onsdag 23 oktober 2013

Go red Sox!

Tjabba tjena hallå!

Träffade på en till svensk tjej på gymmet idag. Kryllar ju av dom här haha :D men hon verkar trevlig!
Denna dagen var rätt tråkig för övrigt. As tråkigt väder, eller mulet iallafall.

Satt i min säng med datorn i kväll när daphne kom in och snackade lite. Sen sa hon att hon och min V-pappa sitter nere i soffan och kollar på red sox på Tv. The world tour final. Så sa hon att jag gärna fick komma ner och kolla om jag ville. Så efter en stund gick jag ner då. Och som vanligt när jag ska sätta mig och kolla tv med mina V-päron så säger Kelligh.. "funkar din Tv i ditt rum?" jaa... typ som att "varför kollar du inte där då?". Men det var trevligt iallafall. Tycker om dom ändå haha.
Däremot började de asgarva åt mig när jag frågade vilka länder som är med i serien. De spelar ju typ inte baseboll i europa så vilka länder kan det vara tänkte jag. Men det är tydligen bara Usa och Kanada. Dumt namn på en världsturnering för 2 länder haha.

Det är på riktigt helt hypeat här nu när Boston är i final! jag skämtar inte när jag säger att ALLA elever på hela ungarnas skola OCH lärare OCH framförallt rektorn på skolan hade på sig red sox kläder från topp till tå. Ingen lärare hade rakat skägget på morgonen och de gjorde vågen i alla klassrum och sjung nationalsången och käkade fenway korv till lunch allt vad det nu var! Och detta är alltså en privatskola som i vanliga fall har skoluniformer och är väldigt strikt typ haha! Allt för att hedra red sox. Ändå är matchen typ sent på kvällen så ingen orkar ju stanna uppe och se den. Aja! De är allt bra lustiga amerikaner!

Då jag inte tagit några bilder idag får det bli en bild på min frulle från en annan dag (så jäävla gott!) och lite av min garderob! Älskar mina skor hehe! Puss på dom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar