev nog änna nästan drinkrekord också men tror fan amerikanarna spär ut sin vodka för så full kände jag mig ändå inte. I vilket fall som helst så hade jag en sjukt rolig kväll. Länge sen man träffade så mycket svenskar också ;)

Tog inte sådär hejdlöst många bilder men här är i alla fall några



Full och dum hamnade jag och johanna i Broklyn.. fick ta taxi tillbaka efter 7 på morgonen. Kom hem lagom till frullen på hostlet haha. Det sista jag sa innan vi däckade i sängen kl 9 "Göööött johanna vi har en hel timma på oss att sova,, godnatt nu"! Sen tror jag att jag stendäckade rätt hårt med alla kläder och skit på haha.
 Efter en lååång vandring i stan hittade vi en svensk godisbutik! Fast det blev inget godis för min del. Men kändes bra att titta lite på det bara.. hehe

 Snodde lite bilder från Classes och Carros insta också..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar