torsdag 11 juli 2013

Taxi kurir!

Det är precis vad jag känt mig som idag! en taxi. 3 kalas har jag åkt till och av någon anledning har de lite svårt att hålla tiden på sina kalas så jag och stackars Charlie som fått åka med överallt har lyckats klampa in precis under tårtan, vilket inte gjorde mig speciellt besviken, men man kunde ju nästan trott att jag planerat att komma dit tidigare enbart för att nalla lite kalastårta.

Av mina erfarenheter av denna dagens upplevelser så kan jag allt berätta lite om hur ett amerikanskt småbarnspartaj går till.

1. Det är inget småbarnspartaj. Det är mer en liten playdate men gapande ungar som springer runt men ändå lyckas mammorna samlas för att dricka lite gött vin. Tror det är anledningen till att de anordnar kalas.. så att morsorna kan ha lite trevligt.

2. Alla kalas har ett tema. Dagens tema:
Djur tema (de fanns ormar och skorpioner man fick klappa lite på, sen fick man en goddiebag med godis och små leksaks djur i)
Vatten tema (de fanns pool och en sån där ball grej som ligger på marken och sprutar vatten, så slänger man sig och glider på den. Vattenpistoler i mängder och vattenstationer med påfyllning) Där kom för övrigt jag och charlie hem genomblöta efter att alla ungar attackerat oss.. (alla ungar hoppade på honom och va fan skulle jag göra?.. var ju tvungen att rädda min lekkamrat på något sätt. Med en vattenpistol i varje hand och förklarat krig mot småungarna lyckades jag rädda honom. glöm inte slowmotion effekterna där!
Laserdome (ja vad ska man säga? hoppas ni förstår)

3. Amerikanarna har då ingen bra fantasi på tårta. alla smakade mer eller mindre likadant. dvs socker. sockerkaka med färgad sockerglasyr, the end typ. 

4. Samtliga kalas hade en hund med sig. troligtvis för att slippa dammsuga efter all spilld sockertårta.

5. Plast = heaven 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar