fredag 5 juli 2013

4th of July!!

Igår var mig en fin dag! 4th of July, Nationaldagen och självständighetsdagen för hela USA. Det firar dom sjukt stort i Boston och någon vi träffade bland folkmassorna sa "ja för fan hela usa sitter och tittar på Bostons firande på tv. hela släkten i texas!!" lät sjukt roligt.

Jag lyckades iallafall fixa hundvakt och kunde åka in i god tid med Julia och Carro. Inne i boston mötte vi upp Ida och Jake. När kvällen närmade sig stack vi till Hatch shell där vi hört att man ser fyverkerierna sjukt bra vilket var helt sant. Säkerheten däremot var väl lite väl tycker jag men jag kunde ju känna sig lugt iallafall. polis, civilpolis, militär och FBI fanns öööverallt. det fanns inget ställe man kunde stå på utan att man kunde se dom. och ryggsäckar var strängt förbjudet. Gött att de tar säkerheten på högsta allvar efter bombningen men man undrar ju hur mycket pengar de lagt ner på det haha. till sist kom vi in iallafall och satte oss vid vattnet bland alla andra amerikanare. sjukt trevligt folk bland oss. och fyverkerierna var fan de pampigaste jag någonsin sett. helt galet! tillsist la jag mig ner i gräset och bara kollade upp i himmelen haha. sjukt ball! och kvällen var fortfarande enormt varm. Eftersom att ida hade bil in så fick vi åka med henne hem. en bil med 8 säten och ett stort bagage. en jävla buss typ. däremot körde vi fel haha och kom in i en ny stat. New hampshire haha. men till sist lyckades vi komma hem.

Bilder kommer senare, nu kom carro och julia så ska vi sticka till stranden och glassa hela dagen :) Jobbit jobb jag har känner jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar