tisdag 23 juli 2013

Life as an au pair

Livet som au pair är då inte alltid en dans på rosor om man säger så. (även om betydligt mer än hälften av det är det) Men tex ikväll satt jag i trappan i 45 min. Why? mellersta killen sitter i badkaret och skriker efter mamma som är ute och käkar middag. Går jag in blir jag dränkt i vatten och det hade tagit betydligt mer än 45 min att få tyst på honom. Varför jag satt utanför i trappan var för att jag inte vågade lämna honom helt ensam ifall han skulle drunkna eller typ slå ihjäl sig där inne. Oj va brutalt det låter. Iallafall.. av erfarenhet av sådana barn lät jag honom skrika tills han tröttnade på det och fattade att han inte får någon uppmärksamhet av det. Försökte få in hunden som skulle kunna lugna honom men hon totalvägrade. Tillslut satte jag på tvn i rummet bredvid och gick ut och satte mig igen. 5 min senare låg han i sängen och kollade. Tålamod är typ regel nr 1 när det gäller det här jobbet haha.

Idag har vi inte precis gjort något speciellt. Regnat och vart varning för åskstorm. Det märkte jag när jag var ute och gick med hunden. helt galet vad det regna!! Började skratt när jag gick där i skogen. Blev en smula ironiskt överdrivet regn.

Några fler knep jag får ta te med här hemma är att gömma alla fjärrkontroller. Jag har också uppfunnit en låsmekanism som låser upp dörrarna när ungarna låser in sig. Allt blir till en tävling. Vem kan borsta tänderna snabbast. Vem kan ta sig till bilen och sätta på sig bältet snabbast. Vem kan byta om snabbast. Skämtar inte. Allt!! annars får man dom inte till att göra vad de ska :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar